Starfield – frakcje i wszystko, co musisz o nich wiedzieć

| autor: Sandra Kicińska | Przeczytasz w 4 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Starfield – frakcje i wszystko, co musisz o nich wiedzieć

Starfield może pochwalić się naprawdę rozbudowaną i swobodną rozgrywką, jak na prawdziwe RPG Bethesdy przystało. Ważną tego częścią są frakcje, które urozmaicają fabułę i wpływają na przebieg zabawy. Dzisiaj przyjrzymy się wszystkim dostępnym w Starfield ugrupowaniom, a także sprawdzimy, jak do nich dołączyć.

Starfield – frakcje

Kosmiczny świat Starfielda ma do zaoferowania 5 frakcji, z czego jedna jest nam narzucana już na samym początku w ramach głównego wątku gry. Dołączenie do pozostałych jest natomiast dobrowolne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wstąpić do wszystkich naraz.

Oto wszystkie frakcje w Starfield:

1. Konstelacja

Konstelacja to pierwsza frakcja, z którą mamy do czynienia podczas rozgrywki. To ugrupowanie zrzeszające odkrywców i miłośników gwiezdnej eksploracji. Na tej grupie opiera się główna fabuła Starfielda, więc wstąpienie do niej to obowiązek, jeśli chcecie robić postępy w wiodącym wątku gry. 

Pierwsza frakcja w Starfield to Konstelacja.
Pierwsza frakcja, do jakiej dołączamy podczas rozgrywki, to Konstelacja.

W szeregi gwiezdnych odkrywców wstępujemy już w pierwszych godzinach rozgrywki, po wykonaniu zadania głównego „Mały krok”. Siedzibę Konstelacji znajdziecie w mieście Nowa Atlantyda, położonym na planecie Jemison w układzie Alfa Centauri.

2. Gwardia Zjednoczonych Kolonii

Gwardia ZK to prawdopodobnie następna po Konstelacji frakcja, na którą natkniecie się w Starfieldzie. Jej siedziba również znajduje się w mieście Nowa Atlantyda, ale w dzielnicy WNAT-u. Aby trafić w szeregi tego stowarzyszenia, należy udać się do budynku głównego Gwardii Zjednoczonych Kolonii, a następnie porozmawiać z komandorem Johnem Tualą.

Siedziby WNAT-u (ang. MAST) nie da się nie zauważyć.
Siedziby WNAT-u (ang. MAST) nie da się nie zauważyć.

Po rozmowie z oficerem rozpoczniecie quest „Supra Et Ultra”. W pierwszej kolejności należy przejść do znajdującej się w tym samym pomieszczeniu windy i zjechać na piętro sali rekrutacyjnej Gwardii. Tam trzeba zarejestrować się w systemie, a następnie zdać test w symulatorze latania.

Komandor Tuala znajduje się w pierwszym pomieszczeniu głównego budynku.
Komandor Tuala znajduje się w pierwszym pomieszczeniu głównego budynku.

3. Strażnicy Wolnych Gwiazd

Strażnicy Wolnych Gwiazd pilnują porządku i utrzymują pokój na obszarze Kolektywu Wolnych Gwiazd. Aby do nich dołączyć, należy wybrać się do układu Cheyenne, a konkretnie na planetę Akila, zaś tam do Miasta Akila. Gdy już tam dotrzecie, staniecie się świadkami napadu na bank. Jeśli zdecydujecie się pomóc, rozpoczniecie quest „Coś poszło nie tak”. Po jego zakończeniu otrzymacie możliwość dołączenia do gwiezdnych szeryfów.

Główną siedzibą ugrupowania gwiezdnych szeryfów jest Skała (The Rock).
Główną siedzibą ugrupowania gwiezdnych szeryfów jest Skała (The Rock).

W tym celu należy udać się do budynku o nazwie Skała i rozpocząć dialog z Emmą Wilcox, która w ramach próby zleci Wam podjęcie się jednego z zadań dostępnych na terminalu misji. Po jego pomyślnym zakończeniu wrócicie do Akili, gdzie szeryf mianuje Was członkiem Strażników Wolnych Gwiazd.

Emma Wilcox zleca pierwsze zadanie.
Emma Wilcox zleca pierwsze zadanie.

4. Ryujin Industries 

Ryujin Industries to wielka korporacja, która dystrybuuje swoje produkty w całych Zasiedlonych Układach. Można do niej dołączyć po złożeniu zgłoszenia poprzez jej kiosk. Znajdziecie je w kilku miejscach – na jeden z pierwszych powinniście natknąć się już na początku gry w mieście Nowa Atlantyda. W ten sposób rozpoczniecie misję „Powrót do roboty”.

Jak to bywa w korporacjach, w Ryujin Industries awansuje się szczebel po szczeblu.
Jak to bywa w korporacjach, w Ryujin Industries awansuje się szczebel po szczeblu.

Po wysłaniu aplikacji o pracę trzeba udać się do Neonu – miasta przyjemności położonego na planecie Volii Alpha w układzie Volii. W wieżowcu Ryujin Industries odbędziecie rozmowę kwalifikacyjną z Imogene Salzo, która jako pierwsze zadanie zleci Wam odbiór kawy w pobliskiej kawiarni.

Siedziba Ryujin Industries znajduje się w cyberpunkowym mieście Neon, które powstało na planecie pokrytej oceanem.
Siedziba Ryujin Industries znajduje się w cyberpunkowym mieście Neon, które powstało na planecie pokrytej oceanem.

5. Karmazynowa Flota

Karmazynowa Flota to frakcja kosmicznych piratów, którzy przez pozostałe gildie są uznawani za przestępców. Siedzibą floty jest Klucz, czyli dawna stacja Zjednoczonych Układów zlokalizowana w układzie Kryx. Istnieją dwa sposoby na stanie się jednym z nich:

  • wstąpienie do Gwardii ZK i wykonywanie zadań frakcyjnych;
  • danie się złapać z kontrabandą na statku podczas skanowania przez gwiezdne patrole Gwardii ZK.
Dostanie się do Karmazynowej Floty jest najbardziej skomplikowane.
Dostanie się do Karmazynowej Floty jest najbardziej skomplikowane.

Oba sposoby pozwalają rozpocząć zadanie „Głęboka konspiracja”, dzięki któremu zostaniecie zaproszeni na Klucz i weźmiecie udział w misji „Szczur trafia do kanałów”. Po wykonaniu obydwu questów staniecie się członkami Karmazynowej Floty.

Może Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Przygodę z grami rozpoczęła w wieku trzech lat. Najwięcej radości sprawiają jej szeroko pojęte gry RPG i strategie, choć nabiła też niewyobrażalne ilości godzin w symulatorach pokroju The Sims czy ETS. Poza tym miłośniczka literatury, anime i czarnego humoru.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (5 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO