Starfield nie doczekał się jeszcze premiery, ale setki modów do niego już tak. Fanowskie modyfikacje to dla niektórych wręcz nieodłączna część zabawy z grami Bethesdy i nie inaczej będzie w przypadku kosmicznej epopei. Część z nich wpływa na interfejs, inne na wygląd gry, a jeszcze kolejne uprzyjemniają rozgrywkę. Oto najważniejsze z nich.
Starfield nie obsługuje jeszcze technologii DLSS, ale nie oznacza to, że nie można z niej skorzystać. Istnieje modyfikacja Starfield Upscaler, dzięki której domyślnie używane FSR można zastąpić DLSS lub XeSS i w ten sposób znacznie poprawić wydajność nowej gry Bethesdy, zwłaszcza na nieco starszym sprzęcie.
Niektórym może nie podobać się przytłumiona kolorystyka gry i ogólnie mniej wyrazisty charakter, na który zdecydowali się twórcy. Można jednak to zmienić za pomocą paczki Quantum Reshade i tym samym uczynić Starfielda jeszcze piękniejszym.
W grach FPS ważne jest też pole widzenia i tu z pomocą przychodzi modyfikacja Starfield FOV, która pozwala zmienić odpowiednie wartości.
Budowanie w Starfieldzie sprawia dużo przyjemności, ale nie wszyscy mają czas i chęci na uganianie się za surowcami. Można to sobie ułatwić, korzystając z modyfikacji All The Materials, dzięki której każdy poszukiwany element zdobędziecie za pomocą kilku kliknięć. Jest także Responsive Grabbing, który skraca proces podnoszenia każdego przedmiotu – to coś dla tych, którzy zbierają w Starfieldzie niemal albo dosłownie wszystko.
Jeśli natomiast przeszkadza Wam ekran startowy Starfielda, to możecie skorzystać z modyfikacji Cleanfield, która pozwala usunąć z niego nawet logo gry. Dzięki temu produkcja szybciej się też uruchamia. Na koniec pozostaje coś dla używających kontrolera Sony DualSense. Dzięki DualSense – PS5 Icons możecie wykorzystać elementy graficzne typowe dla interfejsów gier uruchamianych na PlayStation 5. Przy tym wszystkim nie musicie martwić się o zablokowane osiągnięcia w związku z używaniem modyfikacji. Achievement Enabler rozwiązuje ten problem.
Opisane modyfikacje to dopiero początek. Starfield zadebiutuje 6 września na PC i Xbox Series X/S. Od tego dnia można liczyć na dużo więcej, nierzadko bardziej zaawansowanych modów. Liczba amatorskich projektów w przypadku poprzednich gier Bethesdy sięga nierzadko kilkudziesięciu tysięcy. Do Starfielda może ich powstać jeszcze więcej.
Może Cię zainteresować: