Wiedźmin 1 Remake – premiera dopiero po Polarisie. Co już wiemy o remake’u?

| autor: Miłosz "AlexB" Szubert | Przeczytasz w 3 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Wiedźmin 1 Remake – premiera dopiero po Polarisie. Co już wiemy o remake’u?

Oficjalna zapowiedź Wiedźmin 1 Remake ucieszyła fanów, jednak nie poznaliśmy zbyt wielu szczegółów. W październiku świętowaliśmy okrągłą rocznicę premiery pierwszej odsłony cyklu gier Wiedźmin na podstawie powieści Andrzeja Sapkowskiego. 15-lecie nie mogło pozostać bez podniosłego wydarzenia. CD Projekt RED ogłosiło, że tajemniczy projekt Canis Majoris z uniwersum słynnego łowcy potworów, to w istocie Wiedźmin 1 Remake opracowywany na silniku Unreal Engine 5. Coraz więcej wiadomo na temat tej odświeżonej wersji kultowej gry.

Spis treści:

Wiedźmin 1 Remake – kiedy premiera?

Jak na razie nie wiemy, kiedy odbędzie się premiera gry Wiedźmin 1 Remake. Wiele wskazuje jednak na to, że dzieli nas od niej szmat czasu.

Wiedźmin 1 Remake ma się bowiem ukazać dopiero po premierze kolejnej głównej odsłony cyklu, noszącej kryptonim Polaris (Wiedźminie 4).

Oto, jak tę decyzję tłumaczy Adam Kiciński, szef CD Projekt RED, w rozmowie z inwestorami podsumowującej trzeci kwartał roku fiskalnego 2022: „Wracając do remake’u Wiedźmina i tego, kiedy się pojawi; tak, pojawi się po Polarisie (Wiedźminie 4), co jest konsekwencją tego, jak myślimy o tym projekcie. Uważam, że remake Wiedźmina będzie oparty w dużej mierze na technologiach z Polarisa, więc będzie rozwijany częściowo równolegle z Polarisem, lecz gdy zostanie w końcu wydany, wszystko stworzone dla niego będzie już w ostatecznym kształcie i zostanie częściowo ponownie wykorzystane w remake’u.”

Jest to o tyle logiczne podejście, że Wiedźmin 4 będzie pierwszą grą CD Projekt RED stworzoną na silniku Unreal Engine 5, który, jak już wspomnieliśmy wyżej, zostanie wykorzystany w remake’u. Doświadczenia zdobyte podczas produkcji Polarisa mogą zatem sprawić, że remake pierwszego Wiedźmina będzie tylko lepszy.

Kiedy zatem możemy się spodziewać debiutu odświeżonej wersji kultowego RPG-a z 2007 roku? Ciężko wyrokować. Możemy jedynie założyć, że raczej nie stanie się to wcześniej niż w 2024 roku. Osobiście bardziej celowałbym w 2025. Nie wiemy również, na jakich platformach ukaże się Wiedźmin Remake. Pewniakami wydają się jednak PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Wiedźmin 1 Remake – czego się spodziewamy?

Remake pierwszej odsłony Wiedźmina jest opracowywany przez studio Fool’s Theory z Bielska-Białej (które jest znane przede wszystkim z gry Seven) we współpracy z CD Projekt RED. Tytuł jest jak na razie na bardzo wczesnym etapie rozwoju, zatem wciąż niewiele wiemy na jego temat. W większości pozostają nam jedynie spekulacje i domysły, czego możemy się po nim spodziewać.

Zważywszy na to, że będzie to remake, a nie remaster, będziemy mieli do czynienia z grą przygotowaną od podstaw, której rdzeniem będzie projekt pierwszego Wiedźmina. Jak już wspomnieliśmy we wstępie, zostanie on stworzony na Unreal Engine 5, czyli najnowszej wersji słynnego silnika firmy Epic Games, na której działa m.in. zapierające dech w piersiach demo The Matrix Awakens.

Pewne jest zatem, że Wiedźmin 1 Remake zapewni nieporównywalnie lepszą oprawę graficzną w porównaniu z oryginałem.

Co poza tym? Zważywszy na to, że system walki w oryginalnym Wiedźminie był źródłem krytyki, niewykluczone, że zostanie on wyrzucony i zastąpiony nowym, zapewne bardziej zbliżonym do tego, co mogliśmy zobaczyć w Wiedźminie 2 i 3. Istnieje także spora szansa, że inne mechaniki również zostaną bardziej dostosowane do pomysłów z kolejnych części. Mowa tu chociażby o systemie rozwoju postaci, a także większej różnorodności, jeśli chodzi o ekwipunek czy wygodniejsze spożywanie eliksirów.

Otwarty świat w Wiedźminie 1 Remake

Zostawmy jednak spekulacje i skupmy się na elementach, które znajdą się w grze na pewno. Przy okazji publikacji raportu finansowego za trzeci kwartał roku fiskalnego 2022 dowiedzieliśmy się, że odświeżona wersja kultowego RPG-a od studia CD Projekt RED z 2007 roku będzie posiadała otwarty świat. Jest to o tyle istotne, że oryginał był podzielony na huby.

Takie rozwiązanie otwiera szereg możliwości. Nie jest wykluczone, że w obliczu tej decyzji otrzymamy na przykład opcję ponownego odwiedzenia Podgrodzia w późniejszej fazie rozgrywki, co po zakończeniu I aktu przygody normalnie nie było możliwe.

Zważywszy na technologię, która jest używana przy produkcji odświeżonej wersji remake’u, decyzja o postawieniu na otwarty świat była raczej do przewidzenia. Pozostaje mieć nadzieję, że zostanie on zrealizowany poprawnie bez większych wpadek technicznych i z odpowiednio ciekawą zawartością, jeśli twórcy zdecydują się umieścić w grze coś nowego.

Moje nadzieje wobec odświeżonego Wiedźmina

Warto przypomnieć, że kiedyś były już plany odświeżenia pierwszej odsłony cyklu Wiedźmin. Mowa tu o Wiedźminie: Powrocie Białego Wilka, który miał ukazać się na PlayStation 3 oraz Xboksie 360 i oferować m.in. poprawioną oprawę graficzną. Projekt ten, opracowywany przez studio CD Projekt RED we współpracy z francuskim WideScreen Games, ostatecznie nigdy nie ujrzał światła dziennego.

Nie ukrywam, że do dziś uważam pierwszego Wiedźmina za najlepszą odsłonę całego cyklu studia CD Projekt RED, pomimo sporych zastrzeżeń co do scenariusza. Dlatego jestem niezwykle ciekaw, co takiego wyjdzie z remake’u tej odsłony. Osobiście chciałbym, by pozostał on jak najbardziej w duchu oryginału. Zważywszy jednak na popularność trzeciej odsłony, która pod względem gameplayu mimo wszystko dość mocno różniła się od „jedynki”, zdaję sobie sprawę, że jest to mało prawdopodobne.

Może Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (7 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO