Premiera GTA 6 planowana jest na 2025 rok, a gra już teraz wzbudza ogromne zainteresowanie i niekończące się spekulacje dotyczące jej świata. Po 12 latach od wydania GTA 5 technologia znacząco się rozwinęła, czego próbkę mieliśmy już w Red Dead Redemption 2. Jak duża będzie mapa w nowym GTA? Tego dokładnie nie wiemy, jednak na podstawie strzępków informacji możemy założyć, że mapa GTA 6 może być nawet dwukrotnie większa od tego, co dostaliśmy w GTA 5 – a to nie koniec przypuszczeń i informacji na jej temat.
Spis treści:
Z oficjalnego i jak na razie jedynego zwiastuna wiemy, że GTA 6 będzie osadzone w fikcyjnym stanie Leonida, inspirowanym Florydą, z Vice City jako główną lokacją, która jest odwzorowaniem Miami. Nie będzie to jednak miasto, jakie znamy z wcześniejszych gier. Szósta odsłona GTA zabierze nas do współczesnej wersji Vice City, z klubami pełnymi bywalców spragnionych zabawy, plażami i wysokimi wieżowcami, przy których zaparkowane będą luksusowe samochody.
Podobnie jak w poprzednich odsłonach, w GTA 6 pojawią się miejsca inspirowane prawdziwymi lokacjami. Na ten moment ze zwiastuna wiemy, że będziemy mieli okazję zwiedzić Grass Rivers (inspirowane bagnami Everglades) oraz Keys (odpowiednik archipelagu Florida Keys). Sprawne oko wyłapie także:
Rockstar Games oszczędne jest, jeśli chodzi o oficjalne informacje na temat premiery GTA 6. Jedynymi tak naprawdę potwierdzonymi przez twórców rzeczami są te dotyczące protagonistki. Lucia będzie pierwszą kobiecą postacią, którą przyjdzie nam pokierować w głównej odsłonie cyklu GTA. Według zapowiedzi studia sama rozgrywka ma być przełomowa i najbardziej interaktywna ze wszystkich gier w tej serii – co na pewno będzie wiązać się z konstrukcją świata.
Krótko po publikacji pierwszego zwiastuna GTA 6 fani momentalnie zabrali się za tworzenie własnych map na bazie zlepka scen na materiale wideo. Po wielu próbach udało się wstępnie wyliczyć, że mapa GTA 6 może być od 2 do 2,5 raza większa od tej z GTA 5, co da nam około 125 km2 (dla porównania – GTA 5 ma ~75 km2, z czego sporo terenów to „puste” góry).
Najdokładniejszą do tej pory wizualizację mapy GTA 6 na bazie przecieków dotyczących gry stworzył użytkownik podpisujący się nickiem DuPz0r. Zebrał on w jedno miejsce szczątkowe informacje wyciągnięte ze zwiastuna oraz plików, które wyciekły z serwerów Rockstar Games, i złożył to wszystko w całość.
Jakie możemy wyciągnąć wnioski z tytanicznej pracy tego użytkownika? Mapa w GTA 6 będzie ogromna, a warto tu też wspomnieć, że studio zapowiedziało możliwość eksplorowania wnętrz budynków, co do tej pory funkcjonowało w bardzo ograniczonym zakresie.
Ponadto lokacje w GTA 6 pokroju bagien Everglades i wysp leżących w archipelagu Gator Keys zapewnią dodatkowy smaczek w postaci nowych możliwości transportu (grywalne łodzie i skutery wodne). Będzie to także znaczne urozmaicenie terenu oraz możliwość wprowadzenia więcej atrakcji w rozgrywce, których ograniczeniem będzie wyłącznie wyobraźnia deweloperów z Rockstar Games. Tajemnicą pozostaje także pomysł na zagospodarowanie pozostałych obszarów – pustyni, terenów górskich i lasów oraz okolic zatoki i jeziora Leonida.
Wykreowanie tak dużej mapy na potrzeby GTA 6 da twórcom ogromne możliwości zapełnienia jej interaktywnymi obiektami, tworząc jednocześnie nowe sposoby na rozgrywkę. Weźmy pod uwagę, przykładowo, obecność archipelagu wysp, a co za tym idzie, oceanu, który być może pozwoli na jego eksplorację i poszukiwanie zatopionych skarbów.
Podobnie sprawa może mieć się na bagnach Everglades. Ich unikatowe ukształtowanie i obecność grząskiego terenu urozmaici rozgrywkę, która do tej pory toczyła się przede wszystkim w centrach miast i na ich obrzeżach. Kto wie czy Rockstar Games nie pójdzie śladem RDR 2 i nie pozwoli nam na jakąś formę polowania na zwierzęta lub ukrywających się w tych rejonach zbirów.
Przy mapie takich rozmiarów zasadne również jest pytanie o to, w jaki sposób będziemy podróżować między miastami (poza tym najbardziej oczywistym środkiem transportu – za pomocą pojazdów dwu- i czterokołowych). Możemy założyć, że dostępne będą firmy taksówkarskie, które przewiozą nas z jednego punktu do drugiego. Podobnie ma się sprawa z metrem w samym Vice City. Co z terenami podmiejskimi i wsią? Być może doczekamy się jeżdżących między miasteczkami pociągów i autobusów. Nie zdziwilibyśmy się także, gdyby Rockstar Games pozwoliło skorzystać z lotnisk w celach podróży.
Dodatkowo ogromna mapa w GTA 6 aż prosi się o implementację wielu losowych zdarzeń, z czego gry Rockstar Games wręcz słyną. Warto też ściskać kciuki, żeby tym razem pojawił się cykl zadań prowadzących do sekretnych miejsc, co w przypadku GTA 5 niestety zostało mocno pocięte w końcowej wersji produkcji. Być może doczekamy się także wielu miejskich legend, pokroju obecności Yeti w GTA: San Andreas.
Pewne jest za to, że Rockstar Games wykorzysta fakt, iż sterować będziemy dwójką bohaterów. Prawdopodobnie będziemy się między nimi przełączać. Pozwoli to na stopniowe odkrywanie mapy świata, która podobnie jak w poprzedniczkach, może na początku gry zostać w kreatywny sposób ograniczona, by wraz z postępami fabularnymi odsłaniać przed nami resztę terenów.
Mogą Cię zainteresować: