Jakie mody działają w next-genowej wersji Wiedźmina 3?

| autor: Miłosz "AlexB" Szubert |Przeczytasz w 2 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Jakie mody działają w next-genowej wersji Wiedźmina 3?

Premiera next-genowej łatki do Wiedźmina 3 już za pasem. Aktualizacja, która ma zapewnić przede wszystkim ulepszoną oprawę graficzną zadebiutuje 14 grudnia na PC, PlayStation 5 oraz Xboksie Series X/S i będzie dostępna za darmo dla wszystkich posiadaczy gry. I gdyby na tym zakończyć, wszystko byłoby wspaniale. Część graczy może jednak wyrażać pewne obawy związane z nadchodzącym patchem. Wśród nich znajdują się chociażby osoby wykorzystujące mody do Wiedźmina 3.

Spis treści:

Lista modów do Wiedźmin 3 next-gen

Wszelkie zmiany w silniku mogą bowiem doprowadzić do sytuacji, w której różnego rodzaju nieoficjalne projekty po prostu przestaną działać. Mogą, ale wcale nie muszą. Teoretycznie fani modyfikacji musieliby czekać aż do 14 grudnia, by dowiedzieć się, jakie fanowskie dzieła będzie można uruchomić w Wiedźminie 3 wraz z next-genową łatką, a które nie. Na szczęście ekipa ze studia CD Projekt RED postanowiła sprawdzić to za nich i jeszcze przed debiutem aktualizacji wypuściła zestawienie kompatybilności najpopularniejszych modów z najnowszą wersją gry.

W spisie widnieje 71 pozycji. Zostały one rozpisane w specjalnym dokumencie. Znajdziecie w nim nie tylko nazwy modyfikacji i potwierdzenie, czy działają one, czy nie, ale również linki do platformy Nexus Mods, z której możecie pobrać pliki. Widnieje tam również informacja o tym, jaki konkretnie błąd uniemożliwia ich uruchomienie.

Na liście znalazło się łącznie 38 fanowskich projektów, które bez problemu powinny współpracować z next-genową wersją Wiedźmina 3.

Pozostałe 33 albo po prostu nie działają, albo generują różne dziwne i niepożądane artefakty graficzne oraz bugi. Zestawienie znajdziecie poniżej.

Co z pozostałymi modami?

Rzecz jasna nie oznacza to, że mody, które na ten moment nie współpracują z Wiedźminem 3 z next-genowym patchem, nie zadziałają z nim już nigdy. Możemy być niemal pewni, że ich twórcy z czasem odpowiednio je dostosują, by można było się nimi cieszyć w przyszłości.

To, że członkowie CD Projekt RED poświęcili swój czas, żeby sprawdzić kompatybilność najpopularniejszych modów do Wiedźmina 3, jest godne pochwały, zwłaszcza że obecnie mają na głowie wiele innych projektów. Miło by było, gdyby inne duże studia produkujące gry podążyły za tym przykładem przy okazji wdrażania dużych aktualizacji do swoich tytułów.

Komputronik Gaming Google News

Może Cię zainteresować:

Autor
Miłosz "AlexB" Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (4 głosy)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO