Już pod koniec przyszłego miesiąca mamy doczekać się premiery procesorów Intel Core 13. generacji. Entuzjaści technologii spoglądają jednak w dalszą przyszłość, a to wszystko przez przeciek mówiący o tym, że procesory 14. generacji Intel Meteor Lake, mogą oferować sprzętowe wsparcie ray tracingu. Oznaczałoby to, że nawet zintegrowane GPU mogłyby cieszyć się tą technologią, nawet jeśli nie sprawdziłoby się to w samych grach.
Informacje opublikowane przez Intela mówią o tym, że na pokładzie iGPU procesorów 14. generacji znajdzie się jednostka przetwarzania, służąca m.in. do obsługi sztucznej inteligencji. Wiemy też, że chipy Meteor Lake mają być wyposażone w grafikę Xe-LPG z nieco zmienioną architekturą. Możemy spodziewać się m.in. braku jednostek XMG czy tego, że wspomniane układy nie będą obsługiwać DPAS (Dot Product Accumulate Systolic). Ostatnie przecieki pochodzące od programistów z Coelacanth’s Dream wskazują jednak na to, że Intel nie zdradził nam jeszcze wszystkiego.
Wygląda na to, że jednostki odpowiedzialne za ray tracing nie zostaną usunięte.
Wspomniani wyżej programiści informują, że fragment kodu, o którym mowa, przypomina to, co znaleźć można w przypadku układów Alchemist / DG2 i Ponte Vecchio. Właśnie to pozwala przypuszczać, że jednostki odpowiedzialne za ray tracing znajdą się w iGPU procesorów Intel Core 14. generacji. Ich premiera ma nastąpić w przyszłym roku, ale nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie się odbędzie. Pozostaje więc czekać na przypływ informacji.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że nie będzie to nic nowego. Na coś podobnego zdecydowało się już AMD. Wprowadziło bowiem na rynek procesory Ryzen 6000, które posiadają zintegrowaną grafikę RDNA2 z jednostkami Ray Accelerator.
Mogą Cię zainteresować: