| autor: Miłosz "AlexB" Szubert |Przeczytasz w 3 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Dziś mija czwarty miesiąc od premiery na PC, PlayStation 5 oraz Xboksie Series X/S next-genowego patcha do Wiedźmina 3. Miał on poprawić szereg aspektów wizualnych RPG-a akcji od studia CD Projekt RED na wspomnianych platformach, a także dodać kilka niespodzianek dla fanów, lecz niestety jednocześnie wprowadził do gry sporo błędów. Zgłaszane były chociażby problemy z działaniem tytułu czy ray tracingiem. Na szczęście dla graczy, polscy twórcy tytułu nie spoczęli na laurach i w pocie czoła pracują nad poprawą stanu rzeczy. W efekcie wczoraj wydali oni łatkę 4.2 do next-genowego Wiedźmina 3.
Zawartość patcha 4.2 do Wiedźmina 3
Rzeczony patch zadebiutował przeszło miesiąc po poprzednim, co jest kolejnym dowodem na to, że CD Projekt RED nie zamierza próżnować w poprawie nowej wersji swojego dzieła z 2015 roku, nawet w obliczu innych projektów, którymi się obecnie zajmuje. W zamierzeniu łatka ta, choć gabarytowo całkiem spora (w zależności od platformy waga może sięgać nawet 20 GB), eliminuje szereg drobnych błędów, związanych przede wszystkim z wydajnością, aspektami wizualnymi oraz zadaniami. Oto pełny spis najważniejszych poprawek:
Aktualizacja do Wiedźmina 3 na PC:
Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.
Aktualizacja do Wiedźmina 3 na konsole:
Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji:
Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić z ray tracingiem.
Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach:
Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac’ha, że wszystko zostało przygotowane”.
Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.
Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.
Co dalej?
Teraz zapewne przez najbliższe kilka tygodni ekipa z CD Projekt RED będzie monitorowała, jaki jest obecny stan Wiedźmina 3 i odbiór ostatnich poprawek wśród społeczności. Na podstawie zebranych danych twórcy będą mogli wdrożyć kolejne poprawki. W tym momencie można by sobie jeszcze zadać pytanie, jak długo będzie trwał proces wspierania tej produkcji? Zważywszy jednak na to, że na kolejnego Wiedźmina najpewniej będziemy musieli poczekać jeszcze kilka lat, nie jest wykluczone, że trójka doczeka się jeszcze kilku patchów.
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności