Smite 2 – kiedy będzie ostateczna premiera? Podsumowanie informacji o wyczekiwanym sequelu

| autor: Marcin Nic | Przeczytasz w 3 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Smite 2 – kiedy będzie ostateczna premiera? Podsumowanie informacji o wyczekiwanym sequelu

Smite 2 to gra akcji MOBA – polegająca na wieloosobowych starciach na przeznaczonych do tego arenach – i sequel tytułu, który zadebiutował i odmienił wspomniany gatunek w 2014 roku. Produkcja ta oferuje wiele usprawnień względem swojej poprzedniczki, a najwięcej zmian ujrzymy w grafice za sprawą użycia przez twórców silnika Unreal Engine 5. 

Data premiery:27 sierpnia 2024 r. (wczesny dostęp na PC, PS5 i XSX/S), 2025 r. (pełna wersja gry)
Producent:Titan Forge Games
Wydawca:Hi-Rez Studios
Gatunek:MOBA
Tryb gry:multiplayer
Wersje językowe:polska (napisy), angielska
Kategoria wiekowa PEGI:12
Cena:122–406 zł (w zależności od edycji), w dniu premiery za darmo

Spis treści:

Kiedy będzie premiera Smite 2?

Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy nastąpi premiera Smite 2 w pełnej wersji. Wiemy jednak, że w najnowszą grę zespołu Titan Forge Games będzie można zagrać od 27 sierpnia 2024 r. Niestety, ale nie wszyscy gracze uzyskają dostęp do Smite 2. Mowa tu bowiem o wersji alfa, przeznaczonej dla osób, które wykupiły jedną z edycji założycielskich: Founder’s Edition, Deluxe Founder’s Edition lub Ultimate Founder’s Edition. 

Premiera Smite 2 w pełnej wersji prawdopodobnie będzie miała miejsce w 2025 r. Dokładniejszy termin jest nieznany.

Wymagania sprzętowe

Na ten moment oficjalnie zostały podane jedynie minimalne wymagania sprzętowe do Smite 2, które pozwolą na komfortową grę. Warto również dodać, że Smite 2 zaoferuje funkcję cross-play między graczami PC, PlayStation 5 oraz Xboxów Series X i S. Gra będzie też w pełni kompatybilna ze Steam Deckiem.

Fabuła

Smite 2 to typowy przedstawiciel gatunku MOBA, nie ma więc zbyt rozbudowanej warstwy fabularnej. Gracze zostają podzieleni na dwie pięcioosobowe drużyny, a ich zadaniem jest pokonanie swoich przeciwników. Walka odbywa się na specjalnie przygotowanej ku temu mapie, na której rozsiane są punkty, które pomogą w ostatecznym zwycięstwie.

Zamiast wymyślonych bohaterów do dyspozycji graczy oddani zostają bogowie i boginie z różnych mitologii. Dzięki temu można wcielić się w gromowładnego Zeusa, opanować tajemne moce śmierci Anubisa czy atakować z zaskoczenia niczego niespodziewających się przeciwników jako Loki. 

Arena zmagań podzielona została na trzy linie, na których umieszczone są obronne wieże. Tylko od graczy zależy, którą stroną będą próbowali dostać się do bazy swojego wroga, gdzie czekają na nich mityczne feniksy, a także Tytan, którego zabicie oznacza zwycięstwo. 

Rozgrywka

Rozgrywka w Smite 2 nie różni się za bardzo od innych gier z gatunku MOBA, takich jak League of Legends czy DOTA 2. Co nie znaczy, że tytuł ten nie ma żadnych wyróżników. Przede wszystkim wcielamy się tutaj w bogów i boginie.

Widok z trzeciej osoby i mitologiczny sztafaż – to cechy szczególne Smite 2.
Widok z trzeciej osoby i mitologiczny sztafaż – to cechy szczególne Smite 2.

Kolejną rzeczą, jaka wyróżnia Smite 2 na tle konkurencji, jest sposób prowadzenia rozgrywki. Nie mamy tutaj bowiem do czynienia ze standardowym widokiem z lotu ptaka, a zamiast tego twórcy zdecydowali się na wprowadzenie perspektywy z trzeciej osoby. Dzięki temu likwidowanie wrogich bóstw i minionów jest jeszcze bardziej widowiskowe i zapierające dech w piersiach. 

Zabijanie innych jednostek sprawia, że kierowany przez gracza bóg zdobywa złoto i punkty doświadczenia, służące do kupowania potężniejszego ekwipunku, a także odblokowywania kolejnych umiejętności. 

Niekompatybilne skiny

Założycielskie edycje gry dają dostęp do wielu dodatków, wśród których znajdują się między innymi nowe skórki, tytuły czy możliwość zagrania wszystkimi bóstwami już w dniu premiery. Jest to o tyle ważne, że w Smite 2 gracze będą musieli zdobywać wszystko od nowa. Jakiś czas temu twórcy opublikowali na oficjalnej stronie gry wpis, w którym potwierdzili, że skiny z pierwszej części Smite nie zostaną przetransferowane do „dwójki”.

Edycje założycielskie w Smite 2 dają różne bonusy, w tym możliwość wcześniejszej gry.
Edycje założycielskie w Smite 2 dają różne bonusy, w tym możliwość wcześniejszej gry.

Dlaczego zdecydowano się na taki krok? Jest to spowodowane przejściem z silnika Unreal Engine 3 na Unreal Engine 5, przez co wszystkie zaprojektowane do tej pory assety nie są już kompatybilne z nową technologią. We wspomnianym powyżej wpisie możemy między innymi przeczytać, że przeniesienie całej zawartości ze Smite do Smite 2 zajęłoby twórcom zbyt dużo czasu.

Zobacz także:

Komputronik Gaming Google News
Pasjonat wszelkich urządzeń mobilnych i nowinek technologicznych. Sympatyk koszykówki zza wielkiego oceanu. W wolnej chwili widz seriali i filmów o tematyce wojennej z różnych okresów historycznych.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (6 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO