Arcymistrzowski rynsztunek Gryfa w Wiedźminie 3 –  jak go zdobyć?

| autor: Wiktor Granowski | Przeczytasz w 4 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Arcymistrzowski rynsztunek Gryfa w Wiedźminie 3 –  jak go zdobyć?

W Wiedźminie 3 można znaleźć wyjątkowe elementy wiedźmińskiego ekwipunku. Rozszerzenie Krew i wino dodatkowo zwiększyło liczbę dostępnych w ten sposób zestawów – doszedł do nich m.in. arcymistrzowski rynsztunek Gryfa. W niniejszym artykule przedstawiamy, jak zdobyć ten komplet uzbrojenia, a także jakie ma statystyki oraz wymagania, które należy spełnić, aby go założyć. W poszukiwaniach poszczególnych schematów pomoże Wam mapa z oznaczonymi lokalizacjami. Dzięki niej arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa szybciej znajdzie się w Waszym posiadaniu.

Spis treści:

Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa – wymagania

Na początek wymagania:

  1. Aby zdobyć arcymistrzowski rynsztunek Gryfa, najpierw musisz uzyskać mistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa. Jest on dostępny w podstawowej wersji gry.
  2. Aby uzyskać arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa w Wiedźminie 3, trzeba znaleźć schematy jego poszczególnych części, a następnie przynieść je do kowala wraz z innymi potrzebnymi składnikami rzemieślniczymi.
  3. Pamiętaj, że Twoja postać musi mieć co najmniej 40. poziom doświadczenia, żeby nosić arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa.

Mapy z ulepszeniami arcymistrzowskiego rynsztunku szkoły Gryfa

Poszukiwania schematów odbywają się w księstwie Toussaint, gdzie rozgrywa się akcja dodatku do Wiedźmina 3 – Krew i wino. Ustalenie właściwych lokalizacji jest dosyć proste, ale jeśli potrzebujesz pomocy, to poniżej znajdziesz mapę z zaznaczonymi miejscami, do których należy się udać.

Aby uzyskać informacje o arcymistrzowskim ekwipunku szkoły Gryfa, musisz wybrać się do zbrojmistrza Zdravko w Toussaint (punkt 1. na mapie). Po rozmowie dowiesz się więcej o schematach szkoły Gryfa, a konkretniej – gdzie je znaleźć.

Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa – najważniejsze miejsca na mapie Toussaint
Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa – najważniejsze miejsca na mapie Toussaint.

Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa – miecz stalowy, rękawice, buty

Poszukiwania rozpoczynają się w ruinach fortu Ussar na północnym wschodzie (punkt 2. na mapie). Po dotarciu na miejsce będziesz musiał zmierzyć się z dwoma latającymi oszluzgami. W walce z nimi warto posłużyć się kuszą, ponieważ celny strzał ogłusza wroga i sprowadza go na ziemię. Gdy przeciwnik spadnie, podbiegnij do niego i atakuj. Znaki Aard i Quen również przydadzą się podczas starcia z tym wrogiem.

Po pokonaniu oszluzgów wejdź do ruin i rozejrzyj się za schodami. Pod nimi znajdziesz drewnianą skrzynię. Wiedźmińskie zmysły ułatwią Ci jej odnalezienie, gdyż dobrze wtapia się ona w tło. W środku jest list i trzy schematy arcymistrzowskiego rynsztunku szkoły Gryfa: buty, miecz stalowy i rękawice. Po przeszukaniu skrzyni przeczytaj list, by dowiedzieć się, gdzie kontynuować poszukiwania.

Skrzynka zawierająca schematy arcymistrzowskiego rynsztunku szkoły Gryfa
Łatwo przegapić skrzynkę zawierającą schematy arcymistrzowskiego rynsztunku szkoły Gryfa.

Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa – zbroja, miecz srebrny, spodnie

Ruszaj na północ, do zamku Mont Crane (punkt 3. na mapie). Podczas podróży możesz natknąć się na grupkę wrogów jeżdżących konno. Uważaj na ich ataki i wspieraj się znakami, aby strącić ich z wierzchowców i w ten sposób uzyskać przewagę. Po dotarciu na miejsce okaże się, że ruiny zostały zajęte przez bandytów. Pokonaj wszystkich oponentów, po czym podejdź do ściany po lewej stronie i za pomocą Oka Nehaleni odkryj znajdujące się tam tajne przejście. 

Na tej ścianie należy użyć Oka Nehaleni
Na tej ścianie należy użyć Oka Nehaleni.

Wejdź do podziemi i od razu ruszaj w prawo. Tam natkniesz się na dużą grupę przeciwników. Warto wywabić ich w kierunku wąskiego gardła przy głównym korytarzu – dzięki temu będą musieli stawać do walki pojedynczo lub parami. Po pokonaniu bandytów czeka Cię także konfrontacja z psami.

W dalszej kolejności zejdź po schodach do biblioteki. Podejdź do ściany po prawej stronie i z pomocą wiedźmińskich zmysłów znajdź przełącznik. Skorzystaj z niego, aby otworzyć tajne przejście. Przejdź do następnej komnaty i przeszukaj ją – Twoje starania powinny przynieść odkrycie w postaci notatki o tajnym portalu.

Teraz musisz się cofnąć i skierować w prawo. Na ostatnim stole w rogu znajdziesz kryształ. Weź go, a następnie poszukaj przełącznika w pobliżu półki ze składnikami alchemicznymi. Naciśnij przełącznik, aby otworzyć drzwi. Umieść kryształ na ścianie i użyj na nim znaku Aard, aby aktywować portal.

Po przejściu przez portal od razu trafisz na golema. Bądź ostrożny – wprawdzie przeciwnik jest powolny, ale każdy jego cios zadaje spore obrażenia. Wykonuj uniki i odskakuj, kiedy uderza w ziemię. Dzięki temu nie otrzymasz obrażeń od fali uderzeniowej, którą generują ataki golema. Podczas pojedynku możesz ogłuszać golema Aardem, aby mieć chwilę na zadanie mu kilku ciosów. Po zwycięstwie udaj się po schodach na tyły komnaty.

Tam znajdziesz trzy brakujące schematy arcymistrzowskiego rynsztunku Gryfa: zbroję, miecz srebrny i spodnie. Leżą one na krześle, na stole i na półce po prawej. Po przeszukaniu pomieszczenia zbadaj ścianę po prawej – w ten sposób odkryjesz tajne przejście. Ruszaj dalej i zeskocz do wody, aby opuścić to miejsce. Następnie wróć do warsztatu Zdravko w celu wykonania arcymistrzowskiego zestawu szkoły Gryfa.

Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa – statystyki

Arcymistrzowski rynsztunek szkoły Gryfa ma w Wiedźminie 3 następujące statystyki:

  • Miecz srebrny – 472-576 do obrażeń, +21% do mocy znaków, +25% do obrażeń krytycznych, +10% szansy na rozczłonkowanie, +5% szansy na obrażenia krytyczne, +20% dodatkowego doświadczenia od potworów
  • Miecz stalowy – 335-409 do obrażeń, +21% do mocy znaków, +25% do obrażeń krytycznych, +10% szansy na odcięcie kończyny, +5% szansy na obrażenia krytyczne, +5% dodatkowego doświadczenia od ludzi i nieludzi
  • Zbroja – 240 pancerza, +22% do mocy znaków, +24% do odporności na obrażenia cięte, +31% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +17% do odporności na obrażenia obuchowe, +19% redukcji obrażeń kłutych
  • Buty – 91 pancerza, +11% do mocy znaków, +5% redukcji obrażeń kłutych, +6% do odporności na obrażenia cięte, +6% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +5% do odporności na obrażenia obuchowe
  • Rękawice – 87 pancerza, +11% do mocy znaków, +5% redukcji obrażeń kłutych,+ 6% do odporności na obrażenia cięte, +12% do odporności na obrażenia od żywiołów, +6% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory
  • Spodnie – 91 pancerza, +11% do mocy znaków, +6% redukcji obrażeń kłutych, +9% do odporności na obrażenia cięte,+11% do odporności na obrażenia zadawane przez potwory, +33% do odporności na obrażenia od żywiołów

Inne poradniki ułatwiające zdobycie wiedźminowskich rynsztunków:

Mogą Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Z wykształcenia księgowy, z zawodu analityk, z zamiłowania gracz. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży elektronicznej rozrywki i światowej gospodarki.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
4.7/5 - (4 głosy)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO