Jednym z ciekawszych elementów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon jest zbieranie unikatowych elementów ekwipunku, a konkretnie rynsztunków szkół wiedźmińskich. Są to wyjątkowe przedmioty, które warto zdobyć ze względu na ich statystyki. W tym poradniku omawiamy, jak zdobyć rynsztunek szkoły Wilka w Wiedźminie 3. Poradnik oferuje opisy, mapy i statystyki elementów rynsztunku.
Poszczególne wiedźmińskie szkoły różnią się od siebie. Każda z nich posiada unikalne style walki i co za tym idzie – rynsztunki. Pełny rynsztunek Wilka składa się z miecza stalowego, miecza srebrnego, zbroi, spodni, butów i rękawic. Każdy rynsztunek dzieli się też na poziomy:
Podstawowy
Ulepszony
Wyśmienity
Mistrzowski
Aby zdobyć wiedźmiński ekwipunek, należy:
Najpierw znaleźć schematy rzemieślnicze poszczególnych elementów.
Następnie trzeba zanieść je do płatnerza (jeśli chcemy wykonać broń) lub kowala (jeśli zależy nam na opancerzeniu) i poprosić o wytworzenie elementu, do którego mamy schemat.
Szukając schematów, warto posłużyć się zmysłami wiedźmińskimi. Podświetlają one skrzynie z taką zawartością oraz różnego rodzaju dźwignie i przełączniki, które napotkamy podczas poszukiwań.
Wykonanie elementów z następnego poziomu (np. ulepszonego) wymaga posiadania przedmiotów z poziomu poprzedniego (w tym przykładzie: podstawowego). Ponadto nasza postać musi być na odpowiednio wysokim poziomie doświadczenia, a do wyprodukowania potrzebne są ewentualne brakujące składniki rzemieślnicze.
Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Wilka – mapy z ulepszeniami
Wyposażenie Wilka jest rozsiane po prawie całym świecie gry. Czekają nas wyprawy do Velen, Skellige oraz w pobliże twierdzy Kaer Morhen. W poszukiwaniach można sobie pomóc, korzystając z map zawartych w tym poradniku, jak również kupując je u kupców w grze. Po zakupieniu mapy musisz wejść do ekwipunku i przeczytać ją, aby na ekranie Poszukiwań pojawiła się misja dotycząca rynsztunku. Mapy można kupić u następujących handlarzy:
Poziom podstawowy i ulepszony – pierwszą część mapy dostaniesz w Novigradzie u Hattoriego po wykonaniu zadania Miecze i pierogi. Druga część mapy jest w Velen we wsi Zalipie.
Poziom wyśmienity – pierwszą część mapy dostaniesz u kowala w Kaer Muire na Skellige, a drugą u płatnerza w Novigradzie.
Poziom mistrzowski – pierwszą część ma Hattori w Novigradzie, a drugą płatnerz w Kaer Trolde na Skellige.
Poniższe mapy przedstawiają, gdzie można znaleźć wyżej wymienionych handlarzy.
Rynsztunek szkoły Wilka – poziom podstawowy
Elementy podstawowe znajdziemy w okolicach Kaer Morhen – twierdzy wiedźmińskiej, do której dostęp uzyskujemy po zakończeniu misji Najbrzydszy człowiek na świecie. Podstawowy rynsztunek wymaga 14. poziomu postaci. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: udaj się do wskaźnika na poniższej mapie. Znajdziesz tam ruiny – wejdź do środka i od razu skieruj się w prawo po schodach. Schemat (i związany z poszukiwaniami dziennik) jest koło ściany.
Stalowy miecz: ruszaj na zachód krainy. Gdy dotrzesz do drogowskazu, skorzystaj z wejścia po prawej. Tam, w pobliżu drewnianych belek, znajduje się schemat.
Reszta wyposażenia (zbroja Wilka, buty, spodnie, rękawice): tuż pod główną twierdzą Kaer Morhen znajdziesz ruiny wieży. Udaj się do środka i odszukaj drabinę przymocowaną do drewnianego rusztowania. Wejdź tam, wyjmij notatkę ze znajdującej się tam skrzyni, a następnie ją przeczytaj.
Zejdź z powrotem na dół i z pomocą zmysłów wiedźmińskich odszukaj ścianę z pnączami. Spróbuj wejść z nią w interakcję. Okaże się, że to portal, ale do jego działania niezbędny jest kryształ. Wróć do wejścia do wieży i rozejrzyj się za wyrwą w murze. Przejdź przez nią, a następnie ruszaj w prawo po skałach i rusztowaniach. Tam znajdziesz wspomniany wcześniej kryształ.
Wróć do portalu i umieść w nim znaleziony przed chwilą kryształ. Użyj na nim znaku Aard, a następnie obróć się i użyj znaku na drugim znajdującym się tam krysztale. W ten sposób uruchomisz portal. Wejdź do niego, zabij znajdującego się po drugiej stronie wroga i zabierz schematy, których bronił.
Zebrane schematy wykorzystasz u płatnerza i kowala.
Zdobyty w ten sposób ekwipunek i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (229-279 do obrażeń, +5% do mocy znaków, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% szansy na krwawienie, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (140-172 do obrażeń, +5% do mocy znaków, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% szansy na krwawienie, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (105 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia obuchowe, +10% do odporności na obrażenia cięte, +15% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (37 do pancerza, +5% do siły ataku, +1% redukcji obrażeń kłutych, +1% do odporności na obrażenia obuchowe, +2% do odporności na obrażenia cięte, +2% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (33 do pancerza, +5% do mocy znaków, +1% redukcji obrażeń kłutych, +2% do odporności na obrażenia cięte, +2% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +5% do odporności od żywiołów).
Spodnie (37 do pancerza, +5% do siły ataku, +5% do mocy znaków, +5% do odporności na obrażenia cięte, +7% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +17% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek szkoły Wilka – poziom ulepszony
Poszukiwania będą się odbywać w Velen i w Kaer Morhen. Ulepszony rynsztunek Wilka wymaga postaci na poziomie 21. Poniżej znajduje się lista schematów i wskazówki, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: ruszaj do Kasztelu Wrońce. Na głównym dziedzińcu udaj się do ogrodu. Znajdziesz tam fontannę (która nie działa) i drabinę. Zejdź nią na dół. W jaskini udaj się tunelem w prawo, aż dojdziesz do dwóch słupków i wody. Rozejrzyj się, wykorzystując wiedźmińskie zmysły, aby znaleźć skrzynkę ze schematem.
Zbroja: ruszaj na wyspę wskazaną na mapie poniżej. Przybij do wschodniego brzegu i rozejrzyj się za wystającymi z wody ruinami. Zanurkuj tam i z pomocą zmysłów odszukaj schemat zbroi cechu Wilka.
Buty: schemat znajdziesz na wschodzie Velen. W miejscu wskazanym na mapie jest wejście do jaskini – od strony wody, częściowo zasłonięte roślinnością. Wejdź tam, a następnie na pierwszym skrzyżowaniu korytarzy idź w lewo. Dotrzesz do dużej komnaty, a z pomocą zmysłów odszukasz tam skrzynię ze schematem. To już ostatni element do odnalezienia w Velen.
Stalowy miecz: ruszamy do Kaer Morhen. Udaj się do ruin wieży na północy – tej samej, którą odwiedzaliśmy w poszukiwaniu podstawowych schematów. Wejdź do środka i ruszaj prosto, aż dotrzesz do końca murku po prawej. Zauważysz tam podest z drewna. Wdrap się na niego i ruszaj dalej, aby dotrzeć do schematu.
Rękawice: udaj się do wskaźnika na mapie, na południu Kaer Morhen. Znajdziesz tam pośród skał wejście do jaskini. Wejdź do środka i na pierwszym rozstaju korytarzy idź w prawo. Trzymaj się lewej ściany, aż dotrzesz do skalnej półki. Wdrap się na nią i z pomocą zmysłów wiedźmińskich przeszukaj trawę.
Spodnie: ostatni element do znalezienia w Kaer Morhen. Schemat jest na małej wysepce na północ od głównej twierdzy. Przy jej południowym brzegu znajdziesz skrzynię, a w środku schemat.
Zdobyty w ten sposób ekwipunek i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (292-356 do obrażeń, +6% do mocy znaków, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +6% szansy na krwawienie, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (191-233 do obrażeń, +6% do mocy znaków, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +6% szansy na krwawienie, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (140 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +8% redukcji obrażeń kłutych, +8% do odporności na obrażenia obuchowe, +14% do odporności na obrażenia cięte, +20% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (51 do pancerza, +6% do siły ataku, +2% redukcji obrażeń kłutych, +2% do odporności na obrażenia obuchowe, +3% do odporności na obrażenia cięte, +3% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (47 do pancerza, +6% do mocy znaków, +2% redukcji obrażeń kłutych, +3% do odporności na obrażenia cięte, +3% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +6% do odporności od żywiołów).
Spodnie (51 do pancerza, +6% do siły ataku, +6% do mocy znaków, +6% do odporności na obrażenia cięte, +7% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +19% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek szkoły Wilka – poziom wyśmienity
Poszukiwania będą się odbywać na Skellige i w Kaer Morhen. Wyśmienity rynsztunek szkoły Wilka wymaga postaci na poziomie 29. Poniżej znajduje się lista schematów i wskazówki, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: schemat znajdziesz na zachodzie głównej wyspy Skellige. Przeszukaj znajdujące się tam groty – w jednej z nich, pod łukiem, z pomocą zmysłów odszukasz worek ze schematem.
Stalowy miecz: ruszaj do miejsca wskazanego na poniższej mapie. Podejdź do niego od zachodu, zgodnie ze wskazaniem strzałki. Wdrap się na skalne półki, a następnie po schodach na pierwszy poziom zabudowań. Zeskocz przez znajdującą się tam dziurę, aby wejść do podziemi. W pierwszym pomieszczeniu użyj znaku Igni, aby podpalić trujące opary, a następnie rozejrzyj się za skrzynką ze schematem.
Zbroja: schemat na zbroję cechu Wilka znajdziesz w centralnej części Skellige. Wejdź do ruin drewnianej twierdzy, kierując się od północy. Skręć w prawo i rozejrzyj się za drewnianymi balami i patykami leżącymi koło palisady. Wdrap się na nie – może to wymagać wielokrotnego korzystania z klawisza skoku, i choć będzie się to wydawać nienaturalne, tak właśnie wygląda droga do schematu. Wejdziesz w ten sposób na palisadę; przejdź nią w kierunku wieży. Skrzynię znajdziesz tuż koło niej.
Rękawice: wracamy do Kaer Morhen. Udaj się na południe, aby znaleźć wejście do kopalni. Wejdź do środka, potem w prawo, a następnie w lewo. Dotrzesz do pomieszczenia z kamiennym nagrobkiem. Tuż obok niego jest worek ze schematem.
Buty: ruszaj do podziemi na wschodzie. Wejście znajdziesz od strony rzeki. W środku od razu skręć w prawo. Dotrzesz do wielkiej podziemnej komnaty. Trzymając się prawej ściany, przeszukaj pomieszczenie z wykorzystaniem zmysłów. Skrzynię ze schematem znajdziesz za kamiennymi stalaktytami, które trzeba zniszczyć Aardem.
Spodnie: schemat znajdziesz w jaskini na zachodzie Kaer Morhen. Gdy wejdziesz do środka, rozejrzyj się za skalną półką. Wdrap się na nią, a następnie udaj się korytarzami w lewo, potem w prawo, a następnie cały czas prosto. Dotrzesz do skalnej kolumny. Trzymaj się tutaj lewej ściany i z pomocą zmysłów poszukaj skrzynki. Znajdziesz ją ponownie za kamiennymi stalaktytami, które trzeba zniszczyć znakiem Aard.
Zdobyty w ten sposób ekwipunek i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (364-444 do obrażeń, +7% do mocy znaków, +7% przyrostu punktów adrenaliny, +5% szansy na trafienie krytyczne, +7% szansy na krwawienie, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (248-304 do obrażeń, +7% do mocy znaków, +7% przyrostu punktów adrenaliny, +5% szansy na trafienie krytyczne, +7% szansy na krwawienie, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (180 do pancerza, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +12% redukcji obrażeń kłutych, +12% do odporności na obrażenia obuchowe, +18% do odporności na obrażenia cięte, +25% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (67 do pancerza, +8% do siły ataku, +3% redukcji obrażeń kłutych, +3% do odporności na obrażenia obuchowe, +4% do odporności na obrażenia cięte, +4% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (63 do pancerza, +8% do mocy znaków, +3% redukcji obrażeń kłutych, +4% do odporności na obrażenia cięte, +4% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +8% do odporności od żywiołów).
Spodnie (67 do pancerza, +8% do siły ataku, +8% do mocy znaków, +7% do odporności na obrażenia cięte, +10% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +23% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek szkoły Wilka – poziom mistrzowski
Poszukiwania będą się odbywać w Velen i na Skellige. Ulepszony rynsztunek Wilka wymaga postaci na poziomie 34. Poniżej lista schematów i wskazówki gdzie ich szukać.
Stalowy miecz: ruszaj w pobliże obozu Nilfgaardu. Podejdź do wskazanego miejsca od południa, zgodnie ze strzałką na mapie poniżej. Natrafisz na duże drzwi z drewna i ciała kilku osób. Przeszukaj je, żeby znaleźć klucz i notatkę dotyczącą zadania. Otwórz drzwi znalezionym kluczem, po czym przeszukaj znajdującą się w środku skrzynkę.
Stalowy miecz: schemat znajdziesz w wodach w Velen. Spójrz na mapę poniżej, po czym skieruj się w stronę znacznika na zachodzie. Tam, na dnie, jest wrak okrętu. Zanurkuj i wpłyń pod pokład, tuż obok drewnianych schodów. Pod tymi schodami jest skrzynka ze schematem.
Zbroja: udaj się na południowy zachód Velen. Podejdź do tego miejsca od zachodu, aż natrafisz na dwa posągi i schody. Stamtąd ruszaj w lewo. Przeskocz przez znajdujący się tam murek i przyjrzyj się niedziałającej fontannie, którą tam zobaczysz. W pobliżu jest worek ze schematem zbroi cechu Wilka.
Rękawice: wracamy na Skellige. W samym centrum głównej wyspy znajdziesz schemat na rękawice. Podejdź do tego miejsca od zachodu. Zobaczysz tam wieżę. Po jej prawej stronie jest mały murek – wejdź na niego, po czym ostrożnie udaj się w stronę wieży. Jest tam skrzynka ze schematem.
Spodnie: schemat znajdziesz na wyspie Spikeroog. Dotrzyj do wejścia do ruin, a po lewej zobaczysz obelisk. Tuż obok niego jest kamienna półka. Wejdź na nią, skręć w prawo i ruszaj przed siebie po wąskim murze. Na końcu drogi jest schemat.
Buty: ruszaj na wyspę Undvik na południowym zachodzie. Na południowym skraju zabudowań znajdziesz skrzynkę ze schematem. Jest ona ukryta w rogu przy murze, więc warto pomóc sobie wiedźmińskimi zmysłami w poszukiwaniach.
Zdobyty w ten sposób ekwipunek i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (409-499 do obrażeń, +10% do mocy znaków, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +10% szansy na trafienie krytyczne, +10% szansy na krwawienie, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (284-348 do obrażeń, +10% do mocy znaków, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +10% szansy na trafienie krytyczne, +10% szansy na krwawienie, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (205 do pancerza, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +17% redukcji obrażeń kłutych, +16% do odporności na obrażenia obuchowe, +22% do odporności na obrażenia cięte, +30% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (77 do pancerza, +10% do siły ataku, +4% redukcji obrażeń kłutych, +4% do odporności na obrażenia obuchowe, +5% do odporności na obrażenia cięte, +5% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (73 do pancerza, +10% do mocy znaków, +4% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia cięte, +5% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +10% do odporności od żywiołów).
Spodnie (77 do pancerza, +10% do siły ataku, +10% do mocy znaków, +8% do odporności na obrażenia cięte, +10% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +30% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek mistrzowski musisz wykonać u mistrzów kowalstwa i płatnerstwa. Płatnerz-mistrz ma swój warsztat w Kasztelu Wrońce, a kowala-mistrza znajdziesz w Novigradzie. W obu przypadkach będziesz musiał wykonać dla nich zadania poboczne, zanim zdecydują się wykonać mistrzowski ekwipunek.
Inne poradniki ułatwiające zdobycie wiedźminowskich rynsztunków:
Z wykształcenia księgowy, z zawodu analityk, z zamiłowania gracz. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży elektronicznej rozrywki i światowej gospodarki.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?