Rynsztunek szkoły Kota w Wiedźmin 3 – jak go zdobyć?

| autor: Wiktor Granowski |Przeczytasz w 8 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
Rynsztunek szkoły Kota w Wiedźmin 3 – jak go zdobyć?

Wiedźmin 3: Dziki Gon skrywa w sobie mnóstwo tajemnic. Jedna z nich jest związana z unikatowymi zbrojami – rynsztunkami konkretnych szkół wiedźmińskich. Są to wyjątkowe elementy wyposażenia, którymi warto się zainteresować. Szczególnie wtedy, jeśli chcemy ukończyć grę na 100%. W tym poradniku zdradzamy, co dokładnie trzeba zrobić, żeby uzyskać rynsztunek szkoły Kota w Wiedźminie 3. Poradnik zawiera dokładne opisy, mapy i statystyki ekwipunku.

Spis treści:

Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Kota – podstawy

Poszczególne wiedźmińskie szkoły są odpowiednikami rzemieślniczych cechów. Każda z nich ma własne, unikatowe podejście do rynsztunku i jego właściwości, a w konsekwencji – do sztuki walki. Pełen wiedźmiński rynsztunek składa się z dwóch mieczy, kuszy, zbroi, spodni, butów i rękawic. Ponadto wyposażenie każdej ze szkół dzieli się na następujące poziomy:

  • Podstawowy
  • Ulepszony
  • Wyśmienity
  • Mistrzowski

Proces zdobywania nowego ekwipunku wygląda następująco:

  1. Najpierw szukamy schematów rzemieślniczych rozsianych po mapie gry.
  2. Następnie zanosimy je do płatnerza (w przypadku broni) lub kowala (w przypadku pancerza) i prosimy o wykonanie danego elementu. 

Rozglądając się za schematami ulepszeń rynsztunku, warto posłużyć się wiedźmińskimi zmysłami, aby podświetlić skrzynie skrywające pożądane przez nas dokumenty.

Aby móc wykonać elementy z następnego poziomu (np. wyśmienitego), musimy mieć przedmioty z poprzedniego (tj. ulepszonego). Wymagana jest do tego postać na odpowiednio wysokim poziomie doświadczenia i posiadanie wszelkich potrzebnych, dodatkowych składników rzemieślniczych.

Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Kota – mapy z ulepszeniami

Wyposażenie pochodzące ze szkoły Kota możemy zdobyć w pobliżu Novigradu i Oxenfurtu. W znalezieniu schematów ulepszeń rynsztunku pomogą poniższe mapy, ale jeśli nie chcesz z nich skorzystać, możesz zakupić je u handlarzy w grze. Po dokonaniu zakupu musisz przejść do ekwipunku i przeczytać daną mapę. Wówczas w sekcji Poszukiwania pojawi się dodatkowa misja związana z rynsztunkiem. Lista handlarzy dysponujących mapami znajduje się poniżej:

  • Poziom ulepszony (I i II) – mapę kupisz u sprzedawcy i kowala we wsi Konary
  • Poziom wyśmienity (III) – mapę kupisz u sprzedawcy w Kasztelu Wrońce (siedziba Krwawego Barona)
  • Poziom mistrzowski (IV) – mapę kupisz we wsi Zalipie

Poniższa mapa przedstawia położenie wszystkich trzech osad.

Mapy z ulepszeniami – rynsztunek szkoły Kota
Rynsztunek szkoły Kota – Mapa Velen z ulepszeniami rynsztunku.

Rynsztunek szkoły Kota – poziom podstawowy

Poziom podstawowy wymaga postaci na 14. levelu. Poniżej znajdziecie listę elementów i podpowiedzi, gdzie można je znaleźć.

  • Srebrny miecz: udaj się do wskaźnika na poniższej mapie. Natrafisz tam na okrągłą budowlę z wyrwą znajdującą się w środku. Gdy zejdziesz nią do podziemi, w pewnym momencie zauważysz po prawej stronie pęknięcie w ścianie. Użyj na nim znaku Aard, otwórz znajdującą się w środku skrzynię, zabierz z niej schemat i notatki. Przeczytanie tych ostatnich aktywuje misję i pomoże w dokończeniu zadania.
  • Stalowy miecz: ruszaj na południe od Novigradu, podążając za znacznikiem na mapie poniżej. Natrafisz tam na zamek i drzwi, które możesz rozwalić Aardem. Zrób to, potem zejdź do piwnicy, którą znajdziesz w środku. Na dole czekać będzie na Ciebie skrzynka.
  • Kusza: udaj się na wyspę na zachodzie mapy. Na północy zobaczysz wrak statku. Wespnij się na niego i zejdź pod pokład. Skrzynię znajdziesz w wodzie.
  • Reszta wyposażenia (zbroja Kota, buty, spodnie, rękawice): ruszaj na wyspę świątynną w Novigradzie. Udaj się do domu na zachodnim brzegu wyspy, po czym podążaj ścieżką, która znajduje się za nim. Dotrzesz w ten sposób do jaskini. Na samym jej końcu natrafisz na ścianę, która tak naprawdę jest iluzją. Możesz ją wyłączyć, korzystając z Oka Nehaleni (otrzymasz je po ukończeniu misji Po omacku).

Następnie idź prosto, skręć w korytarz po lewej, między filarami. Uważaj na pilnującego okolicy golema. Wespnij się na półki skalne i ruszaj dalej, aż dotrzesz do pomieszczenia z posągami. Korzystając ze znajdujących się tam dźwigni, skieruj posągi do środka. Gdy to zrobisz, podłoga się rozstąpi, ujawniając dalszą drogę.

Zanurkuj i pokonaj znajdujących się tam wrogów. Na dnie znajdziesz skrzynię – weź z niej klucz do Laboratorium. Teraz wróć do miejsca, gdzie natknąłeś się na golema. Znajdujące się tam wielkie wrota otworzysz znalezionym przed chwilą kluczem. Za drzwiami spotkasz wroga, którego będzie trzeba pokonać. Po walce przeszukaj zwłoki i weź schematy elementów ekwipunku szkoły Kota i towarzyszące im notatki.

Zebrane w ten sposób schematy zanieś do kowala i płatnerza.

Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Kota - poziom podstawowy mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom podstawowy na mapie Novigradu
Wiedźmin 3 – rynsztunek szkoły Kota - poziom podstawowy mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom podstawowy na mapie Oxenfurt

Poniżej prezentujemy statystyki zdobytego w ten sposób ekwipunku.

  • Miecz srebrny (216-240 do obrażeń; +12% do znaku Aard, +20% dodatkowego doświadczenia za zabicie potworów, +5% szansy na krwawienie).
  • Miecz stalowy (138-153 do obrażeń; +5% dodatkowego doświadczenia za zabicie ludzi i nieludzi, +5% szansy na krwawienie).
  • Kusza (10-12 do obrażeń, +225% do siły ataku, +1% do przyrostu punktów adrenaliny, +2% szansy na trafienie krytyczne, +15% dodatkowego doświadczenia za cios kończący w walce przeciw potworom) – tu wyjątkowo wymagany jest poziom 29. postaci.
  • Zbroja (105 do pancerza, +5% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Buty (37 do pancerza, +5% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Rękawice (33 do pancerza, +5% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Spodnie (37 do pancerza +5% do siły ataku, dodatkowe odporności).

Rynsztunek szkoły Kota – poziom ulepszony I i II

Ulepszony rynsztunek kota wymaga postaci na poziomie 20. Poniżej znajduje się lista elementów i podpowiedzi, gdzie można je znaleźć.

  • Srebrny miecz: ruszaj do Novigradu. Udaj się do znacznika na mapie. W jednym z zaułków pośród roślin znajdziesz drabinę. Wejdź po niej na balkon, a następnie drzwiami do środka. Skręć w prawo i po schodach na górę. Tam znajdziesz skrzynię ze schematem.
  • Stalowy miecz: udaj się do Velen. Znacznik na mapie poniżej wskazuje jaskinię. Wejdź do niej i idź prosto do samego końca. Gdy dotrzesz do dwóch filarów, po lewej stronie znajdziesz skrzynkę.
  • Buty: idź do miejsca wskazanego na mapie. Wejdź do znajdującej się tam jaskini i przeszukaj skrzynię, którą znajdziesz po prawej stronie, tuż przy wejściu.
  • Rękawice: udaj się do wskaźnika na mapie. Znajdziesz tam drewniane rusztowanie; skrzynia jest pod ścianą w pobliżu.
  • Spodnie: ruszaj do Oxenfurtu. Udaj się do domu kowala. Zejdź do piwnicy, a następnie drabiną do podziemi (może się okazać, że przejście będzie zablokowane przez kratę – musisz zdobyć 18. poziom, aby zniknęła). Podążaj przed siebie, aż dotrzesz do kolejnej kraty. Wówczas użyj wiedźmińskich zmysłów, żeby zobaczyć, że ściana po lewej stronie jest specjalnie oznaczona. W rogu z kolei zlokalizujesz przełącznik. Użyj go, aby otworzyć ścianę i znaleźć schemat.
  • Zbroja: schemat znajdziesz w ruinach na wschodzie. Wejdź kręconymi schodami na górę; po prawej stronie zobaczysz skrzynkę ze schematem.
Rynsztunek szkoły Kota - poziom ulepszony mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom ulepszony w okolicy Oxenfurtu
Rynsztunek szkoły Kota - poziom ulepszony mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom ulepszony na mapie Novigradu

Poniżej prezentujemy statystyki zdobytego w ten sposób ekwipunku.

  • Miecz srebrny (270-330 do obrażeń; +14% do znaku Aard, +20% dodatkowego doświadczenia za zabicie potworów, +10% szansy na krwawienie).
  • Miecz stalowy (174-212 do obrażeń; +5% dodatkowego doświadczenia za zabicie ludzi i nieludzi, +10% szansy na krwawienie).
  • Zbroja (135 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Buty (49 do pancerza, +5% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Rękawice (45 do pancerza,+ 5% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Spodnie (49 do pancerza +5% do siły ataku, dodatkowe odporności).

Rynsztunek szkoły Kota – poziom wyśmienity

Wyśmienity rynsztunek Kota wymaga postaci na poziomie 25. Poniżej znajduje się lista elementów i podpowiedzi, gdzie można je znaleźć.

  • Srebrny mieczy: w zagajniku na południu Novigradu znajdziesz jaskinię pełną potworów. Wejdź do niej, po czym skieruj się od razu w prawo i wejdź na półkę, którą tam znajdziesz. Rozwal Aardem stojącą na Twojej drodze przeszkodę, by dotrzeć do skrzyni.
  • Stalowy miecz: udaj się na brzeg na północy. Wejdź do jaskini od strony wody i idź, aż natkniesz się na łódź. Znajdziesz tam też schemat.
  • Reszta wyposażenia (zbroja Kota, buty, spodnie, rękawice): w oznaczonym miejscu na mapie zobaczysz ruiny. W rogu jednego z pomieszczeń znajdziesz skrzynkę ze schematami.
Rynsztunek szkoły Kota - poziom wyśmienity mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom wyśmienity na mapie Novigradu
Rynsztunek szkoły Kota - poziom wyśmienity mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom wyśmienity pod Novigradem
Rynsztunek szkoły Kota - poziom wyśmienity mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom wyśmienity na mapie Velen

Poniżej prezentujemy statystyki zdobytego w ten sposób ekwipunku.

  • Miecz srebrny (324-396 do obrażeń; +14% do znaku Aard, +20% dodatkowego doświadczenia za zabicie potworów, +10% szansy na krwawienie, +5% szansy na trafienie krytyczne, +7% szansy na rozczłonkowanie).
  • Miecz stalowy (217-265 do obrażeń; +5% dodatkowego doświadczenia za zabicie ludzi i nieludzi, +10% szansy na krwawienie, +5% szansy na trafienie krytyczne).
  • Zbroja (165 do pancerza, +15% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Buty (61 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Rękawice (57 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Spodnie (61 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).

Rynsztunek szkoły Kota – poziom mistrzowski

Mistrzowski rynsztunek Kota wymaga postaci na poziomie 31. Poniżej znajduje się lista elementów i podpowiedzi, gdzie można je znaleźć.

  • Srebrny miecz: udaj się na południe wysp Skellige, na Faroe. Podejdź do oznaczonego miejsca od zachodu, by dotrzeć do skalnego przejścia. Przejdź przez nie i ruszaj w prawo. Użyj znaku Aard na przeszkodzie, którą tam napotkasz, po czym zejdź w dół i przeszukaj znajdujące się tam skrzynie.
  • Stalowy miecz: do jaskini ze schematem stalowego miecza dotrzesz idąc od wschodu. Gdy tylko do niej wejdziesz, udaj się w lewo, a następnie w pierwszy korytarz po prawej. Ruszaj schodami w górę, ale cały czas trzymaj się przy tym lewej ściany. Natkniesz się na zasłonięte przejście, a w środku na skrzynkę ze schematem.
  • Reszta wyposażenia (zbroja Kota, buty, spodnie, rękawice): te elementy znajdziesz niedaleko schematu na srebrny miecz. Udaj się do znacznika na mapie. Tam, idąc od strony wody, dotrzesz do jaskini z posągami. Idź prosto, ale bacznie się rozglądaj, bowiem po lewej, między słupami, znajdziesz skrzynkę ze schematami.
Rynsztunek szkoły Kota - poziom mistrzowski mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom mistrzowski na wyspie Faroe
Rynsztunek szkoły Kota - poziom mistrzowski mapa
Rynsztunek szkoły Kota – poziom mistrzowski na wyspie Ard Skellig (Kaer Trolde)

Poniżej prezentujemy statystyki zdobytego w ten sposób ekwipunku.

  • Miecz srebrny (369-451 do obrażeń; +15% do znaku Aard, +20% dodatkowego doświadczenia za zabicie potworów, +20% szansy na krwawienie, +15% szansy na trafienie krytyczne, +10% szansy na rozczłonkowanie).
  • Miecz stalowy (253-309 do obrażeń; +5% dodatkowego doświadczenia za zabicie ludzi i nieludzi, +15% szansy na krwawienie, +10% szansy na trafienie krytyczne).
  • Zbroja (190 do pancerza, +20% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Buty (71 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Rękawice (67 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).
  • Spodnie (71 do pancerza, +10% do siły ataku, dodatkowe odporności).

Rynsztunek mistrzowski musisz wykonać u mistrzów kowalstwa i płatnerstwa. Płatnerz-mistrz ma swój warsztat w Kasztelu Wrońce, a kowala-mistrza znajdziesz w Novigradzie. W obu przypadkach będziesz musiał wykonać dla nich zadania poboczne, zanim zdecydują się wykonać mistrzowski ekwipunek.

I ostatnia rada: jeżeli chcesz z ekwipunku Kota wycisnąć jeszcze więcej, odblokuj pasywne zdolności, wzmacniające działanie lekkich rynsztunków.


Inne poradniki ułatwiające zdobycie wiedźminowskich rynsztunków:

Komputronik Gaming Google News

Mogą Cię zainteresować:

Autor
Wiktor Granowski
Z wykształcenia księgowy, z zawodu analityk, z zamiłowania gracz. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży elektronicznej rozrywki i światowej gospodarki.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (7 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO