Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia w Wiedźminie 3 – jak go zdobyć?

| autor: Wiktor Granowski |Przeczytasz w 9 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia w Wiedźminie 3 – jak go zdobyć?

Zabawa w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon polega m.in. na eksploracji wielkiego świata. Oferuje on wiele atrakcji i sekretów, w tym rynsztunki wiedźmińskich szkół, czyli zestawy ekwipunku, które charakteryzują się świetnymi statystykami. Zebranie ich jest wymagane do ukończenia gry w 100%. Ten poradnik dotyczy rynsztunku szkoły Niedźwiedzia w Wiedźminie 3. Pokażemy, jak go znaleźć za pomocą opisów i map. Poradnik zawiera też statystyki poszczególnych elementów wyposażenia.

Spis streści:

Wiedźmin 3: Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia

Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – podstawy

Wiedźmińskie szkoły (Niedźwiedzia, Wilka, Kota, itd.) posiadają unikalne rynsztunki, koncentrujące się na różnych sztukach walki. Kompletny rynsztunek wiedźmiński składa się z miecza srebrnego, miecza stalowego, kuszy, zbroi, spodni, butów i rękawic. Każdy rynsztunek ponadto można podzielić na poziomy:

  • Podstawowy
  • Ulepszony
  • Wyśmienity
  • Mistrzowski

Zanim założymy rynsztunek, musimy go stworzyć:

  1. Najpierw trzeba znaleźć schematy rzemieślnicze jego elementów.
  2. Zanieść je do płatnerza (w przypadku broni) lub kowala (w przypadku zbroi, rękawic, butów, itd.) i zlecić wytworzenie elementów.

Poszukiwanie schematów jest dużo łatwiejsze, jeśli korzysta się ze zmysłów wiedźmińskich. Schematy najczęściej są ukryte w skrzyniach, a zmysły je wyraźnie podświetlają. To samo dotyczy przeróżnych dźwigni, z których czasami musimy skorzystać, aby uzyskać dostęp do upragnionego przedmiotu.

Jeżeli chcemy wytworzyć ekwipunek z następnego poziomu (np. ulepszonego), musimy najpierw zdobyć wyposażenie z poziomu poprzedniego (w tym przykładzie: podstawowego) i posiadać wszelkie inne brakujące składniki rzemieślnicze. Co więcej, musimy też dysponować postacią na odpowiednio wysokim poziomie doświadczenia.

Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – mapy z ulepszeniami

Wyposażenie szkoły Niedźwiedzia wytworzymy, szukając schematów w Velen i na Skellige. Jeśli chcemy sobie ułatwić poszukiwania, możemy skorzystać z map w tym poradniku, albo kupić te dostępne w grze. Po ich nabyciu należy je przeczytać na ekranie ekwipunku. Dzięki temu na karcie poszukiwań pojawi się misja związana z rynsztunkiem. Mapy można kupić u poniższych handlarzy:

  • Poziom podstawowy – mapę dostaniesz u płatnerza w Oxenfurcie
  • Pozostałe poziomy – mapy znajdziesz u kowala i płatnerza w Kaer Trolde na Skellige

Poniższe mapy przedstawiają, gdzie można znaleźć wyżej wymienione przedmioty.

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - mapy z ulepszeniami
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – Mapa Oxenfurtu z ulepszeniami rynsztunku.
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – Mapa z ulepszeniami rynsztunku na wyspie Ard Skellig (Kaer Trolde)
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – Mapa z ulepszeniami rynsztunku na wyspie Ard Skellig (Kaer Trolde)

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom podstawowy

Schematy poziomu podstawowego znajdziemy na Skellige. Podstawowy rynsztunek Niedźwiedzia w Wiedźminie 3 wymaga poziomu 17 postaci. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.

  • Srebrny miecz: udaj się do wskaźnika na poniższej mapie (na północy). Znajdziesz tam kamienną wieżę. Pokonaj przeciwników i udaj się do prawego skrzydła. Tam natkniesz się na zwłoki, a przy nich – na schemat.
  • Stalowy miecz: ruszaj na południe Ard Skellig. Przy znaczniku z poniższej mapy znajdziesz ruiny. Wejdź schodami, odszukaj kamienną ścianę i rozejrzyj się – powinieneś zobaczyć drewnianą przeszkodę, stojącą na drodze do piwnicy. Zniszcz ją znakiem Aard, pokonaj wrogów, po czym rozejrzyj się za skrzynią ze schematem.
  • Kusza: schemat jest na wyspie Spikeroog. Znacznik na mapie wskazuje jaskinię, do której dostaniesz się od strony wody. Wejdź do środka i skieruj się w pierwszy korytarz po prawej. Wdrap się na skalną półkę, a następnie weź rozbieg, by przeskoczyć na następną. Tam znajdziesz schemat.
  • Reszta wyposażenia (zbroja Niedźwiedzia, buty, spodnie, rękawice): ruszamy na An Skellig. Poszukiwania zaczynamy w punkcie 1 na poniższej mapie. Odszukaj tam kamienne przejście z dwoma słupkami. Ruszaj prosto, rozpraw się z przeciwnikami, których napotkasz i idź dalej mostem. Tutaj musisz unikać przepaści i wspinać się po skalnych półkach coraz wyżej. Po drodze zaatakują Cię syreny, więc z nimi też trzeba będzie się uporać.

Zobaczysz przed sobą górską ścieżkę. Podążaj nią w górę, potem w prawo, następnie w dół. Gdy dotrzesz do przejścia między skałą a budowlą po lewej, ujrzysz przepaść przed sobą. Przeskocz ją i biegnij dalej przed siebie.

Dotrzesz w ten sposób do drzwi oznaczonych punktem 2 na mapie poniżej. Wejdź przez nie, potem idź w lewo i schodami w dół. Pokonaj wrogów w piwnicy, a następnie na końcu pomieszczenia skorzystaj ze znajdującej się tam dźwigni. Otworzysz w ten sposób pobliskie cele. Patrząc od strony dźwigni, udaj się do pierwszej celi po lewej. Stamtąd ruszaj w dół i skręć w prawo przy najbliższej okazji. Zobaczysz schody – wejdź po nich na górę, aż dojdziesz do przepaści. Przeskocz ją i rozejrzyj się za skrzynią.

Zebrane schematy wykorzystasz u płatnerza i kowala.

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - poziom podstawowy
Podstawowy rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Wyspa z kuszą: Spikeroog, Wyspa z mieczami: Ard Skellig, Wyspa ze zbroją: An Skellig

Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.

  • Miecz srebrny (283-345 do obrażeń, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% szansy na trafienie krytyczne, +10% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
  • Miecz stalowy (184-224 do obrażeń, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
  • Kusza (+210% do siły ataku, +2% przyrostu punktów adrenaliny, +2% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +15% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
  • Zbroja (135 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia obuchowe, +15% do odporności na obrażenia cięte, +20% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Buty (49 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +2% redukcji obrażeń kłutych, +2% do odporności na obrażenia obuchowe, +2% do odporności na obrażenia cięte, +2% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Rękawice (45 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +2% redukcji obrażeń kłutych, +2% do odporności na obrażenia cięte, +2% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +2% do odporności od żywiołów).
  • Spodnie (49 do pancerza, +5% przyrostu punktów adrenaliny, +2% redukcji obrażeń kłutych, +7% do odporności na obrażenia cięte, +10% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +5% do odporności od żywiołów).

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom ulepszony

Poszukiwania będą się ponownie odbywać na Skellige. Ulepszony rynsztunek Niedźwiedzia wymaga postaci na poziomie 22. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.

  • Srebrny miecz: ruszaj na wschód głównej wyspy Skellige. W punkcie na mapie znajdziesz opuszczoną budowlę. Wejdź do środka i skręć korytarzem w prawo. Na jego końcu dostrzeżesz wyrwę po lewej stronie – zejdź przez nią do podziemi, rozpraw się z przeciwnikiem i przeszukaj znajdujące się tam skrzynie.
  • Stalowy miecz: schemat jest na małej wyspie na zachodzie. W oznaczonym miejscu stoi budowla, a obok niej sporo wrogów. Pokonaj przeciwników, po czym rozejrzyj się za schodami wiodącymi na szczyt budynku. Tam znajdziesz skrzynię ze schematem.
  • Zbroja: ruszaj na południe głównej wyspy. Wejdź do jaskini od strony wody i skręć w prawo na pierwszym rozstaju korytarzy. Na następnym rozwidleniu idź prosto, aż dotrzesz do skrzyni ze schematem ulepszonej zbroi cechu Niedźwiedzia.
  • Buty: schemat znajduje się na południu głównej wyspy. Wejdź do jaskini położonej w punkcie na mapie. W środku jest komnata z ogniskiem. Rozejrzyj się tutaj z wykorzystaniem zmysłów wiedźmińskich, aby znaleźć skrzynię ze schematem.
  • Rękawice: udaj się do wskaźnika na mapie na północy Ard Skellig. Znajdziesz tam starą wieżę ze schodami i murem. Wejdź schodami na górę, aby odnaleźć skrzynię ze schematem.
  • Spodnie: ruszamy na maleńką wysepkę na zachodzie. Odszukaj wejście do jaskini. Jest ono pokryte soplami, więc bacznie się rozglądaj. W środku odszukaj schemat z pomocą zmysłów.
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - poziom ulepszony
Ulepszony rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Spodnie i Miecz stalowy znajdują się na wyspie Undvik, reszta rynsztunku na Ard Skellig

Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.

  • Miecz srebrny (328-400 do obrażeń, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +25% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +12% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
  • Miecz stalowy (220-268 do obrażeń, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +25% premii przy trafieniu krytycznym, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
  • Zbroja (160 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +10% redukcji obrażeń kłutych, +10% do odporności na obrażenia obuchowe, +20% do odporności na obrażenia cięte, +30% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Buty (59 do pancerza, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +3% redukcji obrażeń kłutych, +3% do odporności na obrażenia obuchowe, +3% do odporności na obrażenia cięte, +3% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Rękawice (55 do pancerza, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +3% redukcji obrażeń kłutych, +3% do odporności na obrażenia cięte, +3% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +3% do odporności od żywiołów).
  • Spodnie (59 do pancerza, +6% przyrostu punktów adrenaliny, +3% redukcji obrażeń kłutych, +8% do odporności na obrażenia cięte, +10% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +10% do odporności od żywiołów).

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom wyśmienity

Poszukiwania będą się odbywać w Velen. Wyśmienity rynsztunek Niedźwiedzia wymaga postaci na poziomie 27. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.

  • Srebrny miecz: udaj się do wskaźnika na mapie – znajduje się on nieopodal sierocińca na Krzywouchowych Moczarach. Odszukaj tam małą górę z kamieni. Jest to iluzja, którą możesz wyłączyć Okiem Nehaleni. Otrzymasz je w misji Po omacku. Gdy to uczynisz, odsłoni się przejście. Wejdź do środka i skręć w lewo, by odnaleźć schemat.
  • Stalowy miecz: idziemy do drugiego wskaźnika na moczarach. Wejdź do ruin wieży i odszukaj dziurę w ścianie. W środku znajdziesz skrzynię ze schematem.
  • Reszta wyposażenia (zbroja Niedźwiedzia, buty, spodnie, rękawice): ruszaj na północ Velen, do znacznika na mapie. Podejdź do niego od północy, aby znaleźć skałę i stojące przy niej rusztowanie. Tuż obok jest też jaskinia, a w środku, po lewej stronie, skrzynia ze schematem.
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - poziom wyśmienity
Wyśmienity rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Miecze znajdziesz na Krzywuchowych moczarach
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - poziom wyśmienity
Wyśmienity rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Zbroje znajdziesz w Karczmie na rozstajach

Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.

  • Miecz srebrny (373-455 do obrażeń, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +50% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +13% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
  • Miecz stalowy (256-312 do obrażeń, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +50% premii przy trafieniu krytycznym, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
  • Zbroja (185 do pancerza, +15% przyrostu punktów adrenaliny, +15% redukcji obrażeń kłutych, +15% do odporności na obrażenia obuchowe, +25% do odporności na obrażenia cięte, +35% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Buty (69 do pancerza, +8% przyrostu punktów adrenaliny, +4% redukcji obrażeń kłutych, +4% do odporności na obrażenia obuchowe, +4% do odporności na obrażenia cięte, +4% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Rękawice (65 do pancerza, +8% przyrostu punktów adrenaliny, +4% redukcji obrażeń kłutych, +4% do odporności na obrażenia cięte, +4% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +4% do odporności od żywiołów).
  • Spodnie (69 do pancerza, +8% przyrostu punktów adrenaliny, +4% redukcji obrażeń kłutych, +9% do odporności na obrażenia cięte, +15% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +15% do odporności od żywiołów).

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia – poziom mistrzowski

Poszukiwania będą się odbywać wyłącznie w Velen. Mistrzowski rynsztunek Niedźwiedzia wymaga postaci na poziomie 31. Poniżej znajduje się lista elementów i porady, gdzie ich szukać.

  • Srebrny miecz: udajemy się na południe, w okolice moczarów. Skrzynia ze schematem jest na malutkiej wyspie schowanej za głazem.
  • Stalowy miecz: schemat znajdziemy w zagajniku na północy Velen. Podejdź do tego miejsca od południa, aby znaleźć jaskinię. Wejdź do środka i zeskocz ze skalnych podestów na sam dół. Przeszukaj to miejsce z pomocą zmysłów, aby ujrzeć skrzynkę ze schematem.
  • Reszta wyposażenia (zbroja Niedźwiedzia, buty, spodnie, rękawice): niedaleko obozu Nilfgaardu znajdziesz ruiny baszt. Podejdź do tej na południu i rozejrzyj się. Za jednym z murków zobaczysz skrzynkę.
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - poziom mistrzowski
Mistrzowski rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Zbroje znajdziesz na Łysej Górze, a miecz znajdziesz na terenie Kłomnicy
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - poziom mistrzowski
Mistrzowski rynsztunek szkoły Niedźwiedzia: Miecz stalowy znajdziesz na terenie Kasztelu Wrońce

Zdobyty w ten sposób rynsztunek szkoły Niedźwiedzia i jego statystyki prezentujemy poniżej.

  • Miecz srebrny (409-499 do obrażeń, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +75% premii przy trafieniu krytycznym, +5% szansy na trafienie krytyczne, +50% do siły ataku przeciwko drakonidom, +14% szansy na odcięcie kończyny, +20% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z potworami).
  • Miecz stalowy (284-348 do obrażeń, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +75% premii przy trafieniu krytycznym, +5% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce z ludźmi).
  • Zbroja (205 do pancerza, +20% przyrostu punktów adrenaliny, +25% redukcji obrażeń kłutych, +25% do odporności na obrażenia obuchowe, +30% do odporności na obrażenia cięte, +45% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Buty (77 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia obuchowe, +5% do odporności na obrażenia cięte, +5% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory).
  • Rękawice (73 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +5% do odporności na obrażenia cięte, +5% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +5% do odporności od żywiołów).
  • Spodnie (77 do pancerza, +10% przyrostu punktów adrenaliny, +5% redukcji obrażeń kłutych, +10% do odporności na obrażenia cięte, +15% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +20% do odporności od żywiołów).

Rynsztunek mistrzowski musisz stworzyć u mistrzów kowalstwa i płatnerstwa. Płatnerz-mistrz ma swój warsztat w Kasztelu Wrońce w Velen, a kowala-mistrza znajdziesz w Novigradzie. W obu przypadkach będziesz musiał wykonać dla nich zadania poboczne, zanim zdecydują się stworzyć dla Ciebie mistrzowski ekwipunek.

I ostatnia rada: jeśli chcesz wycisnąć z ekwipunku Niedźwiedzia maksimum jego możliwości, odblokuj pasywne zdolności wzmacniające działanie ciężkich rynsztunków.


Inne poradniki ułatwiające zdobycie wiedźminowskich rynsztunków:

Komputronik Gaming Google News

Mogą Cię zainteresować:

Autor
Wiktor Granowski
Z wykształcenia księgowy, z zawodu analityk, z zamiłowania gracz. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży elektronicznej rozrywki i światowej gospodarki.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (3 głosy)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO