Trzecia odsłona przygód Białego Wilka jest wyjątkowo rozbudowaną grą, oferującą ogromną swobodę w podejmowaniu decyzji, a co za tym idzie – są różne finały, a temat „Wiedźmin 3 zakończenia” nadal budzi powszechne zainteresowanie graczy. CD Projekt RED przygotował trzy główne rozstrzygnięcia losów Ciri i Geralta. Dodatkowo nasze wybory kształtują otaczający nas świat i wpływają na sytuację postaci pobocznych, z którymi Geralt miał do czynienia.
Uwaga, tekst zawiera spoilery dotyczące najważniejszych wydarzeń w grze oraz zakończeń!
Spis treści:
W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon dostępne są trzy główne zakończenia, których kształt zależy od naszych wyborów. Trzeba pamiętać, że gdy dotrzemy do finału rozgrywki, decyzja o tym, jakie jej zwieńczenie ujrzymy i który z epilogów stanie się naszym udziałem, została już dawno podjęta. Nie mają więc znaczenia odpowiedzi udzielane Avallac’howi i Ciri.
W trakcie przechodzenia gry podejmiemy pięć kluczowych decyzji, które określają nasz finał. W skrócie – jeśli chcemy zobaczyć dobre zakończenie Wiedźmina 3, w którym Ciri przeżywa, musimy dokonać pozytywnych wyborów w trzech z pięciu momentów fabuły. O jakich sytuacjach mowa?
Po podjęciu trzech pozytywnych decyzji z powyższych pięciu zagwarantujemy sobie jedno z dwóch pozytywnych zakończeń. Gdy zdecydujemy się na dwa lub mniej pozytywnych rozwiązań, otrzymamy zakończenie negatywne.
Najgorsze z trzech zakończeń. Ujrzymy je, gdy dokonaliśmy dwóch lub mniej pozytywnych wyborów w najważniejszych momentach. W trakcie końcówki gry Ciri poświęci się, by zatrzymać Białe Zimno. Jej los pozostanie nieznany, choć w domyśle mamy wierzyć, że białowłosa zginęła.
Epilog gry rozpocznie się w lesie podczas poszukiwania wilkołaka Berema. Po jego pokonaniu możemy darować mu życie, wtedy się do nas przyłączy. Naszym celem jest odnalezienie wiedźmy, która posiada talizman Ciri. Ostatecznie dotrzemy do jej chatki i po pokonaniu przeciwniczki zobaczymy ostatnie momenty zakończenia.
Tego zakończenia będzie nam dane doświadczyć, gdy podejmiemy przynajmniej trzy z pięciu pozytywnych decyzji w wyżej wymienionych momentach. Kolejnym krokiem jest spełnienie następujących warunków:
Epilog w przypadku tego zakończenia rozpocznie się w karczmie. Po jej opuszczeniu musimy porozmawiać z myśliwym i pójść za Ciri, z którą wybierzemy się do gniazda gryfa. Po jego zabiciu wraz z Ciri udamy się nad jezioro, gdzie nauczymy białowłosą łapać ryby. Ostatnia sekwencja to krótki spacer i scenka końcowa.
Podobnie jak w przypadku poprzedniego zakończenia punktem wyjścia jest dokonanie trzech z pięciu pozytywnych wyborów. Dodatkowo należy spełnić następujący wymóg:
Opcjonalne jest ukończenie pobocznych zadań „Oko za oko”, „Wróg publiczny”, „Spisek” i „Racja stanu” (w tym ostatnim bierzemy stronę Dijkstry lub Roche’a). Możemy także kompletnie zignorować zadanie „Racja stanu”, co doprowadzi do pozostania Radowida u władzy oraz pokonania Emhyra w wojnie.
Epilog rozpoczniemy w Wyzimie od nieprzyjemnej rozmowy z cesarzem Emhyrem. Nie ma tutaj żadnego znaczenia, które z opcji dialogowych wybierzemy. Później przeniesiemy się na trakt, gdzie będziemy mieli okazję porozmawiać z chłopami. Następnie musimy wybrać się do fortu, gdzie po rozmowie z kowalem otrzymamy miecz. Z nim udamy się do karczmy, wręczymy go Ciri i obejrzymy napisy końcowe.
Poza głównym wątkiem, który można ukończyć na trzy różne sposoby, nasze poczynania oddziałują także na losy świata gry i pobocznych postaci, które spotykamy na swojej drodze – zależnie od decyzji, jakie podejmowaliśmy w wybranych misjach.
Los Królestw Północy rozstrzyga się w trakcie wątku fabularnego związanego z zamachem na Radowida. Rozpoczyna się on misją „Wróg publiczny” w Novigradzie, a zostaje zwieńczony „Racją stanu”. Pod koniec tego zadania podejmujemy decyzję, która ostatecznie ukształtuje przyszłość tej krainy. Dostępne opcje to:
Można też zignorować kompletnie misję „Racja stanu”, wtedy przy władzy pozostanie Radowid i pokona Emhyra, którego pozbawi życia.
Tutaj możliwe są trzy rozwiązania, a decydujemy o tym podczas zadania pobocznego „Królewski gambit”.
To, co stanie się z cesarzem Nilfgaardu, jest bezpośrednio powiązane z wyborem, jakiego dokonamy w misji „Racja stanu”.
Jego losy rozstrzygają się w trakcie ciągu zadań pobocznych po opuszczeniu Białego Sadu. Kulminacja następuje w misji „Szepczące wzgórze”, w której podejmujemy jedną z dwóch decyzji.
Znajomą czarodziejkę Geralt spotyka po opuszczeniu Białego Sadu. Cykl zadań pobocznych kończy się wraz z misją „Dla dobra nauki”.
W trakcie wykonywania głównego zadania „Sen w wielkim mieście” musimy podjąć decyzję, co zrobimy z bożątkiem Sarą. Opcje są dwie:
W trakcie ciągu misji wykonywanych dla Dijkstry w Novigradzie pojawia się zadanie „Dorwać Juniora”, podczas którego musimy zdecydować, co zrobić z gangsterem. Opcje są ponownie dwie:
O ich losie decydujemy podczas zadania „Teraz albo nigdy”, które wykonujemy dla Triss.
Inne popularne poradniki do Wiedźmina 3: