The Elder Scrolls V: Skyrim jest grą wyłącznie singleplayer, ale mimo tego wielu graczy wciąż do niej powraca. W kolejnych rozgrywkach przydatne mogą okazać się komendy. Dzięki nim można pobawić się nieco bardziej niestandardowo bądź sprawdzić nowe buildy, a nowicjusze ułatwią sobie odrobinę zabawę, jeżeli zależy im głównie na fabule.
W tym artykule zebraliśmy wszystkie warte poznania kody do Skyrim oraz instrukcję, w jaki sposób korzystać z komend w grze.
Ważne! Kody do Skyrim dostępne są jedynie na PC. Niestety konsolowe wersje gry nie mają opcji korzystania z komend.
Spis treści:
W Skyrim kody przybierają postać komend, których wpisanie przypomina wydanie polecenia grze. Aby zacząć wprowadzać kody do Skyrim należy:
W Skyrim kody można podzielić na dwa na typy: takie, które wpływają na ogólną rozgrywkę, oraz te dotyczące bezpośrednio naszej postaci. Na początek przedstawiamy kody modyfikujące rozgrywkę w większej skali:
Kody modyfikujące rozgrywkę w Skyrim | Efekt |
---|---|
tgm | włącza God Mode (niskończone zdrowie, stamina i magia; obciążenie nie wpływa na sposób poruszania się) |
tcl | włącza latanie i przechodzenie przez ściany |
coc [ID lokacji] | przenosi do wpisanej lokacji, pokój ze wszystkimi przedmiotami nazywa się QASmoke; |
caqs | kończy wszystkie etapy wszystkich zadań |
tmm,1 | pokazuje wszystkie znaczniki na mapie (tmm 0, aby wyłączyć) |
tfc | aktywuje tryb swobodnej kamery |
saq | rozpoczyna wszystkie zadania |
qqq | wyłącza grę |
tai | włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję |
tcai | włącza lub wyłącza bojową sztuczną inteligencję |
tg | włącza lub wyłącza trawę |
tm | włącza lub wyłącza menusy i interfejs |
tfow | włącza lub wyłącza mgłę wojny |
kill | zabija oznaczony cel |
resurrect | ożywia oznaczony cel |
unlock | odblokowuje oznaczony zamek |
lock X | zamyka oznaczone zamki, a także NPC, X oznacza poziom trudności, jaki ma mieć zamek |
killall | zabija wszystkich przeciwników i NPC w pobliżu; nie działa na postacie związane z zadaniami |
removeallitems | usuwa wszystkie przedmioty z ekwipunku wusuwa wszystkie przedmioty z ekwipunku wybranego NPC; “removeallitems player” przeniesie je do ekwipunku gracza |
movetoqt | przenosi do celu aktualnego zadania |
enableplayercontrols | pozwala na kierowanie postacią w trakcie cinematica |
tdetect | włącza lub wyłącza zdolność wykrywania przez NPC, co ułatwia kradzieże |
setownership | zmienia właściciela danego przedmiotu, co ułatwia kradzież |
duplicateallitems | powiela przedmioty, trzeba oznaczyć pojemnik lub NPC, który go posiada |
fov X | zwiększa pole widzenia o wartość podaną w miejscu X |
player.placeatme [ID przedmiotu lub NPC] [#] | przyzywa w pobliże postaci gracza wybrany przedmiot lub NPC |
player.additem [ID przedmiotu] [#] | dodaje wybrany przedmiot do ekwipunku |
setlocationcleared [ID lokacji] [#] | oznacza lokację jako wykonaną; w miejscu # należy wpisać 1 (wyczyszczona) lub 0 (nie wykonana) |
GetInCellParam [ID lokacji] [ID przedmiotu] | sprawdza czy przedmiot znajduje się w danej lokacji |
Komendy dotyczące bezpośrednio postaci w Skyrim | Efekt |
---|---|
psb | ododblokowuje wszystkie zaklęcia i krzyki |
player.advlevel | dodaje poziom postaci, ale bez punktów umiejętności |
advancepclevel | awansuje postać |
advancepcskill [nazwa umiejętności] X | zwiększa poziom danej umiejętności, gdzie X oznacza, o ile ma być on zwiększony |
addshout [ID okrzyku] | dodaje dany okrzyk |
Player.AddItem [item ID] [X] | dodaje wybrany przez nas przedmiot, gdzie X oznacza ilość, jaką chcemy otrzymać |
Player.AddPerk [perk ID] | dodaje wybraną przez nas umiejętność |
setpcfame | ustawia poziom sławy |
setpcinfamy | ustawia poziom niesławy |
advskill [ID umiejętności] X | zwiększa wybraną umiejętność o podaną wartość w miejscu X |
W przypadku części komend, żeby ulepszyć swoją postać, konieczne jest podanie ID umiejętności. Dzięki kodom Wasz dragonborn w błyskawicznym tempie stanie się najpotężniejszą istotą w Tamriel. Poniżej znajdziecie potrzebne informacje:
Umiejętność postaci | Kod ID używany w komendach |
---|---|
alchemia | alchemy |
blokowanie | block |
broń jednoręczna | onehanded |
broń dwuręczna | twohanded |
ciężki pancerz | heavyarmor |
iluzja | illusion |
kowalstwo | smithing |
kradzież | pickpocket |
lekki pancerz | lightarmor |
łucznictwo | marksman |
otwieranie zamków | lockpicking |
przemiana | alternation |
przywołanie | conjuration |
przywracanie | restoration |
retoryka | speechcraft |
skradanie się | sneak |
zaklinanie | enchanting |
zniszczenie | destruction |
W przypadku niektórych z wymienionych kodów potrzebne jest wspomniane wpisanie ID przedmiotów. Każdy element uzbrojenia, materiał do craftingu, a nawet zwykłe złoto ma przypisany indywidualny kod. Wprowadzając go, otrzymamy wybraną przez nas liczbę przedmiotów.
W sieci znajdują się dedykowane strony z całą bazą kilkuset ID przedmiotów, takie jak na przykład portal Skyrim Commands. Natomiast poniżej prezentujemy ID przedmiotów, które z pewnością przydadzą się w pewnym momencie Waszej przygody.
Kod (ID + ilość) | Nazwa przedmiotu | Zastosowanie |
---|---|---|
0000000f 1 | złoto | To mówi samo za siebie. Złota nigdy nie jest za wiele. Zwłaszcza jeśli chcemy wykupić cały sklep lub od razu w pełni umeblować właśnie nabyty dom. |
0000000a 1 | wytrych | Żadne drzwi lub skrzynia nie pozostaną zamknięte na długo. Warto zapamiętać, szczególnie gdy chce się wytrenować otwieranie zamków bez obawy, że zabraknie wytrychów. |
0003AD68 1 | kieł morsacza | Przydatny do tworzenia mebli. |
0003AD6C 1 | kieł mamuta | Przydatny do craftingu oraz w kilku zadaniach. |
000E3C16 1 | kilof | Potrzebny do zbierania rud metali oraz gdy chcemy pozyskać kamień wymagany do zbudowania własnego domu. |
0006BC04 1 | ząb kota szablozębnego | Potrzebny w kilku zadaniach. To także jeden z podstawowych składników w alchemii. Często można nagle spotkać się z ich niedoborem. |
0001D4EC 1 | pochodnia | Oświetli każdy mrok i nigdy nie wiadomo, kiedy akurat się przyda. |
0002F2F4 1 | siekiera drwala | Potrzebna do zbierania drewna do craftingu i budowania własnego domu. |
Niektóre komendy wymagają wpisania kodu ID jednej z lokacji w Skyrim. Szczególnie przydatne będą w przypadku teleportacji lub oznaczania lokalizacji. Punktów, w które można się przenieść jest naprawdę wiele, nawet w obrębie jednej lokacji. Oto tylko niektóre z nich, które mogą przydać się najczęściej w trakcie wykonywania zadań.
Nazwa lokacji | Kod teleportacji (ID lokacji) |
---|---|
Wichrowy Tron | WindhelmOrigin |
Czarnygłaz | BleakFallsBarrowExterior |
Helgen | HelgenExterior |
Falkret | FalkreathExterior01 |
Smoczymost | DragonBridgeExterior01 |
Samotnia | SolitudeOrigin |
Morthal | MorthalExterior01 |
Volunruud | VolunruudLocation |
Gwiazda Zaranna | DawnstarExterior01 |
Markart | MarkarthOrigin |
Kartwasten | KarthwastenExterior01 |
Pęknina | RiftenOrigin |
Wysoki Hrothgar | HighHrothgarEntrance |
Rzeczna Puszcza | Riverwood |
Rorikstead | RoriksteadEdge |
Biała Grań | WhiterunOrigin |
Zimowa Twierdza | WinterholdExterior01 |
Może Cię zainteresować: