Wiedźmin 3 – zakończenia. Poznaj wszystkie i sprawdź, jak je uzyskać

| autor: Paweł Musiolik | Przeczytasz w 6 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
Wiedźmin 3 – zakończenia. Poznaj wszystkie i sprawdź, jak je uzyskać

Trzecia odsłona przygód Białego Wilka jest wyjątkowo rozbudowaną grą, oferującą ogromną swobodę w podejmowaniu decyzji, a co za tym idzie – są różne finały, a temat „Wiedźmin 3 zakończenia” nadal budzi powszechne zainteresowanie graczy. CD Projekt RED przygotował trzy główne rozstrzygnięcia losów Ciri i Geralta. Dodatkowo nasze wybory kształtują otaczający nas świat i wpływają na sytuację postaci pobocznych, z którymi Geralt miał do czynienia.

Uwaga, tekst zawiera spoilery dotyczące najważniejszych wydarzeń w grze oraz zakończeń!

Spis treści:

Główne zakończenia fabularne Wiedźmina 3

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon dostępne są trzy główne zakończenia, których kształt zależy od naszych wyborów. Trzeba pamiętać, że gdy dotrzemy do finału rozgrywki, decyzja o tym, jakie jej zwieńczenie ujrzymy i który z epilogów stanie się naszym udziałem, została już dawno podjęta. Nie mają więc znaczenia odpowiedzi udzielane Avallac’howi i Ciri.

Na koniec Wiedźmina 3 gra raczy nas rysowanymi scenkami.
Na koniec gra raczy nas rysowanymi scenkami.

Co wpływa na zakończenia Wiedźmina 3?

W trakcie przechodzenia gry podejmiemy pięć kluczowych decyzji, które określają nasz finał. W skrócie – jeśli chcemy zobaczyć dobre zakończenie Wiedźmina 3, w którym Ciri przeżywa, musimy dokonać pozytywnych wyborów w trzech z pięciu momentów fabuły. O jakich sytuacjach mowa?

  • Zaraz po misji „Krajobraz po bitwie” informujemy Ciri o śmierci Vesemira.
    • Decyzja pozytywna: rozpoczęcie z Ciri bitwy na śnieżki.
    • Decyzja negatywna: powiedzenie Ciri, że nie może być najlepsza we wszystkim.
  • Podczas tej samej misji („Krajobraz po bitwie”) jesteśmy z wizytą u cesarza Emhyra.
    • Decyzja pozytywna: odmowa przyjęcia zapłaty za odnalezienie Ciri.
    • Decyzja negatywna: przyjęcie zapłaty za odnalezienie Ciri.
  • Podczas wykonywania misji „Ostatnie przygotowania” musimy udać się do gospody Jaskra.
    • Decyzja pozytywna: pozwolenie Ciri wejść samej do pokoju z czarodziejkami.
    • Decyzja negatywna: wejście do pokoju razem z Ciri.
  • W trakcie misji „Dziecko Starszej Krwi” docieramy do laboratorium Avallac’ha.
    • Decyzja pozytywna: pozwolenie Ciri, by rozwaliła laboratorium.
    • Decyzja negatywna: uspokojenie Ciri i danie jej naszyjnika.
  • W trakcie tej samej misji („Dziecko Starszej Krwi”) Ciri wspomina Skjalla, który ją uratował.
    • Decyzja pozytywna: wybranie się na grób tej postaci.
    • Decyzja negatywna: odmowa udania się na grób Skjalla.

Po podjęciu trzech pozytywnych decyzji z powyższych pięciu zagwarantujemy sobie jedno z dwóch pozytywnych zakończeń. Gdy zdecydujemy się na dwa lub mniej pozytywnych rozwiązań, otrzymamy zakończenie negatywne.

Zakończenie Wiedźmina 3: śmierć Ciri

Najgorsze z trzech zakończeń. Ujrzymy je, gdy dokonaliśmy dwóch lub mniej pozytywnych wyborów w najważniejszych momentach. W trakcie końcówki gry Ciri poświęci się, by zatrzymać Białe Zimno. Jej los pozostanie nieznany, choć w domyśle mamy wierzyć, że białowłosa zginęła.

Najgorsze zakończenie Wiedźmina 3 nie jest przyjemne.
Najgorsze zakończenie Wiedźmina 3 nie jest przyjemne.

Epilog gry rozpocznie się w lesie podczas poszukiwania wilkołaka Berema. Po jego pokonaniu możemy darować mu życie, wtedy się do nas przyłączy. Naszym celem jest odnalezienie wiedźmy, która posiada talizman Ciri. Ostatecznie dotrzemy do jej chatki i po pokonaniu przeciwniczki zobaczymy ostatnie momenty zakończenia.

Zakończenie Wiedźmina 3: Ciri żyje i zostaje cesarzową Nilfgaardu

Tego zakończenia będzie nam dane doświadczyć, gdy podejmiemy przynajmniej trzy z pięciu pozytywnych decyzji w wyżej wymienionych momentach. Kolejnym krokiem jest spełnienie następujących warunków:

  • W trakcie misji „Krajobraz po bitwie” musimy przekonać Ciri, by odwiedziła Emhyra w Wyzimie.
  • Trzeba ukończyć następujące zadania poboczne: „Oko za oko”, „Wróg publiczny”, „Spisek” i „Racja stanu” (decydując się na wzięcie strony Roche’a).

Epilog w przypadku tego zakończenia rozpocznie się w karczmie. Po jej opuszczeniu musimy porozmawiać z myśliwym i pójść za Ciri, z którą wybierzemy się do gniazda gryfa. Po jego zabiciu wraz z Ciri udamy się nad jezioro, gdzie nauczymy białowłosą łapać ryby. Ostatnia sekwencja to krótki spacer i scenka końcowa.

Zakończenie Wiedźmina 3: Ciri żyje i zostaje wiedźminką

Podobnie jak w przypadku poprzedniego zakończenia punktem wyjścia jest dokonanie trzech z pięciu pozytywnych wyborów. Dodatkowo należy spełnić następujący wymóg:

  • Podczas misji „Krajobraz po bitwie” trzeba zignorować wycieczkę do Wyzimy.

Opcjonalne jest ukończenie pobocznych zadań „Oko za oko”, „Wróg publiczny”, „Spisek” i „Racja stanu” (w tym ostatnim bierzemy stronę Dijkstry lub Roche’a). Możemy także kompletnie zignorować zadanie „Racja stanu”, co doprowadzi do pozostania Radowida u władzy oraz pokonania Emhyra w wojnie.

Trzecie zakończenie Wiedźmina jest najbardziej pożądane.
Trzecie zakończenie Wiedźmina jest najbardziej pożądane.

Epilog rozpoczniemy w Wyzimie od nieprzyjemnej rozmowy z cesarzem Emhyrem. Nie ma tutaj żadnego znaczenia, które z opcji dialogowych wybierzemy. Później przeniesiemy się na trakt, gdzie będziemy mieli okazję porozmawiać z chłopami. Następnie musimy wybrać się do fortu, gdzie po rozmowie z kowalem otrzymamy miecz. Z nim udamy się do karczmy, wręczymy go Ciri i obejrzymy napisy końcowe.

Dodatkowe zakończenia w świecie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Poza głównym wątkiem, który można ukończyć na trzy różne sposoby, nasze poczynania oddziałują także na losy świata gry i pobocznych postaci, które spotykamy na swojej drodze – zależnie od decyzji, jakie podejmowaliśmy w wybranych misjach.

Losy Królestw Północy i Redanii

Los Królestw Północy rozstrzyga się w trakcie wątku fabularnego związanego z zamachem na Radowida. Rozpoczyna się on misją „Wróg publiczny” w Novigradzie, a zostaje zwieńczony „Racją stanu”. Pod koniec tego zadania podejmujemy decyzję, która ostatecznie ukształtuje przyszłość tej krainy. Dostępne opcje to:

  • Stań po stronie Roche’a – Nilfgaard wygra wojnę, a Temeria zostaje podległym mu terenem.
  • Stan po stronie Dijkstry — Ves i Roche zostaną zabici, Nilfgaard przegra wojnę.
W grze Wiedźmin 3 zakończenia dotyczą także tego, co stanie się z Królestwami Północy i Redanią.
W grze Wiedźmin 3 zakończenia dotyczą także tego, co stanie się z Królestwami Północy i Redanią.

Można też zignorować kompletnie misję „Racja stanu”, wtedy przy władzy pozostanie Radowid i pokona Emhyra, którego pozbawi życia.

Los królestwa Skellige

Tutaj możliwe są trzy rozwiązania, a decydujemy o tym podczas zadania pobocznego „Królewski gambit”.

  • Strona Cerys – Skellige pozostaje neutralne.
  • Strona Hjalmara – Skellige dołącza do wojny przeciwko Nilfgaardowi.
  • Strona Svanrige (ignorujemy zadanie poboczne) – na Skellige wybucha wojna domowa.

Losy postaci pobocznych w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon

Cesarz Emhyr var Emreis

To, co stanie się z cesarzem Nilfgaardu, jest bezpośrednio powiązane z wyborem, jakiego dokonamy w misji „Racja stanu”.

  • Emhyr ginie – gdy oddamy władzę Dijkstrze lub zamach stanu nie odniesie skutku i u władzy pozostanie Radowid.
  • Emhyr przeżywa – gdy staniemy po stronie Roche’a.

Krwawy Baron

Jego losy rozstrzygają się w trakcie ciągu zadań pobocznych po opuszczeniu Białego Sadu. Kulminacja następuje w misji „Szepczące wzgórze”, w której podejmujemy jedną z dwóch decyzji.

  • Uwalniając ducha, doprowadzamy do tego, że żona Barona ginie, a on popełni samobójstwo. W Velen brutalne rządy przejmują jego żołnierze.
  • Zabijając ducha, prowadzimy do zakończenia, w którym Anna przeżywa, a Baron odchodzi wraz z nią do znachora. W Velen krwawe rządy również sprawują żołnierze.

Keira Metz

Geralt może uratować swoich znajomych. To pozwala zobaczyć najkorzystniejsze zakończenie Wiedźmina 3.
Geralt może uratować swoich znajomych. To pozwala zobaczyć najkorzystniejsze zakończenie Wiedźmina 3.

Znajomą czarodziejkę Geralt spotyka po opuszczeniu Białego Sadu. Cykl zadań pobocznych kończy się wraz z misją „Dla dobra nauki”

  • Wysyłając ją do Kaer Mohren, ocalimy jej życie, a ona pomoże nam w starciu z Dzikim Gonem i uchroni innego wiedźmina, Lamberta, od śmierci.
  • Pozwalając jej odejść do Radowida lub ignorując związane z nią zadania, skazujemy ją na śmierć. Podczas konfrontacji z Dzikim Gonem nie uratuje Lamberta, więc to od nas zależy, czy zdążymy przyjść mu z pomocą.

Bożątko Sara z Novigradu

W trakcie wykonywania głównego zadania „Sen w wielkim mieście” musimy podjąć decyzję, co zrobimy z bożątkiem Sarą. Opcje są dwie:

  • Dogadujemy się z Sarą, po czym zaprzyjaźniamy się z nią.
  • Przepędzamy ją z domu. Sara udaje się na bagna, by mieszkać z Jankiem.

Junior

W trakcie ciągu misji wykonywanych dla Dijkstry w Novigradzie pojawia się zadanie „Dorwać Juniora”, podczas którego musimy zdecydować, co zrobić z gangsterem. Opcje są ponownie dwie:

  • Zabijamy Juniora. Jego miejsce zajmuje Dudu, a gang staje się nieszkodliwy.
  • Darujemy mu życie, co powoduje jego degradację w strukturach gangu, który ostatecznie traci na znaczeniu.

Magowie z Novigradu

O ich losie decydujemy podczas zadania „Teraz albo nigdy”, które wykonujemy dla Triss.

  • Jeśli pozwolimy im odejść, przeżyją, jednak niechęć do magów w Novigradzie się nasili.
  • Jeśli zignorujemy to zadanie, sprawimy, że magowie zostaną złapani i zabici podczas późniejszych pogromów.

Inne popularne poradniki do Wiedźmina 3:

Grami interesuję się prawie całe swoje życie. Pierwszym moim sprzętem do gier było C64, otrzymane gdy miałem 3 lata. Najlepsze czasy growego dzieciństwa spędziłem z pierwszym PlayStation, przez co konsole Sony stały się podstawowym sprzętem do spędzania czasu. Sporo przesiedziałem także z pecetami, liznąłem co nieco gier Nintendo. Uwielbiam japońskie RPG-i, tęsknię za złotymi latami Squaresoft. W branży od kilkunastu lat, choć teraz już dorywczo.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (1 głos)

Czytaj Więcej