Twórcy publikujący gry na platformie Steam mogą samodzielnie decydować o cenach swoich produkcji. Nie jest to jednak proste zadanie, bo sklep należący do Valve operuje na 39 walutach, co pozwala dotrzeć do klientów na całym świecie. W przypadku studiów posiadających szeroką ofertę, dopasowywanie cen do każdego rynku jest karkołomnym zadaniem, zwłaszcza jeśli mowa o mniejszych twórcach, nieposiadających odpowiednich do tego narzędzi.
Dlatego Valve postarało się o nowe narzędzie dla deweloperów, które ma to ułatwić. Jednocześnie firma zaktualizowała zalecenia cenowe, by odpowiadały one obecnej sytuacji na danych rynkach, choć w oparciu o wartość amerykańskiego dolara. Od zawsze były to sugestie i nie inaczej jest teraz, bo to przede wszystkim deweloperzy ustalają ceny swoich gier.
Jeśli jednak deweloperzy zdecydują się skorzystać z sugestii Valve, mieszkańcy biedniejszych krajów poczują się bardzo poszkodowani.
Zmianom cen gier na Steamie przypatrzyli się użytkownicy Reddita. Swoimi przemyśleniami podzielili się chociażby w tym wątku. Niemal na każdym rynku widoczne są znaczne podwyżki.
W Polsce podwyżki cen gier na Steamie wynosić będą 28%, ale w Turcji czy Argentynie mogą sięgnąć nawet 485%.
Ustalając nowe sugestie, Valve kierowało się sytuacją ekonomiczną w danym kraju, ale też popytem na gry i rzeczy z nimi związane. W oficjalnym komunikacie na platformie Steam czytamy:
„Przez wiele lat nasz zespół oferował zalecenia cenowe, by doradzić producentom, którzy mogą nie mieć wystarczająco czasu lub zasobów, aby uważnie śledzić wszystkie 39 walut na Steam (to sporo!). Te zalecenia cenowe przedstawiają kwoty, na jakie my sami wycenilibyśmy grę w innych walutach na podstawie ceny w dolarach amerykańskich. Mogą być one przydatne, jeśli przykładowo zdecydowaliście się na cenę 19,99 dolarów, ale nie jesteście pewni, ile wasz produkt powinien kosztować w rialach katarskich albo koronach norweskich.”
Valve zapowiedziało jednocześnie, że powyższe sugestie będzie aktualizować co roku. Wkrótce ma też odpowiednio podnieść ceny swoich własnych gier. Poza tym wdrożenie podwyżki rozpocznie 28-dniowy okres, w trakcie którego niemożliwe będzie oferowanie gier w niższych, promocyjnych cenach.
Mogą Cię zainteresować: