Red Dead Redemption 2 posiada ogromny świat, pełen przeróżnych aktywności i zadań pobocznych, które stanowią świetne uzupełnienie wątku fabularnego gangu Dutcha. Arthur Morgan, główny bohater gry, podejmując się właśnie dodatkowych zleceń, wpływa na system moralności, od poziomu którego zależy, jaki finał RDR2 przyjdzie nam zobaczyć. Dodatkowe znaczenie ma również pewna decyzja, którą musimy dokonać. Do odkrycia czekają w ten sposób cztery zakończenia Red Dead Redemption 2.
Spis treści:
Zanim przejdziemy do tematu, jakim są zakończenia Red Dead Redemption 2, oraz tego, jak je uzyskać, trzeba wyjaśnić, jak właściwie działa system honoru w RDR2. Jeśli chcemy zobaczyć dobre zakończenie, musimy skupić się na tym, by Arthur Morgan był dobrym człowiekiem. Jak tego dokonać?
Na początku gry Red Dead Redemption 2 poziom honoru bohatera ma sztucznie nałożony limit maksymalny, dopiero wraz z postępami możemy wejść na wyższy level. Co wpływa pozytywnie na naszą ocenę? W skrócie – dobre uczynki. Począwszy od prostych rzeczy, jak witanie nieznajomych czy pomaganie w obozie gangu, przez wykonywanie powierzonych zleceń i dostarczanie przedmiotów, po świadczenie przysług sklepikarzom i ludziom w mieście. Ogromne znaczenie w tym kontekście mają także niektóre misje fabularne oraz zaliczanie zadań pobocznych – udzielajmy zatem wsparcia innym, gdy tylko mamy taką możliwość.
Pewien (nieduży) wpływ wywierają także losowe wydarzenia na mapie świata. Broniąc ludzi przed atakami bandytów i zwierząt, zapewniamy sobie minimalne zwiększenie honoru. Warto również odmawiać pojedynków, a gdy do takowego dojdzie, najlepiej rozbroić rywala, zamiast go zabijać.
Zakończenie gry zależne jest od tego, czy nasz poziom honoru jest wystarczająco wysoki, oraz od decyzji, którą podejmiemy w ostatniej misji szóstego rozdziału gry. W trakcie tego zadania stajemy przeciwko agentom Pinkertona oraz części gangu Dutcha po jego rozpadzie. W pewnym momencie dowiadujemy się, że skradzione z Blackwater pieniądze nadal znajdują się w skrytce i tutaj dokonujemy najważniejszego wyboru – wrócimy po nie, porzucając Johna, czy pomożemy mu uciec z zasadzki.
Decydując się opuścić Johna i zabrać pieniądze z Blackwater, Arthur wraca do jaskini, gdzie ukryty jest łup z napadu. Spotyka tam jednak Micaha Bella, z którym stacza walkę. W pewnym momencie pojawia się Dutch i interweniuje, by Arthur nie zabijał Micaha. Ostatecznie Arthur zostaje uśmiercony przez swojego rywala – umierając, widzi sylwetkę wilka, co symbolizuje brak honoru w jego czynach.
Druga wersja złego zakończenia przebiega w każdym elemencie, poza samym finałem, tak samo. Arthur opuszcza Johna, wraca do jaskini po kasę ze skoku w Blackwater, gdzie spotyka Micaha Bella. Ten strzela do Arthura, jednak jeśli nasz poziom honoru jest odpowiednio wysoki, główny bohater gry ginie na wzgórzu, wydając ostatnie tchnienie w promieniach słońca.
Jeśli zdecydujemy się pomóc Johnowi w ucieczce, rezygnujemy z pieniędzy ze skoku w Blackwater. Czeka nas za to długa strzelanina z agentami Pinkertona na wzgórzu. Gdy wystrzelamy ich odpowiednio dużo, pojawi się Micah Bell. Arthur stoczy z nim pojedynek na pięści, który jednak przegra. Misja i życie Arthura skończą się w momencie, gdy rywal go po prostu zabije.
Najlepsze zakończenie będzie naszym udziałem, kiedy zdecydujemy się pomóc Johnowi uciec, mając odpowiednio wysoki poziom honoru. Gdy przetrwany strzelaninę z agentami Pinkertona, zjawi się Micah Bell, z którym będziemy walczyć. Podobnie jak w złej wersji – przegramy. Pojawi się jednak Dutch, który po rozmowie z Arthurem nie dopuści, by Micah zabił naszego bohatera. Ten ostatecznie umrze na zboczu góry, w spokoju, widząc sylwetkę jelenia.
Ekipa Rockstar Games umieściła w Red Dead Redemption 2 dodatkową scenkę związaną z Arthurem i jego koniem. Obejrzymy ją wyłącznie w momencie, w którym więź między bohaterem a rumakiem będzie odpowiednio wysoka.
Niezależnie od decyzji podjętej podczas misji Red Dead Redemption uzyskamy dostęp do specjalnego epilogu. Ukończenie epilogu w RDR2 zajmuje około 6 godzin.
Akcję osadzono w nim osiem lat po śmierci Arthura Morgana. Przejmujemy w nim kontrolę nad Johnem, który postanawia wieść spokojne życie z żoną i synem. Niestety, po ataku gangu wraca na ścieżkę rewolwerowca. W pewnym momencie dowiadujemy się o miejscu pobytu Micaha Bella. Tam, po długiej wymianie ognia, pojawia się Dutch i ostatecznie zabija Bella, zostawiając Johna, Sadie i Charlesa z gotówką pochodzącą z napadu w Blackwater.
Mogą Cię zainteresować: