Starfield może pochwalić się naprawdę rozbudowaną i swobodną rozgrywką, jak na prawdziwe RPG Bethesdy przystało. Ważną tego częścią są frakcje, które urozmaicają fabułę i wpływają na przebieg zabawy. Dzisiaj przyjrzymy się wszystkim dostępnym w Starfield ugrupowaniom, a także sprawdzimy, jak do nich dołączyć.
Kosmiczny świat Starfielda ma do zaoferowania 5 frakcji, z czego jedna jest nam narzucana już na samym początku w ramach głównego wątku gry. Dołączenie do pozostałych jest natomiast dobrowolne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wstąpić do wszystkich naraz.
Oto wszystkie frakcje w Starfield:
Konstelacja to pierwsza frakcja, z którą mamy do czynienia podczas rozgrywki. To ugrupowanie zrzeszające odkrywców i miłośników gwiezdnej eksploracji. Na tej grupie opiera się główna fabuła Starfielda, więc wstąpienie do niej to obowiązek, jeśli chcecie robić postępy w wiodącym wątku gry.
W szeregi gwiezdnych odkrywców wstępujemy już w pierwszych godzinach rozgrywki, po wykonaniu zadania głównego „Mały krok”. Siedzibę Konstelacji znajdziecie w mieście Nowa Atlantyda, położonym na planecie Jemison w układzie Alfa Centauri.
Gwardia ZK to prawdopodobnie następna po Konstelacji frakcja, na którą natkniecie się w Starfieldzie. Jej siedziba również znajduje się w mieście Nowa Atlantyda, ale w dzielnicy WNAT-u. Aby trafić w szeregi tego stowarzyszenia, należy udać się do budynku głównego Gwardii Zjednoczonych Kolonii, a następnie porozmawiać z komandorem Johnem Tualą.
Po rozmowie z oficerem rozpoczniecie quest „Supra Et Ultra”. W pierwszej kolejności należy przejść do znajdującej się w tym samym pomieszczeniu windy i zjechać na piętro sali rekrutacyjnej Gwardii. Tam trzeba zarejestrować się w systemie, a następnie zdać test w symulatorze latania.
Strażnicy Wolnych Gwiazd pilnują porządku i utrzymują pokój na obszarze Kolektywu Wolnych Gwiazd. Aby do nich dołączyć, należy wybrać się do układu Cheyenne, a konkretnie na planetę Akila, zaś tam do Miasta Akila. Gdy już tam dotrzecie, staniecie się świadkami napadu na bank. Jeśli zdecydujecie się pomóc, rozpoczniecie quest „Coś poszło nie tak”. Po jego zakończeniu otrzymacie możliwość dołączenia do gwiezdnych szeryfów.
W tym celu należy udać się do budynku o nazwie Skała i rozpocząć dialog z Emmą Wilcox, która w ramach próby zleci Wam podjęcie się jednego z zadań dostępnych na terminalu misji. Po jego pomyślnym zakończeniu wrócicie do Akili, gdzie szeryf mianuje Was członkiem Strażników Wolnych Gwiazd.
Ryujin Industries to wielka korporacja, która dystrybuuje swoje produkty w całych Zasiedlonych Układach. Można do niej dołączyć po złożeniu zgłoszenia poprzez jej kiosk. Znajdziecie je w kilku miejscach – na jeden z pierwszych powinniście natknąć się już na początku gry w mieście Nowa Atlantyda. W ten sposób rozpoczniecie misję „Powrót do roboty”.
Po wysłaniu aplikacji o pracę trzeba udać się do Neonu – miasta przyjemności położonego na planecie Volii Alpha w układzie Volii. W wieżowcu Ryujin Industries odbędziecie rozmowę kwalifikacyjną z Imogene Salzo, która jako pierwsze zadanie zleci Wam odbiór kawy w pobliskiej kawiarni.
Karmazynowa Flota to frakcja kosmicznych piratów, którzy przez pozostałe gildie są uznawani za przestępców. Siedzibą floty jest Klucz, czyli dawna stacja Zjednoczonych Układów zlokalizowana w układzie Kryx. Istnieją dwa sposoby na stanie się jednym z nich:
Oba sposoby pozwalają rozpocząć zadanie „Głęboka konspiracja”, dzięki któremu zostaniecie zaproszeni na Klucz i weźmiecie udział w misji „Szczur trafia do kanałów”. Po wykonaniu obydwu questów staniecie się członkami Karmazynowej Floty.
Może Cię zainteresować: