Zabawa w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon polega m.in. na eksploracji wielkiego świata. Oferuje on wiele atrakcji i sekretów, w tym rynsztunki wiedźmińskich szkół, czyli zestawy ekwipunku, które charakteryzują się świetnymi statystykami. Zebranie ich jest wymagane do ukończenia gry w 100%. Ten poradnik dotyczy rynsztunku szkoły Niedźwiedzia w Wiedźminie 3. Pokażemy, jak go znaleźć za pomocą opisów i map. Poradnik zawiera też statystyki poszczególnych elementów wyposażenia.
Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – podstawy
Wiedźmińskie szkoły (Niedźwiedzia, Wilka, Kota, itd.) posiadają unikalne rynsztunki, koncentrujące się na różnych sztukach walki. Kompletny rynsztunek wiedźmiński składa się z miecza srebrnego, miecza stalowego, kuszy, zbroi, spodni, butów i rękawic. Każdy rynsztunek ponadto można podzielić na poziomy:
Podstawowy
Ulepszony
Wyśmienity
Mistrzowski
Zanim założymy rynsztunek, musimy go stworzyć:
Najpierw trzeba znaleźć schematy rzemieślnicze jego elementów.
Zanieść je do płatnerza (w przypadku broni) lub kowala (w przypadku zbroi, rękawic, butów, itd.) i zlecić wytworzenie elementów.
Poszukiwanie schematów jest dużo łatwiejsze, jeśli korzysta się ze zmysłów wiedźmińskich. Schematy najczęściej są ukryte w skrzyniach, a zmysły je wyraźnie podświetlają. To samo dotyczy przeróżnych dźwigni, z których czasami musimy skorzystać, aby uzyskać dostęp do upragnionego przedmiotu.
Jeżeli chcemy wytworzyć ekwipunek z następnego poziomu (np. ulepszonego), musimy najpierw zdobyć wyposażenie z poziomu poprzedniego (w tym przykładzie: podstawowego) i posiadać wszelkie inne brakujące składniki rzemieślnicze. Co więcej, musimy też dysponować postacią na odpowiednio wysokim poziomie doświadczenia.
Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – mapy z ulepszeniami
Wyposażenie szkoły Niedźwiedzia wytworzymy, szukając schematów w Velen i na Skellige. Jeśli chcemy sobie ułatwić poszukiwania, możemy skorzystać z map w tym poradniku, albo kupić te dostępne w grze. Po ich nabyciu należy je przeczytać na ekranie ekwipunku. Dzięki temu na karcie poszukiwań pojawi się misja związana z rynsztunkiem. Mapy można kupić u poniższych handlarzy:
Poziom podstawowy – mapę dostaniesz u płatnerza w Oxenfurcie
Pozostałe poziomy – mapy znajdziesz u kowala i płatnerza w Kaer Trolde na Skellige
Poniższe mapy przedstawiają, gdzie można znaleźć wyżej wymienione przedmioty.
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – Mapa Oxenfurtu z ulepszeniami rynsztunku.Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – Mapa z ulepszeniami rynsztunku na wyspie Ard Skellig (Kaer Trolde)
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom podstawowy
Schematy poziomu podstawowego znajdziemy na Skellige. Podstawowy rynsztunek Niedźwiedzia w Wiedźminie 3 wymaga poziomu 17 postaci. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: udaj się do wskaźnika na poniższej mapie (na północy). Znajdziesz tam kamienną wieżę. Pokonaj przeciwników i udaj się do prawego skrzydła. Tam natkniesz się na zwłoki, a przy nich – na schemat.
Stalowy miecz: ruszaj na południe Ard Skellig. Przy znaczniku z poniższej mapy znajdziesz ruiny. Wejdź schodami, odszukaj kamienną ścianę i rozejrzyj się – powinieneś zobaczyć drewnianą przeszkodę, stojącą na drodze do piwnicy. Zniszcz ją znakiem Aard, pokonaj wrogów, po czym rozejrzyj się za skrzynią ze schematem.
Kusza: schemat jest na wyspie Spikeroog. Znacznik na mapie wskazuje jaskinię, do której dostaniesz się od strony wody. Wejdź do środka i skieruj się w pierwszy korytarz po prawej. Wdrap się na skalną półkę, a następnie weź rozbieg, by przeskoczyć na następną. Tam znajdziesz schemat.
Reszta wyposażenia (zbroja Niedźwiedzia, buty, spodnie, rękawice): ruszamy na An Skellig. Poszukiwania zaczynamy w punkcie 1 na poniższej mapie. Odszukaj tam kamienne przejście z dwoma słupkami. Ruszaj prosto, rozpraw się z przeciwnikami, których napotkasz i idź dalej mostem. Tutaj musisz unikać przepaści i wspinać się po skalnych półkach coraz wyżej. Po drodze zaatakują Cię syreny, więc z nimi też trzeba będzie się uporać.
Zobaczysz przed sobą górską ścieżkę. Podążaj nią w górę, potem w prawo, następnie w dół. Gdy dotrzesz do przejścia między skałą a budowlą po lewej, ujrzysz przepaść przed sobą. Przeskocz ją i biegnij dalej przed siebie.
Dotrzesz w ten sposób do drzwi oznaczonych punktem 2 na mapie poniżej. Wejdź przez nie, potem idź w lewo i schodami w dół. Pokonaj wrogów w piwnicy, a następnie na końcu pomieszczenia skorzystaj ze znajdującej się tam dźwigni. Otworzysz w ten sposób pobliskie cele. Patrząc od strony dźwigni, udaj się do pierwszej celi po lewej. Stamtąd ruszaj w dół i skręć w prawo przy najbliższej okazji. Zobaczysz schody – wejdź po nich na górę, aż dojdziesz do przepaści. Przeskocz ją i rozejrzyj się za skrzynią.
Zebrane schematy wykorzystasz u płatnerza i kowala.
Podstawowy rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Wyspa z kuszą: Spikeroog, Wyspa z mieczami: Ard Skellig, Wyspa ze zbroją: An Skellig
Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (283-345 do obrażeń, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% szansy na trafienie krytyczne, +10% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (184-224 do obrażeń, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Kusza (+210% do siły ataku, +2% przyrostu punktów adrenaliny, +2% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +15% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Zbroja (135 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia obuchowe, +15% do odporności na obrażenia cięte, +20% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (49 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +2% redukcji obrażeń kłutych, +2% do odporności na obrażenia obuchowe, +2% do odporności na obrażenia cięte, +2% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (45 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +2% redukcji obrażeń kłutych, +2% do odporności na obrażenia cięte, +2% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +2% do odporności od żywiołów).
Spodnie (49 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +2% redukcji obrażeń kłutych, +7% do odporności na obrażenia cięte, +10% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +5% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom ulepszony
Poszukiwania będą się ponownie odbywać na Skellige. Ulepszony rynsztunek Niedźwiedzia wymaga postaci na poziomie 22. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: ruszaj na wschód głównej wyspy Skellige. W punkcie na mapie znajdziesz opuszczoną budowlę. Wejdź do środka i skręć korytarzem w prawo. Na jego końcu dostrzeżesz wyrwę po lewej stronie – zejdź przez nią do podziemi, rozpraw się z przeciwnikiem i przeszukaj znajdujące się tam skrzynie.
Stalowy miecz: schemat jest na małej wyspie na zachodzie. W oznaczonym miejscu stoi budowla, a obok niej sporo wrogów. Pokonaj przeciwników, po czym rozejrzyj się za schodami wiodącymi na szczyt budynku. Tam znajdziesz skrzynię ze schematem.
Zbroja: ruszaj na południe głównej wyspy. Wejdź do jaskini od strony wody i skręć w prawo na pierwszym rozstaju korytarzy. Na następnym rozwidleniu idź prosto, aż dotrzesz do skrzyni ze schematem ulepszonej zbroi cechu Niedźwiedzia.
Buty: schemat znajduje się na południu głównej wyspy. Wejdź do jaskini położonej w punkcie na mapie. W środku jest komnata z ogniskiem. Rozejrzyj się tutaj z wykorzystaniem zmysłów wiedźmińskich, aby znaleźć skrzynię ze schematem.
Rękawice: udaj się do wskaźnika na mapie na północy Ard Skellig. Znajdziesz tam starą wieżę ze schodami i murem. Wejdź schodami na górę, aby odnaleźć skrzynię ze schematem.
Spodnie: ruszamy na maleńką wysepkę na zachodzie. Odszukaj wejście do jaskini. Jest ono pokryte soplami, więc bacznie się rozglądaj. W środku odszukaj schemat z pomocą zmysłów.
Ulepszony rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Spodnie i Miecz stalowy znajdują się na wyspie Undvik, reszta rynsztunku na Ard Skellig
Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (328-400 do obrażeń, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +25% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +12% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (220-268 do obrażeń, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +25% premii przy trafieniu krytycznym, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (160 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +10% redukcji obrażeń kłutych, +10% do odporności na obrażenia obuchowe, +20% do odporności na obrażenia cięte, +30% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (59 do pancerza, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +3% redukcji obrażeń kłutych, +3% do odporności na obrażenia obuchowe, +3% do odporności na obrażenia cięte, +3% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (55 do pancerza, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +3% redukcji obrażeń kłutych, +3% do odporności na obrażenia cięte, +3% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +3% do odporności od żywiołów).
Spodnie (59 do pancerza, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +3% redukcji obrażeń kłutych, +8% do odporności na obrażenia cięte, +10% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +10% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom wyśmienity
Poszukiwania będą się odbywać w Velen. Wyśmienity rynsztunek Niedźwiedzia wymaga postaci na poziomie 27. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: udaj się do wskaźnika na mapie – znajduje się on nieopodal sierocińca na Krzywouchowych Moczarach. Odszukaj tam małą górę z kamieni. Jest to iluzja, którą możesz wyłączyć Okiem Nehaleni. Otrzymasz je w misji Po omacku. Gdy to uczynisz, odsłoni się przejście. Wejdź do środka i skręć w lewo, by odnaleźć schemat.
Stalowy miecz: idziemy do drugiego wskaźnika na moczarach. Wejdź do ruin wieży i odszukaj dziurę w ścianie. W środku znajdziesz skrzynię ze schematem.
Reszta wyposażenia (zbroja Niedźwiedzia, buty, spodnie, rękawice): ruszaj na północ Velen, do znacznika na mapie. Podejdź do niego od północy, aby znaleźć skałę i stojące przy niej rusztowanie. Tuż obok jest też jaskinia, a w środku, po lewej stronie, skrzynia ze schematem.
Wyśmienity rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Miecze znajdziesz na Krzywuchowych moczarachWyśmienity rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Zbroje znajdziesz w Karczmie na rozstajach
Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (373-455 do obrażeń, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +50% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +13% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (256-312 do obrażeń, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +50% premii przy trafieniu krytycznym, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (185 do pancerza, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +15% redukcji obrażeń kłutych, +15% do odporności na obrażenia obuchowe, +25% do odporności na obrażenia cięte, +35% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (69 do pancerza, +8% przyrostu punktów adrenaliny, +4% redukcji obrażeń kłutych, +4% do odporności na obrażenia obuchowe, +4% do odporności na obrażenia cięte, +4% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (65 do pancerza, +8% przyrostu punktów adrenaliny, +4% redukcji obrażeń kłutych, +4% do odporności na obrażenia cięte, +4% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +4% do odporności od żywiołów).
Spodnie (69 do pancerza, +8% przyrostu punktów adrenaliny, +4% redukcji obrażeń kłutych, +9% do odporności na obrażenia cięte, +15% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +15% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom mistrzowski
Poszukiwania będą się odbywać wyłącznie w Velen. Mistrzowski rynsztunek Niedźwiedzia wymaga postaci na poziomie 31. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.
Srebrny miecz: udajemy się na południe, w okolice moczarów. Skrzynia ze schematem jest na malutkiej wyspie schowanej za głazem.
Stalowy miecz: schemat znajdziemy w zagajniku na północy Velen. Podejdź do tego miejsca od południa, aby znaleźć jaskinię. Wejdź do środka i zeskocz ze skalnych podestów na sam dół. Przeszukaj to miejsce z pomocą zmysłów, aby ujrzeć skrzynkę ze schematem.
Reszta wyposażenia (zbroja Niedźwiedzia, buty, spodnie, rękawice): niedaleko obozu Nilfgaardu znajdziesz ruiny baszt. Podejdź do tej na południu i rozejrzyj się. Za jednym z murków zobaczysz skrzynkę.
Mistrzowski rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Zbroje znajdziesz na Łysej Górze, a miecz znajdziesz na terenie KłomnicyMistrzowski rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Miecz stalowy znajdziesz na terenie Kasztelu Wrońce
Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.
Miecz srebrny (409-499 do obrażeń, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +75% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +50% do siły ataku przeciwko drakonidom, +14% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
Miecz stalowy (284-348 do obrażeń, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +75% premii przy trafieniu krytycznym, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
Zbroja (205 do pancerza, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +25% redukcji obrażeń kłutych, +25% do odporności na obrażenia obuchowe, +30% do odporności na obrażenia cięte, +45% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Buty (77 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia obuchowe, +5% do odporności na obrażenia cięte, +5% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
Rękawice (73 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia cięte, +5% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +5% do odporności od żywiołów).
Spodnie (77 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +10% do odporności na obrażenia cięte, +15% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +20% do odporności od żywiołów).
Rynsztunek mistrzowski musisz stworzyć u mistrzów kowalstwa i płatnerstwa. Płatnerz-mistrz ma swój warsztat w Kasztelu Wrońce w Velen, a kowala-mistrza znajdziesz w Novigradzie. W obu przypadkach będziesz musiał wykonać dla nich zadania poboczne, zanim zdecydują się stworzyć dla Ciebie mistrzowski ekwipunek.
I ostatnia rada: jeśli chcesz wycisnąć z ekwipunku Niedźwiedzia maksimum jego możliwości, odblokuj pasywne zdolności wzmacniające działanie ciężkich rynsztunków.
Inne poradniki ułatwiające zdobycie wiedźminowskich rynsztunków: