Kroniki Myrtany – kody na nieśmiertelność, nowe przedmioty i inne

| autor: Filip Węgrzyn | Przeczytasz w 6 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
Kroniki Myrtany – kody na nieśmiertelność, nowe przedmioty i inne

Podpowiadamy, jak wpisać w Kroniki Myrtany kody, które zdecydowanie uatrakcyjnią czas, jaki spędzacie w Gothic 2. Kody w grach wideo są dostępne od dawna i pozwalają na różnego rodzaju oszustwa. Mogliśmy odblokować je np. w ramach nagrody za ukończenie wymagających poziomów w danej produkcji. Niektóre były wykorzystywane przez twórców do testowania rozgrywki i zostały ukryte za kombinacjami klawiszy lub komendami. Inne – często zabawne – celowo wprowadzono do tytułów, aby gracze mogli je odkryć i świetnie się przy nich bawić.

Nie inaczej jest w grze Gothic 2 i jednej z najambitniejszych modyfikacji ostatnich lat – Kronikach Myrtany: Archolos. Nie możesz poradzić sobie z wymagającym przeciwnikiem? Włącz nieśmiertelność lub zabij wroga za pomocą jednej linijki tekstu. Chcesz zwiedzić niedostępne zakamarki świata? Aktywuj tryb swobodnej kamery i przekrocz granice mapy. Znudzili Ci się szarzy mieszkańcy Archolos? Użyj kodu i zmień ich w otyłych gigantów.

Spis treści:

Kroniki Myrtany Kody – jak je wpisywać?

Przed rozpoczęciem przygody z kodami do Kronik Myrtany: Archolos musimy wykonać kilka podstawowych czynności.

Przede wszystkim powinniśmy zrobić zapis rozgrywki i wykonać jego kopię.

Niektóre oszustwa mogą namieszać w świecie gry – zablokować zadania, doprowadzić do błędów czy nawet zupełnie uszkodzić plik zapisu, dlatego warto być zabezpieczonym. Zabawę z kodami rozpoczynamy na własną odpowiedzialność.

Kroniki Myrtany Kody - poprawnie aktywowany Marvin-Mode
Komunikat, który pojawi się w lewym górnym rogu ekranu jeśli poprawnie aktywujemy Marvin-Mode.

Aby w ogóle móc użyć kodów, musimy najpierw uruchomić tzw. Marvin Mode. Ten tryb oszustw możemy włączyć otwierając kartę postaci (przycisk C lub B) i wpisując na klawiaturze hasło „marvin”. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to po zamknięciu menu z umiejętnościami w lewym górnym rogu ekranu pojawi się napis „MARVIN MODE”, a nasz protagonista wypowie słowa „tak, to ja”. Twórcy byli widocznie przygotowani na stosowanie kodów przez graczy, więc zaimplementowali w grze mały smaczek (jak na ironię, Marvin to imię protagonisty).

Aktywacja Marvin Mode
Kolejnym dowodem na poprawną aktywację trybu Marvina jest komentarz głównego bohatera, przygotowany przez twórców jako mały smaczek dla fanów kodów.

Rodzaje kodów

Kroniki Myrtany: Archolos mają kilka rodzajów kodów.

  • Pierwszy z nich to oszustwa, które możemy uruchomić, mając otwartą kartę postaci (przycisk C lub B).
  • Kolejny to skróty klawiszowe, które działają tylko w trybie „Marvin Mode”.
  • Ostatnia i najbardziej obszerna kategoria to komendy, które wpisujemy w oknie otwierającym się po naciśnięciu klawisza F2. Przy tym warto wspomnieć, że wszystkie kody, skróty i komendy pochodzą z gry Gothic 2 i niektóre z nich mogą nie działać lub powodować problemy w modyfikacji Kroniki Myrtany: Archolos.

Gothic 2 Kroniki Myrtany Kody do użycia w karcie postaci

Poniżej znajdziecie wszystkie kody, które możemy włączyć po otwarciu karty postaci (przycisk C lub B) i włączeniu „Marvin Mode”. Cheaty zadziałają tylko wtedy, jeśli otworzymy menu umiejętności, wpiszemy dane hasło, a następnie wyłączymy okno. Każdy kod musimy wpisać osobno.

  • southpark – kilkukrotnie przyspiesza tempo gry
  • clerks – kilkukrotnie spowalnia tempo gry
  • eowyn – spowalnia podświetlonego NPC (czyli takiego, nad którym wyświetla się imię)
  • garfield – wszyscy NPC stają się otyli
  • shrike – wszyscy NPC stają się chudzi
  • grommit – model NPC staje się płaski i wysoki
  • kingkong – NPC stają się komicznie mali
  • godzilla – NPC stają się olbrzymi
  • melville – z nieba zaczyna padać deszcz
  • guardian – włącza nieśmiertelność dla Marvina
  • time / taki – odnawia punkty zdrowia i many Marvina
  • spy – pokazuje nastawienie do gracza i wszystkie statystyki podświetlonego NPC
  • marin – dodaje bryłkę rudy do ekwipunku Marvina
  • caipirinha – wyłącza wszystkie tekstury
  • maitai – działa podobnie jak powyższa komenda, lecz znikają także modele postaci, pozostawiając jedynie siatkę
  • clock – w prawym górnym rogu ekranu pojawia się zegar, pokazujący aktualną godzinę w świecie gry
  • frate – w lewym górnym rogu ekranu pojawia się licznik klatek na sekundę
  • thequeenisdead – dodaje zwój przywołania błotniaka do ekwipunku Marvina
  • veme – pozwala wcielić się w innego NPC
  • 42 – wyłącza wszystkie wymienione kody

Kroniki Myrtany – skróty klawiszowe w Marvin Mode

Poniższe skróty klawiszowe będą działać tylko i wyłącznie po wcześniejszym przejściu w tryb Marvin Mode.

  • F2 – otwiera konsolę do wpisywania kodów w Marvin Mode
  • F3 – zmienia tryb wyświetlania gry na okienkowy lub pełnoekranowy
  • F4 – przywraca kamerę na widok zza pleców bohatera
  • F5 – blokuje kamerę
  • F6 – włącza tryb swobodnej kamery, podczas którego możemy wlecieć np. pod tekstury
  • F7 – zatrzymuje kamerę i pozwala swobodnie obracać ją wokół punktu, w którym się zablokowała
  • F8 – przywraca punkty zdrowia i many, ożywia bohatera po śmierci i pozwala postaci szybko się poruszać
  • F9 – pauzuje grę
  • F10 – podczas pauzy pozwala przesunąć czas gry o jedną klatkę
  • Home – kamera przeskakuje pomiędzy najbliższymi NPC
  • H – zadaje obrażenia naszej postaci
  • O – pozwala przejąć kontrolę nad podświetlonym NPC
  • T – wyświetla statystyki podświetlonego NPC
  • G – wyświetla statystyki naszej postaci
  • K – pozwala przesunąć naszą postać o kilka metrów do przodu, również przez tekstury
  • Alt + U – pokazuje punkty orientacyjne i siatkę dróg
  • Shift + H – zadaje obrażenia podświetlonemu NPC

Kroniki Myrtany – kody do wpisania w konsoli

Poniższe kody możemy wpisać tylko po włączeniu konsoli przyciskiem F2. Niektóre komendy mogą uzupełnić się automatycznie, co może być problematyczne przy częstym korzystaniu z kodów. Autouzupełnianie wyłączymy poprzez wpisanie w konsoli autocomplement.

  • edit abilities – otwiera okno umożliwiające edytowanie statystyk naszej postaci
  • edit focus – otwiera okno pozwalające edytować statystyki podświetlonego NPC
  • cheat god – włącza nieśmiertelność
  • cheat full – regeneruje punkty zdrowia i many naszej postaci do pełna
  • kill – zabija podświetlonego NPC
  • set time xx:yy – zmienia czas na godzinę podaną w x i y (np. „set time 22:30”)
  • aigoto „xyz” – w miejscu „xyz” wpisujemy kod lokacji (wyświetlany po wciśnięciu Alt + U), a następnie nasza postać zaczyna do niej biec (np. „aigoto path3_path_42” zaprowadzi nas pod bramy miasta Archolos)
  • goto camera – teleportuje gracza do pozycji kamery
  • goto waypoint „xyz” – w miejscu „xyz” wpisujemy kod lokacji lub npc, a nasza postać zostanie tam teleportowana (np. „goto waypoint path3_path_42” zaprowadzi nas pod bramy miasta Archolos)
  • goto pos X Y Z – teleportuje gracza do współrzędnych reprezentowanych przez współczynniki X, Y i Z
  • goto vob „xyz” – w miejscu „xyz” wpisujemy kod przedmiotu, a nasza postać zostanie przeteleportowana do najbliższego egzemplarza (np. „goto vob ItMw_1H_Bau_Axe” zabiera nas do Sierpa)
  • insert „xyz” – w miejscu xyz wpisujemy kod przedmiotu, potwora lub NPC, a ten pojawi się przed naszą postacią (np. „insert alligator” przywołuje Aligatora)
  • toggle frame – włącza licznik klatek na sekundę w lewym górnym rogu
  • toggle time – wyświetla aktualną godzinę w świecie gry w prawym górnym rogu
  • toggle turns – włącza i wyłącza możliwość obracania się dla NPC
  • toggle desktop – ukrywa wszystkie okna menu oraz paski zdrowia i many, a także konsole
  • toggle waynet – pokazuje siatkę dróg i punkty kontrolne
  • zfogzone – zwiększa odległość rysowania i usuwa mgłę, dzięki czemu mamy większą widoczność
  • zhighqualityrender – zwiększa jakość tekstur
  • set modelfatness „xyz” – w miejsce xyz wpisujemy dowolną liczbę rzeczywistą, kod zmienia „grubość” naszej postaci
  • set fbbox – wyświetla kody przedmiotów (przydatne, gdy chcemy przywołać dany przedmiot)
  • set throw „xyz” – w miejsce xyz wpisujemy liczbę, która ma decydować o zasięgu wyświetlania i podnoszenia przedmiotów
  • zstartrain – włącza deszcz
  • zstartsnow – włącza śnieg

Kroniki Myrtany – kody na przedmioty

Poniżej znajdziecie listę z przykładowymi kodami przedmiotów, które możecie napotkać wyłącznie w grze Gothic 2 Kroniki Myrtany: Archolos. Przed wprowadzeniem kodu musimy użyć komendy insert w konsoli, którą znajdziemy pod przyciskiem F2.

Spis kodów na przedmioty do Kroniki Myrtany:

Kody na jedzenie

Kody na jedzenie zaczynają się od przedrostka itfo_. Oto przykłady:

  • itfo_dexdumplings – Makaron z goblinimi jagodami (dodaje +3 do zręczności)
  • itfo_wisp – Światło ducha (przedmiot potrzebny do zadania w Silbach)
  • itfo_darkbeer_special – Pierwsza butelka „Mrocznego Paladyna”
  • itfo_wine_araxos – Wieloletnie wino Araxos
  • itfo_boarstew – Gulasz z dzika na winie

Kody na eliksiry

Kody na eliksiry zaczynają się od przedrostka itpo_. Oto przykłady:

  • itpo_jornpotion – lek dla Jorna
  • itpo_perm_str – mikstura zwiększająca siłę o +3
  • itpo_perm_dex – mikstura zwiększająca zręczność o +3
  • itpo_perm_mana – mikstura zwiększająca manę o +3
  • itpo_perm_magicpotential – mikstura zwiększająca obrażenia zadawane przez czary o +5

Kody na pierścienie

Kody na pierścienie zaczynają się od przedrostka itri_. Oto przykłady:

  • itri_mana_02 – Pierścień Astralnej Mocy
  • itri_dex_02 – Pierścień Zręczności
  • itri_str_02 – Pierścień Siły
  • itri_prot_point_02 – Pierścień Odbicia
  • itri_prot_blunt_02 – Pierścień Żelaznych Kości

Kody na pasy

Kody na pasy zaczynają się od przedrostka itbe_. Oto przykłady:

  • itbe_mod_chain_02 – Zaawansowany pas poszukiwacza przygód
  • itbe_mode_hunter_02 – Ciężki pas łowcy
  • itbe_addon_dex_5 – Pas zręczności
  • itbe_addon_str_5 – Pas siły
  • itbe_addon_mana_15 – Pas Gwiezdnej Mocy
Kroniki Myrtany kody na przedmioty
Jeśli uda nam się poprawnie wpisać komendę w konsoli, to wybrany przez nas przedmiot lub stworzenie pojawią się przed nami.

Kody na zbroje

Kody na zbroje zaczynają się od przedrostka itar_. Oto przykłady:

  • itar_km_firemage_ghost – Zniszczona szata maga ognia
  • itar_nov_water – Szata nowicjusza wody
  • itar_volker – Pancerz Volkera
  • itar_bodowin – KRA, KRA! (Kostium ścierwojada)
  • itar_chain_L – Kolczuga

Kody na bronie

Kody na bronie zaczynają się od przedrostka itrw_ i itmw_. Oto przykłady:

  • itrw_frog_slingshot – Proca żaboludzi
  • itmw_1h_cortez_sword – Miecz Corteza
  • itmw_2h_ws_sword_ulryk – Wilcza Łapa
  • itrw_crossbow_training – Kusza treningowa
  • itmw_patron_valbrycha – Kilof Val-Brycha

To już wszystkie najpopularniejsze kody i oszustwa, jakie możecie znaleźć w grze Gothic 2 Kroniki Myrtany: Archolos. Niezależnie od tego, czy potrzebujecie pomocy z trudnym przeciwnikiem, brakuje Wam sprzętu, nie możecie dotrzeć do jakiejś lokacji, czy po prostu chcecie się trochę pobawić możliwościami gry – powinniście z łatwością znaleźć tu coś dla siebie.

Mogą Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Z pisaniem związał się już za młodu, kiedy to tworzył najróżniejsze opowiadania o tematyce fantasy i postapo. W wolnym czasie głównie gra. Wśród jego ulubionych gatunków znajdują się RPG akcji, kooperacyjne sandboxy. Szczególną sympatią darzy dzieła z portfolio studia Bethesda oraz taktyczne, rywalizacyjne FPS-y.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
4.1/5 - (19 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO