Wiedźmin 3: Dziki Gon nie rzuca dużego wyzwania, lecz ukończenie gry na najwyższym poziomie trudności wymaga zarówno właściwego rozdzielenia punktów umiejętności, jak i dobrania mocnego uzbrojenia. Najlepiej skorzystać z wiedźmińskiego rynsztunku, który będzie odpowiadał naszemu stylowi walki. Możemy bowiem liczyć na dodatkowe potężne premie, jeśli wyposażymy bohatera w co najmniej trzy części danego kompletu (jeden bonus), a najlepiej w sześć (dwa bonusy). Pytanie tylko – który rynsztunek Wiedźmin 3 jest najlepszy dla Ciebie?
Poniżej przedstawiamy wszystkie wiedźmińskie rynsztunki dostępne w grze Wiedźmin 3. Uwzględniliśmy sposób ich zdobycia, a także atuty oraz styl walki, przy którym są zalecane.
W grze Wiedźmin 3 znajdziemy sześć zbroi wiedźmińskich. Trzy są dostępne w podstawowej wersji produkcji, jedna została wprowadzona w darmowym DLC, a dwie dodano w rozszerzeniach Serca z kamienia oraz Krew i wino. Na tym jednak nie kończy się ekwipunek, jaki oferują poszczególne szkoły. Każdy wiedźmiński rynsztunek składa się z sześciu elementów (są również wyjątki, o których za chwilę):
Większość tego ekwipunku należy wytworzyć, a zatem najpierw trzeba dostarczyć znalezione schematy, wskazane składniki i odpowiednią liczbę nilfgaardzkich koron do kowala (oręż) lub płatnerza (pancerz).
Ponadto drugi z wymienionych dodatków umożliwia ulepszenie części rynsztunków z Wiedźmina 3 do poziomu arcymistrzowskiego. Aby móc to zrobić, najpierw trzeba zmodernizować podstawowe przedmioty kolejno do poziomów: ulepszonego, wyśmienitego i w końcu mistrzowskiego. Jako że jest to dość kosztowne przedsięwzięcie, przy pierwszej sposobności najlepiej zmodyfikować ten komplet, który najbardziej nam się przyda.
Jeśli przechodzimy Wiedźmina 3 w sugerowany przez twórców sposób – tj. w kolejności: Velen, Novigrad, Skellige – najwcześniej natrafimy na rynsztunek szkoły Gryfa. Schematy poszczególnych jego elementów można znaleźć w Velen, a konkretnie w Grocie smokobójcy, Ostatnim Bastionie i zamku na Samotnej Skale.
Po ich wytworzeniu w naszym ekwipunku pojawi się prawdziwa wiedźmińska zbroja i inne elementy ochronnego wyposażenia, zapewniające premie do efektywności działania znaków – zwłaszcza Yrden, ale nie tylko. Osoby lubujące się w korzystaniu z magii powinny możliwie najszybciej zdobyć ten rynsztunek w Wiedźminie 3. Tym bardziej, że wystarczy osiągnąć 11. poziom postaci, by móc go nosić. Ponadto zapewnia on niezłą obronę.
Na rynsztunek szkoły Kota w Wiedźminie 3 po raz pierwszy natrafimy prawdopodobnie podczas podróży do Novigradu lub zwiedzając tereny na północny wschód od Oxenfurtu. Cztery z sześciu schematów znajdziemy pod wyspą świątynną, jeden w ruinach Est Tayiar, a ostatni w zrujnowanym Zamku Drahim.
Odwiedzenie tych miejsc powinny wziąć pod uwagę zwłaszcza te osoby, które preferują walkę mieczem – rynsztunek szkoły Kota w Wiedźminie 3 wzmacnia bowiem ataki wyprowadzane przy użyciu broni białej. Idealnie pasuje on do stylu gry opartego na zasypywaniu przeciwników gradem szybkich ciosów. Dodatkowo, mimo że to lekka, a nie średnia wiedźmińska zbroja, wraz z innymi elementami lepiej zabezpiecza przed wrogimi atakami niż zestaw szkoły gryfa. Do korzystania z tego ekwipunku potrzebujemy jednak postaci na 18. poziomie doświadczenia.
Opisywany wiedźmiński rynsztunek wiąże się również z kuszą. Jej schemat znajduje się na małej wysepce nieopodal znacznika Latarnia morska. Stworzona broń dystansowa niestety nie wlicza się do puli przedmiotów zapewniających dodatkowe premie. Nie da się jej również ulepszyć – możemy co najwyżej zmienić bełty, by zadawać nieco większe obrażenia.
Po dotarciu na wyspy Skellige warto rozejrzeć się za rynsztunkiem szkoły niedźwiedzia. Zapewnia on znakomitą obronę – w tym zestawie znalazła się najlepsza zbroja wiedźmińska z dotychczas omówionych zestawów.
Co więcej, rynsztunek szkoły Niedźwiedzia z Wiedźmina 3 przyspiesza ładowanie się paska adrenaliny Geralta, a także wzmacnia działanie znaku Quen, co dodatkowo sprzyja defensywnemu stylowi gry. Należy jednak posiadać postać na 20. poziomie doświadczenia, aby móc skorzystać z tego wyposażenia.
Schematy obu mieczy oraz zbroi, rękawic, spodni i butów można znaleźć kolejno: niedaleko wsi Rogne, w ruinach karczmy nieopodal wioski Fyresdal oraz na wyspie An Skellig – blisko znacznika Kieł Yngvara. Podobnie jak w zestawie szkoły kota, na ten wiedźmiński rynsztunek składa się również kusza, której nie da się ulepszyć po wytworzeniu (warto dodać, że są to jedyne stricte wiedźmińskie bronie dystansowe w grze). Jej schemat można znaleźć na Spikeroog.
Jak sugeruje jego nazwa, rynsztunek szkoły Wilka z Kaer Morhen znajdziemy na terenach rozciągających się wokół wiedźmińskiego siedliszcza. Aby odblokować zadanie związane z poszukiwaniami schematów tej szkoły, należy wcześniej pobrać darmowe DLC (oczywiście wchodzi ono również w skład edycji gry roku Wiedźmina 3). Na questa można się natknąć już w Novigradzie, w trakcie kupowania mapy u elfa Hattoriego.
Pancerz szkoły wilka zapewnia nieco słabszą obronę niż ekwipunek cechu kota czy niedźwiedzia, lecz lepszą niż zestaw cechu gryfa. Jest jednak nadal łakomym kąskiem, ponieważ gwarantuje premie przydatne zarówno przy wymachiwaniu mieczem, jak i rzucaniu znaków czy wykorzystywaniu adrenaliny. Może być zatem idealny dla osób, które zamierzają w równym stopniu korzystać z wszystkich wiedźmińskich umiejętności.
Aby Geralt był w stanie przyodziać pancerz swojej własnej szkoły, musi najpierw zdobyć 20. poziom doświadczenia. Nie powinno to stanowić problemu, skoro konieczne jest dotarcie do Kaer Morhen, a więc przejście już ponad połowy Wiedźmina 3. Schematy pozwalające uzyskać przedstawiony wiedźmiński rynsztunek ukryto w Bastionie i Zrujnowanej strażnicy.
Wiedźmin 3 nakłada ograniczenie na dwie ostatnie zbroje wiedźmińskie i inne elementy rynsztunku – ekwipunku szkół żmii i mantikory nie da się ulepszać. Te przedmioty dodano w rozszerzeniach i ich statystyki nie różnią się znacząco od tych, które charakteryzują omówione wcześniej zestawy po ich maksymalnym zmodernizowaniu.
Poszukiwania rynsztunku szkoły żmii są o tyle ciekawe, że na stalowy i srebrny miecz możemy natrafić już w prologu Wiedźmina 3. Nie wchodzą one jednak w skład właściwego zestawu, który da się skompletować dopiero podczas przechodzenia dodatku Serca z kamienia.
Co istotne, schematy są tylko cztery (na pancerz) i nie szukamy ich, a je kupujemy – podczas aukcji w Domu Borsodych. Miecze trzeba zaś znaleźć. Na stalowy trafimy w skarbcu tegoż Domu, a srebrny znajdziemy w lokacji, do której trafiamy, by rozwiązać zagadkę Gauntera O’Dima. Ten wiedźmiński rynsztunek nie zapewnia żadnych dodatkowych premii (daje tylko różne odporności) i wymaga 39. poziomu doświadczenia.
Ostatni wiedźmiński rynsztunek w Wiedźminie 3 znajduje się w Toussaint – księstwie, gdzie rozgrywa się akcja dodatku Krew i wino. Tym razem trzeba odnaleźć wszystkie sześć schematów. Są one położone w Więzieniu Bastoigne, Świątyni Lebiody, Jeziorze Oczyszczenia oraz w dwóch jaskiniach zlokalizowanych w południowej części krainy.
Elementów rynsztunku szkoły mantikory – podobnie jak szkoły żmii – nie da się ulepszać. Aby móc wyposażyć Geralta w ten pancerz, bohater mieć co najmniej 40. poziom doświadczenia. Zestaw stworzono z myślą o osobach, które często korzystają z wiedźmińskich wyrobów alchemicznych (eliksirów, olejów i petard). Dla przykładu dzięki uzbrojeniu cechu mantikory eliksirów możemy spożyć więcej bez obawy o zatrucie się, a petardy zadają obrażenia krytyczne. Ponadto wszystkie produkty alchemiczne otrzymują jeden dodatkowy ładunek.
To już wszystkie wiedźmińskie rynsztunki, które można zdobyć w Wiedźminie 3. Każdy z nich został przygotowany pod określony styl gry, dlatego wybór najlepszego zestawu jest kwestią indywidualną – zależną np. od tego, czy preferujecie bardziej ofensywny, czy defensywny styl walki.
Mogą Cię zainteresować: