Skull and Bones z pewną datą premiery? Podobno zagramy już niedługo

| autor: Miłosz "AlexB" Szubert | Przeczytasz w 4 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Skull and Bones z pewną datą premiery? Podobno zagramy już niedługo

Data premiery Skull and Bones była przesuwana już sześciokrotnie. Pozostaje trzymać kciuki, że najnowszy, siódmy termin, jest tym ostatecznym. Wygląda na to, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, a miłośnicy morskich bitew i sieciowych przygód ze znajomymi mogą zacierać ręce. W tym artykule zebraliśmy najciekawsze szczegóły o tej wyczekiwanej produkcji.

Spis treści:

Skull and Bones – kiedy premiera?

Ubisoft już sześciokrotnie przesuwał premierę Skull and Bones – na ten moment nie ma jednej, oficjalnej daty. Firma zapewniła, że ich piracka produkcja wypłynie na szerokie wody w 2024 roku, ale tym razem nie podano konkretnego dnia debiutu. Gracze zakładali więc, że zbyt szybko nie ujrzą omawianego tytułu, ale sprawa może wyglądać zupełnie inaczej.

Serwis Insider-Gaming poinformował, że zgodnie z doniesieniami informatorów Skull and Bones zadebiutuje 16 lutego 2024 roku. Jest to podobno pewna data i żadne kolejne przesunięcia nie są planowane. Ubisoft w przeszłości faktycznie wspominał o chęci wydania gry jeszcze w czwartym kwartale obecnego roku, czyli właśnie między styczniem a marcem 2024 r.. Teoretycznie 16 lutego pasuje więc idealnie, ale należy pamiętać, że nie są to oficjalne informacje od deweloperów. Pozostaje mieć nadzieję, że to finalny (w dodatku siódmy!) termin wydania Skull and Bones.

Przypominamy, że tytuł zmierza na PC oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Zamówienia przedpremierowe można składać w tym miejscu. Tytuł jest dostępny w dwóch edycjach – Standardowej oraz Premium (zawierającej m.in. dwie dodatkowe misje).

Jeśli nie możecie się doczekać premiery Skull and Bones i chcielibyście sprawdzić grę wcześniej, to możecie zapisać się do beta-testów. Musicie jedynie wejść na tę stronę, wybrać interesującą Was platformę, zarejestrować się i liczyć, że zostaniecie wybrani.

Skull and Bones – wymagania PC

Firma Ubisoft zaprezentowała już oficjalne wymagania sprzętowe Skull & Bones – nie są one specjalnie wygórowane.

Minimalne wymagania Skull & Bones (30 fps / 1080p):

  • Procesor: Intel Core i7-4790 lub AMD Ryzen 5 1600
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) lub AMD Radeon RX 570 (4 GB)
  • RAM: 8 GB
  • Miejsce na dysku: 65 GB SSD
  • System operacyjny: Windows 10

Rekomendowane wymagania Skull & Bones (60 fps / 1080 p):

  • Procesor: Intel Core i7-8700K lub AMD Ryzen 5 3600
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 2070 (8 GB) lub AMD Radeon RX 5700 XT (8 GB)
  • RAM: 16 GB
  • Miejsce na dysku: 65 GB SSD
  • System: Windows 10/11

Komputronik Infinity R550 [W06] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [W06] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB | W11H
Cena od 4999 zł
Komputronik Infinity R550 [W02] Ryzen 5 | RTX 4060 | 16GB | 1TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [W02] Ryzen 5 | RTX 4060 | 16GB | 1TB | W11H
Cena od 4199 zł
Komputronik Infinity R550 [Z08] Ryzen 5 | RTX 4060 Ti | 32GB | 2TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [Z08] Ryzen 5 | RTX 4060 Ti | 32GB | 2TB | W11H
Cena od 5490 zł
Komputronik Ultimate R570 [B08] Ryzen 5 | RTX 4070 Super | 32GB | 2TB | W11H
Komputronik Ultimate R570 [B08] Ryzen 5 | RTX 4070 Super | 32GB | 2TB | W11H
Cena od 7790 zł
Komputronik Infinity R550 [X06] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [X06] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB | W11H
Cena od 4799 zł
Komputronik Infinity R550 [W05] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB
Komputronik Infinity R550 [W05] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB
Cena od 4049 zł
Komputronik Infinity R550 [U6] Ryzen 5 | RX 6600 | 32GB | 1TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [U6] Ryzen 5 | RX 6600 | 32GB | 1TB | W11H
Cena od 3749 zł
Komputronik Infinity R550 [BX10]
Komputronik Infinity R550 [BX10]
Cena od 4949 zł
Komputronik Infinity R550 [W09] Ryzen 5 | RTX 4060 | 64GB | 2TB
Komputronik Infinity R550 [W09] Ryzen 5 | RTX 4060 | 64GB | 2TB
Cena od 4649 zł
Komputronik Infinity R550 [U8]
Komputronik Infinity R550 [U8]
Cena od 4099 zł
Komputronik Infinity R530 [A05] Ryzen 5 | RX 6600 | 16GB | 1TB+2TB | W11H
Komputronik Infinity R530 [A05] Ryzen 5 | RX 6600 | 16GB | 1TB+2TB | W11H
Cena od 3799 zł
Komputronik Ultimate R570 [D02] Ryzen 5 | RX 7900 XT | 32GB | 2TB | W11H
Komputronik Ultimate R570 [D02] Ryzen 5 | RX 7900 XT | 32GB | 2TB | W11H
Cena od 7990 zł
Komputronik Infinity R550 [W01] Ryzen 5 | RTX 4060 | 16GB | 1TB
Komputronik Infinity R550 [W01] Ryzen 5 | RTX 4060 | 16GB | 1TB
Cena od 3599 zł
Komputronik Infinity R550 [EX01] Ryzen 5 | RTX 3060 | 16GB | 1TB
Komputronik Infinity R550 [EX01] Ryzen 5 | RTX 3060 | 16GB | 1TB
Cena od 3799 zł
Komputronik Infinity R550 [W10] Ryzen 5 | RTX 4060 | 64GB | 2TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [W10] Ryzen 5 | RTX 4060 | 64GB | 2TB | W11H
Cena od 5090 zł
Komputronik Infinity R550 [Z01] Ryzen 5 | RTX 4060 Ti | 16GB | 1TB
Komputronik Infinity R550 [Z01] Ryzen 5 | RTX 4060 Ti | 16GB | 1TB
Cena od 4249 zł
Komputronik Infinity R550 [FX08] Ryzen 5 | RX 6600 | 32GB | 1TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [FX08] Ryzen 5 | RX 6600 | 32GB | 1TB | W11H
Cena od 3949 zł
Komputronik Infinity R530 [B01] Ryzen 5 | RX 6600 | 16GB | 1TB
Komputronik Infinity R530 [B01] Ryzen 5 | RX 6600 | 16GB | 1TB
Cena od 3149 zł
Komputronik Infinity R530 [A01] Ryzen 5 | RX 6600 | 16GB | 1TB
Komputronik Infinity R530 [A01] Ryzen 5 | RX 6600 | 16GB | 1TB
Cena od 2899 zł
Komputronik Infinity R550 [W08] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB+4TB | W11H
Komputronik Infinity R550 [W08] Ryzen 5 | RTX 4060 | 32GB | 2TB+4TB | W11H
Cena od 5090 zł

Jak już wspomnieliśmy wyżej, Skull & Bones wyjdzie na komputery osobiste oraz konsole nowej generacji. Jak to bardzo często bywa, ta pierwsza wersja będzie posiadała wyjątkowe opcje graficzne, wykorzystujące możliwości najnowszych kart graficznych. Czego zatem możemy się spodziewać? Chociażby:

  • natywnego wsparcia dla rozdzielczości 4K HDR i monitorów ultrapanoramicznych,
  • odblokowanej liczby klatek na sekundę,
  • wsparcia dla wielu monitorów,
  • obsługi skalowania Nvidia DLSS i AMD FSR, możliwości włączenia ray tracingu itp.

Wszystko po to, aby Wasze bitwy na wodach Oceanu Indyjskiego były jeszcze piękniejsze i efektowniejsze. Z innych istotnych rzeczy należy wspomnieć, że pecetowe Skull & Bones zaoferuje pełny crossplay z innymi platformami. Gracze komputerowi będą mogli bawić się wspólnie z posiadaczami gry na PlayStation 5, Xboksa Series X/S. 

Gameplay z gry pirackiej

W obecnym kształcie Skull and Bones jest sieciową grą akcji z otwartym światem, rozgrywającą się w złotym okresie piractwa na Oceanie Indyjskim. Wcielimy się tu w początkującego pirata i będziemy piąć się w hierarchii, rabując, prowadząc bitwy morskie itp.

Choć tytuł nastawiony jest na rozgrywkę sieciową, ma też zaoferować sporo opcji konfiguracyjnych, pozwalających przystosować zabawę pod kątem pojedynczego gracza. Można będzie chociażby wybrać, czy chcemy grać na serwerach PvE czy PVP, a większość aktywności ma być możliwa do ukończenia samemu.

Narracja w Skull and Bones

Skull & Bones jest produkcją nastawioną przede wszystkim na rozgrywkę wieloosobową, zatem raczej nie powinniśmy się spodziewać jakiejś specjalnie rozbudowanej warstwy fabularnej. Jak zdradził reżyser tytułu Ryan Barnard w wywiadzie dla serwisu trueachievements.com, twórcy wolą, by gracze sami tworzyli własne historie i mogli wybrać typ pirata, którym chcą być, na podstawie tego, w jaki sposób będą się odnosili do innych żywych osób bawiących się w tytule bądź też postaci niezależnych. Ci drudzy mają posiadać własne tło fabularne, które będzie można odkryć, wykonując różnorakie zadania.

Eksploracja morskiego świata

Większość zabawy w Skull & Bones będzie toczyła się na morzu. Znajdziemy tam nie tylko przeciwników i niezwykle potężne forty, ale również cenne łupy oraz rozmaite wydarzenia losowe. Na ląd będziemy schodzili jedynie w celu craftingu, zakupu ekwipunku i podpisywania kontraktów. Nie stoczymy tam walk.

Skull and Bones premiera
Akcja w Skull & Bones będzie toczyła się na morzu.

Kłopotliwa produkcja budzi różne emocje

Historia powstawania Skull and Bones jest mocno zawiła i wywołuje silne emocje. Pierwszy koncept tytułu narodził się jeszcze w 2013 roku. Wówczas miało to być zaledwie DLC do Assassin’s Creed IV: Black Flag. Z czasem jednak projekt wyewoluował w osobną grę. Przez lata jej wizja wielokrotnie się zmieniała. Jak przyznają sami twórcy ze studia Ubisoft Singapore, którzy zajmują się tą produkcją, czasem sami nie wiedzieli, co tak właściwie robią.

Według różnych wersji tytuł miał być m.in. typową grą usługą, produkcją w stylu Sid Meier’s Pirates! rozgrywającą się fantastycznym świecie zwanym Hyperborea, czy swoistą „strzelanką” wzorowaną na Rainbow Six Siege, ale z łodziami w roli głównej. Wygląda jednak na to, że cała ta epopeja powoli zmierza ku końcowi. Co będzie jej wynikiem? Przekonamy się o tym za jakiś czas…

Skull and Bones opinie
Skull and Bones – opinie o grze

Czy Skull and Bones ma szansę na sukces?

Twórcy obiecują, że Skull and Bones będzie produkcją rozwijaną przez wiele lat. Pytanie tylko, czy tytuł nie zdąży umrzeć po kilku miesiącach? Jak na razie wiele wskazuje na to, że okaże się on spektakularną porażką. Całość wygląda jak dość typowy otwarty świat od Ubisoftu. Jest to formuła, którą wielu graczy jest już zmęczonych. Dodatkowo należy pamiętać, że aktualnie do wyboru mamy też Sea of Thieves, który na tę chwilę wygląda na produkcję dużo ciekawszą.

Na domiar złego, jakiś czas temu pojawiły się doniesienia, jakoby duża część twórców nie wierzyła w to, że tytuł jest w stanie odnieść sukces. Niektórzy z nich posunęli się nawet do stwierdzenia, że każdemu elementowi gry brakuje jakiejkolwiek głębi (via Game Rant).

Mogą Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (4 głosy)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO