Mobilny World of Warcraft anulowany przez Blizzarda?

Autor
Miłosz "AlexB" Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (1 głos)
| autor: Miłosz "AlexB" Szubert |Przeczytasz w 2 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Mobilny World of Warcraft anulowany przez Blizzarda?

Już od przeszło dwóch miesięcy Diablo Immortal jest obecne na rynku i mimo sporych kontrowersji związanych chociażby z modelem biznesowym, radzi sobie całkiem nieźle. Jest to w dużej mierze zasługa Chin. Zresztą to właśnie firma z tego kraju, NetEase, odpowiada za opracowanie wspomnianego tytułu. 

Wygląda jednak na to, że nie była to jedyna pozycja, którą ekipa z miasta Hangzhou miała przenieść na urządzenia mobilne. W planach był również spin-off World of Warcraft przeznaczony na telefony i tablety. Jak podają znany dziennikarz branżowy Jason Schreier oraz Zheping Huang z portalu Bloomberg, tytuł ten jednak nigdy nie ujrzy światła dziennego.

Projekt Neptune

Mobilny spin-off World of Warcraft, noszący nazwę kodową Neptune, powstawał ponoć od trzech lat. Miała to być fabularna produkcja typu MMO osadzona w uniwersum WoW, lecz z akcją toczącą się w innym okresie niż tytuł pecetowy.

Mobilny World of Warcraft anulowany
Nowe gry w uniwersum World of Warcraft nie mają jak na razie szczęścia.

Ostatnio jednak NetEase zdecydował się na rozwiązanie liczącego ponad 100 osób zespołu mającego za zadanie tworzyć elementy rzeczonego tytułu. Tylko część z nich została przeniesiona do innych projektów, reszta najprawdopodobniej straciła pracę. Jak podają anonimowe źródła Schreiera i Huanga, powodem takiego stanu rzeczy był fakt, że Blizzard i NetEase nie mogły dojść do porozumienia, jeśli chodzi o warunki współpracy.

Dalsza współpraca pod znakiem zapytania

Cała ta sytuacja może stawiać pod znakiem zapytania dalszą kooperację między wspomnianymi firmami. Trzeba pamiętać, że nie ogranicza się ona jedynie do produkcji mobilnych. NetEase wydaje również duże produkcje Blizzarda na rynku chińskim, w tym między innymi World of Warcraft. Stanowi tym samym dla ekipy z Irvine bramę do niezwykle lukratywnego rynku. Jak to będzie wyglądało w przyszłości? Jak na razie przedstawiciele zainteresowanych stron odmówili jakiegokolwiek komentarza.

Inne projekty mobilne z uniwersum Warcrafta

Warto przypomnieć, że nie jest to jedyna mobilna produkcja z uniwersum World of Warcraft, która została w ostatnim czasie skasowana. Inną był tytuł mający przypominać Pokémon GO. Na pocieszenie dla miłośników gier na smartfony i tablety, którzy chcieliby jakiejś nowej pozycji z uniwersum Warcrafta, wciąż trwają prace nad mobilnym Warcraft Arclight Rumble. W założeniu ma ono stanowić konkurencję dla słynnego Clash Royale. W tej produkcji naszym zadaniem będzie pokonanie bossa znajdującego się na jednym końcu mapy i niedopuszczenie do tego, by nasza baza (ulokowana po przeciwnej stronie) została zniszczona przez siły wroga. Wydatnie pomogą nam w tym zadaniu jednostki, które możemy rekrutować w trakcie meczu.

Google News KTG

Mogą Cię zainteresować:

Czytaj Więcej