Viewmodel w CS:GO – graj jak pros dzięki najlepszym ustawieniom

| autor: Paweł Woźniak | Przeczytasz w 3 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Viewmodel w CS:GO – graj jak pros dzięki najlepszym ustawieniom

Nie od dziś wiadomo, że profesjonalni gracze w Counter-Strike’a: Global Offensive potrafią dokonywać najróżniejszych zmian w ustawieniach, aby zyskać chociażby ten dodatkowy 1% większej wydajności czy ułatwienia rozgrywki. Jedną z takich opcji jest viewmodel CS:GO, który odpowiada głównie za położenie broni oraz rąk naszej postaci w trzech płaszczyznach. Chociaż może się wydawać, że nie ma to większego wpływu na rozgrywkę, nic bardziej mylnego – odpowiednie ustawienie pozwala na wygodniejsze śledzenie tego, co dzieje się przed nami, w tym m.in. dostrzeżenie nadbiegającego przeciwnika. 

Z poniższego artykułu dowiecie się przede wszystkim, jak zmienić viewmodel w CS:GO, oraz poznacie komendy najlepszych graczy (np. Izaka), dzięki czemu będziecie mogli zastosować je również w swojej grze.

Spis treści:

Czym jest Viewmodel w CS:GO?

W CS:GO viewmodel jest narzędziem odpowiadającym za ustawienie rąk oraz broni na naszym ekranie. Opcję tę możemy zmieniać na różne sposoby, w tym przesuwając w jedną lub drugą stronę albo oddalając lub przybliżając położenie broni na osi XYZ. Nie wszystkim graczom w CS:GO odpowiada domyślne ułożenie viewmodelu, dlatego warto zainteresować się możliwościami jego korekty. Jak zmienić viewmodel w CS:GO oraz za co odpowiadają jego konkretne ustawienia?

Czym jest viewmodel w cs;go?
Oś XYZ na przykładzie viewmodelu w CS:GO

Jak ustawić swój viewmodel w CS:GO?

Podobnie jak przy innych zaawansowanych ustawieniach w CS:GO, tak i zmiany viewmodelu musimy przeprowadzać za pośrednictwem konsoli w grze (uruchamiamy ją za pomocą klawisza „~”). Następnie wpisujemy wybraną przez nas komendę i wprowadzamy interesującą nas wartość. Należy pamiętać, że polecenia dotyczące zmiany viewmodelu w CS:GO trzeba wpisywać pojedynczo. 

Jeśli chcecie zmienić viewmodel CS:GO (z ang. „viewmodel CS:GO commands”), poniżej znajdziecie komendy, które przydadzą się podczas ustawiania tego, jak powinno wyświetlać się położenie rąk oraz broni Waszej postaci.

Viewmodel w CS:GO – komendy

  • cl_righthand [0/1] – zmiana ręki, w której trzymana jest broń (0 – lewa, 1 – prawa)
  • viewmodel_fov XXX – zmiana pola widzenia (w miejscu XXX należy wpisać interesującą nas liczbę, maksymalnie 68)
  • viewmodel_offset_y XXX – ustawienie modelu na osi Y (góra/dół), można wybrać wartości od 2 do -2
  • viewmodel_offset_x XXX – ustawienie modelu na osi X (lewo/prawo), można wybrać wartości od 2.5 do -2.5
  • viewmodel_offset_z XXX – ustawienie modelu na osi Z (daleko/blisko), można wybrać wartości od 2 do -2
  • viewmodel_presetpos [0/1/2/3] – wybranie przygotowanego domyślnie presetu, należy ustawić na „0”, gdy korzystamy z własnej konfiguracji
  • cl_bob_lower_amt XXX – ustawienie poruszania się lufy podczas biegu, można wybrać wartości od 5 do 30 (im wyższa liczba, tym lufa będzie się bardziej ruszać)
  • cl_bobamt_lat XXX – ustawienie poruszania się modelu na boki podczas biegu, można wybrać wartości od 0.1 do 2 (im wyższa liczba, tym model będzie się bardziej ruszać)
  • cl_bobamt_vert XXX – ustawienie poruszania się modelu w górę i w dół podczas biegu, można wybrać wartości od 0.1 do 2 (im wyższa liczba, tym model będzie się bardziej ruszać)
  • viewmodel recoil XXX – ustawienie odczucia recoilu podczas otrzymywania obrażeń, można wybrać wartości od 0 do 1 (im wyższa liczba, tym recoil będzie większy)
  • cl_viewmodel_shift_right_amt XXX – ustawienie odchylania się broni w prawo podczas strzelania, można wybrać wartości od 0.25 do 2 (im wyższa liczba, tym większe odchylenie broni)
  • cl_viewmodel_shift_left_amt XXX – ustawienie odchylania się broni w lewo podczas strzelania, można wybrać wartości od 0.5 do 2 (im wyższa liczba, tym większe odchylenie broni)

Najczęściej używane viewmodele w CS:GO przez prograczy

Dla wielu graczy w CS:GO ustawienie własnego viewmodelu może być problematyczne. Występuje tu sporo nie do końca jasnych opcji, dlatego warto zainspirować się najlepszymi viewmodelami CS:GO (z ang. „best viewmodel CS:GO”) i przetestować ustawienia profesjonalistów. Poniżej znajdziecie listę wybranych przez nas komend prosów, które warto rozważyć we własnej grze.

Ustawienia viewmodelu CS:GO s1mple’a

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 0
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 21
  • cl_bobamt_lat 0.33
  • cl_bobamt_vert 0.14

Ustawienia viewmodelu CS:GO Hadesa

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 0
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 21
  • cl_bobamt_lat 0.33
  • cl_bobamt_vert 0.14

Ustawienia viewmodelu CS:GO Izaka

  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_fov 61
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 2
  • viewmodel_offset_z -2
  • viewmodel_presetpos 0
  • viewmodel_recoil 1
  • cl_bob_lower_amt 21
  • cl_bobamt_lat 0.33
  • cl_bobamt_vert 0.14

Ustawienia viewmodelu CS:GO cadiaN-a

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 0
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 5
  • cl_bobamt_lat 0.33
  • cl_bobamt_vert 0.14

Ustawienia viewmodelu CS:GO Snaxa

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 1
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 5
  • cl_bobamt_lat 0.33
  • cl_bobamt_vert 0.14

Ustawienia viewmodelu CS:GO olofmeistera

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 1
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 21
  • cl_bobamt_lat 0.4
  • cl_bobamt_vert 0.25

Ustawienia viewmodelu CS:GO dychy

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 0
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 15
  • cl_bobamt_lat 0.1
  • cl_bobamt_vert 0.1

Ustawienia viewmodelu CS:GO ZywOo

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 1
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 5
  • cl_bobamt_lat 0.4
  • cl_bobamt_vert 0.25

Ustawienia viewmodelu CS:GO dupreeha

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 0.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.25
  • viewmodel_recoil 0
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 5
  • cl_bobamt_lat 0.1
  • cl_bobamt_vert 0.1

Ustawienia viewmodelu CS:GO NiKo

  • viewmodel_fov 68
  • viewmodel_offset_x 2.5
  • viewmodel_offset_y 0
  • viewmodel_offset_z -1.5
  • viewmodel_presetpos 3
  • cl_viewmodel_shift_left_amt 1.5
  • cl_viewmodel_shift_right_amt 0.75
  • viewmodel_recoil 0
  • cl_righthand 1
  • cl_bob_lower_amt 5
  • cl_bobamt_lat 0.33
  • cl_bobamt_vert 0.14

Mogą Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Fan produkcji sieciowych (szczególnie tych dynamicznych), w których może zaspokoić swoje pragnienie rywalizacji lub po prostu spędzić czas ze znajomymi. Od pewnego czasu za sprawą Game Passa rozszerza zainteresowanie grami na rozmaite gatunki i tytuły, które do tej pory były mu zupełnie obce.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (5 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO