The Settlers: New Allies to zarazem najnowsza odsłona i restart kultowej serii. Produkcja przebiega niestety w nie najlepszych warunkach, o czym świadczą liczne przesunięcia daty premiery oraz zmiany koncepcji. Ostatnia z nich dotyczy nie tylko samego tytułu gry, ale również zasad rozgrywki. Wygląda jednak na to, że gra jest już bliska ukończenia. Ubisoft podzielił się nową datą premiery, filmem z gry oraz wymaganiami sprzętowymi The Settlers: New Allies.
Spis treści:
Strona gry w Epic Games Store została wzbogacona o informacje na temat wymagań sprzętowych. Jak można się było spodziewać, wymagania The Settlers: New Allies nie są szczególnie wysokie. Zabrakło jednak informacji odnośnie do rozmiaru gry.
Oprócz tego wiemy, jakie wersje językowe obsłuży gra. Niestety nie doczekamy się pełnego spolszczenia – otrzymamy tylko polskie napisy.
Przypomnijmy, że nowa odsłona serii została zapowiedziana w 2018 roku. Wtedy znana była po prostu jako The Settlers i miała pojawić się jesienią 2019 roku. Premiera została jednak przesunięta na kolejny rok. Później gra poddana została testom i niestety nie przekonała do siebie graczy oraz krytyków. Najpewniej dlatego doczekaliśmy się kolejnej obsuwy.
W przygotowaniu jest również wersja konsolowa, przeznaczona na PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Amazon Luna oraz Nintendo Switch. Te edycje mają być gotowe w tym samym roku, ale szczegóły na ten moment nie są jeszcze znane.
Na grę można już składać zamówienia przedpremierowe. Cena The Settlers: New Allies wynosi 249 zł (zwykła edycja). Rozbudowana wersja gry (Deluxe) to koszt 319 zł.
The Settlers: New Allies, mimo iż jest restartem serii, ma posiadać wszystkie najważniejsze cechy klasycznych odsłon. Wciąż będzie to przede wszystkim strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem na budowanie miasta. Obecnie twórcy dużo uwagi poświęcają poprawie elementów, które nie spodobały się odbiorcom na podstawie testów oraz dostępnych materiałów.
Deweloperzy pracują nad usprawnieniem tempa rozgrywki, choćby poprzez dodanie nowych sposobów na przemieszczanie się po mapie. Ma też pojawić się możliwość prowadzenia prywatnych rozgrywek wraz ze znajomymi czy grania z nimi w trybie potyczek – tu dostępny ma być szereg opcji pozwalających na grę w kooperacji przeciwko innym graczom lub sztucznej inteligencji. W jednej rozgrywce uczestniczyć ma maksymalnie ośmiu graczy.
Usprawnieniu uległ też tryb dla graczy szukających wyzwań. Hardcore oferować ma dostęp do wszystkich narzędzi (podobnie jak potyczki) i wielu modyfikatorów, dzięki którym przeciwnicy kierowani przez AI rzucą większe wyzwanie. Na premierę gry ma pojawić się też znacznie więcej map, a same jednostki różnych frakcji mają być bardziej unikalne – tyczy się to zarówno stawianych przez nich konstrukcji oraz ich umiejętności i statystyk.
Autorzy obiecują także angażującą kampanię fabularną, na którą złoży się 13 różnorodnych misji. Opowiedzą one historię ludu Elari, który musiał opuścić ojczyznę. Przyjdzie im podjąć próbę osiedlenia się na nieznanych terytoriach. Na ich drodze stanie wiele przeszkód – począwszy od zbójów, a skończywszy na kulturze obczyzny.
Może Cię zainteresować: