Kingdom Come Deliverance kody – lista komend na PC

| autor: Mateusz Sołtysiak | Przeczytasz w 13 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
Kingdom Come Deliverance kody – lista komend na PC

Kingdom Come: Deliverance to fascynująca gra stworzona przez Warhorse Studios, która zadebiutowała w 2018 roku. Fabuła osadzona jest w średniowiecznych Czechach, co nadaje jej wyjątkowy klimat. Wielu graczy, aby podkręcić rozgrywkę korzysta z kodów, które pozwalają na modyfikację oraz zdobywanie różnorodnych przedmiotów i umiejętności w grze.

Spis treści:

Jak włączyć kody do Kingdom Come: Deliverance?

Polecenia konsoli to szybkie linie kodu, które pozwalają graczom zmieniać różne ustawienia w Kingdom Come: Deliverance. Konsolę można odpalić wyłącznie na wersji PC, wciskając klawisz ~ (jeśli nie masz takiego znaczka na klawiaturze, to jest to ten pod Esc w lewym górnym rogu klawiatury).

Aby włączyć kody do Kingdom Come: Deliverance musisz:

  1. W grze wciśnij ~ na klawiaturze
  2. Wpisz kod
  3. Wciśnij enter

Dobra wiadomość? Używanie komend konsoli nie blokuje osiągnięć, więc baw się dobrze i zdobywaj trofea jak prawdziwy mistrz!

Dlaczego kody w KCD mi nie działają?

Podstawowa wersja gry ma kilka fajnych komend, ale niestety część z nich – tych naprawdę kozackich – została wycięta po premierze. Na szczęście, jeśli chcesz je przywrócić, wystarczy:

  • Dodać -devmode w opcji „USTAW OPCJE URUCHAMIANIA…” we właściwościach gry na Steam. Uwaga, spojler: to odblokowuje sporo możliwości!
  • Działa również z Epic Games, jeśli dodasz -devmode w polu tekstowym opcji uruchamiania w menu zarządzania po kliknięciu prawym przyciskiem myszy gry w bibliotece.

Pamiętaj, że kody mogą ułatwić grę, ale warto używać ich rozsądnie – największą satysfakcję daje zwycięstwo osiągnięte własną strategią.

Najważniejsze kody w Kingdom Come: Deliverance

Wśród najczęściej używanych kodów znajdują się:

  • wh_cheat_money X – dodaje wskazaną kwotę pieniędzy (X to konkretna suma),
  • wh_cheat_addItem X Y – umożliwia dodanie przedmiotu (Y to jego ID, a X oznacza ilość),
  • cl_showHUD 0/1 – pozwala na wyłączenie lub ponowne włączenie menu ekranowego,
  • r_MotionBlur 0/1 – zmienia ustawienia efektu motion blur,
  • p_gravity_z X – dostosowuje intensywność grawitacji w grze.

Dzięki tym kodom możesz w pełni dostosować swoje doświadczenia związane z Kingdom Come: Deliverance, co sprawia, że eksploracja świata staje się jeszcze bardziej ekscytująca. Możesz zdobywać nowe rodzaje broni, takie jak miecze czy włócznie, oraz modyfikować mechanikę gry zgodnie ze swoimi preferencjami.

Kingdom Come: Deliverance – wszystkie kody

Poniżej znajdziesz listę zbierającą kody (ID przedmiotów), które są najczęściej wykorzystywane przez graczy w Kingdom Come: Deliverance.

Miecze

00000000-0000-0000-0000-000000000005 – wielki miecz
1ff6e150-de1d-4cff-b263-e3dad48eef1a – miecz Robbera
214f7911-d9be-4260-b5cb-590f96ffde9a – Żądło
21afc054-37d2-4cce-928e-c7d0d2e295c5 – miecz Heroda
28a3a4be-3866-47be-91db-878888340674 – miecz szlachcica do polowań
2c9e4731-1858-423d-a898-a15484507cb7 – stary miecz
4da4eeda-663b-4ef3-9793-518a3b9ac13a – miecz giermka
581f1eb0-7d42-4d6d-9609-9902d3690c07 – miecz
6dda19ab-a26d-4585-9600-15942e16caeb – miecz
68a35c34-51db-4f5d-827b-fed5a45ddfcd – miecz kata
709c3428-ee1c-4fbe-87d1-8282660308fb – miecz mistrza polowań
8468933a-7d6b-4cf9-92f0-af5874d40a9b – drewniany miecz treningowy
86386baf-5228-4a29-b545-4e6784b81f7c – Zabójca
871cbc55-35cf-4397-846e-7bf05d4308c7 – miecz do polowań
8f2764bc-e4e7-407a-b1ed-8ee221b2bb5d – miecz
9d2561cc-892f-4527-94cc-4fa607102949 – miecz Longinusa
9f754566-7fb2-47e1-951b-22c27debb3c8 – miecz z Magdeburga
9fb601d5-486c-4082-93cc-6356b0771b05 – miecz św. Michała
a8014877-ce10-4331-88ab-04173b6370ad – miecz mieszczański
c316062a-5633-4e1e-bea3-f226717c0258 – miecz szlachcica
c8072476-7ac0-4cdd-8cfc-51893e5c86c6 – rycerski miecz do polowań
d459cb3a-04b5-4de7-b115-35ec17d293ba – miecz królowej Saby
d7a081e8-2b8c-49d0-915d-2d3c8d4c5274 – miecz Sir Radzika Kobyly
db0725ac-c0e0-41db-b7a6-2887c57df612 – miecz św. Grzegorza
e5ab81a9-d02e-4361-acf5-ac755df7f2dc – stary miecz
e6391b02-c09c-495d-a980-ad675d523fb3 – Igła
e680ebb5-c752-4640-906d-70f332106154 – Cierń
f07a9b9b-10b5-4662-8b2a-8e5cd34b04a3 – treningowy długi miecz
f42fb3ff-9790-4831-a364-ae7b9c60a519 – dekorowany miecz do polowań
ff2b21b8-c613-45ff-89c6-8a347cf37ff6 – miecz kupca
ff88dfd6-181a-4de0-b82a-ad8f1d649bc8 – treningowy miecz krótki

Tarcze

04c2c966-f55b-4afe-b0c2-bfdf4ba0deeb – tarcza ze Skalicy
0eb0ac15-f0d9-49ce-9dd8-b37381a7a508 – ciężka tarcza
10f00d6e-66ce-4dbe-a4e0-71db8a1ba511 – tarcza z herbem
14aaa78f-49fe-49aa-bf46-bc6b8b06a6b7 – tarcza Bouche
1af2b27c-06bf-42a9-b203-8e7c83361d50 – kumańska tarcza metalowa
2e32ab30-aa7e-4628-8482-a229a68dfa72 – tarcza z herbem Talmbergu
30a02ab0-eb1d-4bf7-a53f-eb1004b2cbd8 – tarcza Skalicy
3e1e9a1d-37b5-4564-be23-af1017296d6c – tarcza z herbem
3e7657f2-d653-4e57-ae77-6f2225ac642b – tarcza z garnizonu Sazawy
80a90ce0-50f5-4273-8f3e-562f0965f30b – czarna tarcza
b48f2290-b002-4b87-baf7-ad55a44727a1 – tarcza władców Lipy
e5dfafd0-f45b-4b79-9e5d-b95d545a85f8 – dekorowana tarcza

Broń drzewcowa

033fc7b6-17b6-486d-95cb-a22afb131be2 – gizarma 1f389792-6ddb-4060-8cc4-13bcc9117db8 – halabarda 49fa5ec9-92a9-4bfb-b56e-a33d04b69ee1 – drewniana halabarda treningowa cf58c28c-f2bd-41a0-9c6d-764767d144cf – włócznia do polowań

Młoty i buławy

0ad36c8c-cfc7-44ab-8e8f-fe85e7646b71 – buława ceremonialna
24a7c868-f23f-4799-8e64-331435a77404 – młot wojenny
488d9792-0dbf-41dc-a320-753d94d1f1b6 – kolczasty młot wojenny
6ec15d56-4f77-4751-af72-e6225f825ae8 – ciężki młot wojenny
8e2ccaa1-17c2-4cef-b378-e71dc83bddb7 – młot bitewny pokryty metalem
e85bbb3c-a40e-4c42-94c2-61372a4e889a – morgenstern

Topory

4b6b9d8f-6b39-42da-90df-63d8d5adc68e – topór treningowy
5bcd587a-4d97-4bad-a8b4-3248fc6d0cc6 – ciężki topór
80425345-1243-4bc2-b3bf-40ebff4a7fba – topór
b61b9315-d9b4-4a93-bcc0-3db9848886ab – topór drwala

Sztylety i inne bronie boczne

6195801f-e7e4-429c-9db9-8b31a62126c8 – sztylet
67ef62fd-7d5a-4235-b68e-eede03cd9c99 – udekorowany sztylet
7d102b4d-52ae-4abb-84ca-e976c2ccf8ef – sztylet

Łuki

481e7576-a6ee-4732-ba2f-98b88b430c41 – łuk z cisu
53dffc64-bf9c-4a28-af02-a2ec9705d4a7 – łuk z cisu do polowań
57ace80d-3683-486a-93b1-1bbe4c21e598 – długi łuk z cisu

b3fea5de-4ef1-4bcd-9836-7b3c7765ffbb – łuk z jesionu
c6909d59-330f-4fd6-8dad-36b4bd73613a – długi łuk z jesionu

b063cb37-8f17-49b9-88f8-04111fc81838 – łuk z leszczyny
e38a3c49-811b-4ff2-80d6-fc4d49d89ba5 – łuk z leszczyny do polowań

6096a15f-3d8a-496d-a24c-4776c10189d7 – łuk z dereni
cea13fef-025c-47bb-b148-9783b9951acc – łuk do polowań z dereni

01b86c1e-1614-4310-8bed-10b7682e5815 – łuk z wiązu
0d03afe4-9785-44d2-88d2-2c870de8dbfa – długi łuk z wiązu

3bafe608-b757-491d-a51c-3a48b758a6b8 – kumański łuk
47267303-7658-40a7-b39c-57aa8093c176 – kumański łuk
58649b63-8239-4ef5-a834-5530d145fe95 – kumański łuk
7c1ee5f9-e089-4ee5-9f65-524976e86e7d – kumański łuk

03589a69-d3f4-403a-a389-ca021e7c8f40 – łuk treningowy
65eb17e8-29e4-435f-98b1-74f577fe764c – bardzo lekki łuk
6e06e314-5cc0-41eb-a7b6-69896b121413 – zwykły łuk
deb5276d-4926-4545-bdda-f457cac8bc01 – łuk wieśniaka

Strzały

802507e9-d620-47b5-ae66-08fcc314e26a – strzała do polowań
710e3706-8974-404b-b23a-6f51670ef1ed – lepsza strzała do polowań

13ba7468-11a2-483d-8cb9-25ce36a2d228 – raniąca strzała
c49aa63a-07a6-4417-9f9b-97f2712a4cd0 – raniąca strzała

278d26d1-e9a7-4354-84f9-37d20cb72b45 – nowa strzała treningowa
7db6b854-e307-4a47-ba39-943190b2469e – strzała turniejowa

ad6f0f01-aec4-44d1-982c-1210eb01b74a – strzała długodystansowa
c70cbea8-64fc-4309-b559-6b1ed76ea9d4 – lepsza strzała długodystansowa
d5e6764d-18ba-44cb-8dd0-6640a17785a8 – lepsza strzała długodystansowa

dfea5d01-b25c-414a-9ab4-6911a5f82118 – strzała przebijająca
a5b31bbc-1e11-4831-835b-c06d5b13a7da – lepsza strzała przebijająca

19df1c5c-3dbf-45c0-ac01-336facf5f741 – strzała niskiej jakości
4fd563e5-a44a-4a6e-958d-95bcb196814a – zwykła strzała
e5b3f681-3714-4623-97be-4015fa454797 – strzała wysokiej jakości

Alchemia

20774cbd-f9f8-48c8-99ab-632985b7ea56 – białe pióra
2bf46965-a851-4602-8282-cbefe7f24945 – pióra kruka
c5b24e5e-69f0-4ed9-bc74-96c3de9dc677 – czarne pióra
ce3b63c5-b749-423a-b189-d98d0e14f781 – czerwone pióra
d2a23942-45c1-4d5a-bcbc-96a09611af75 – pióra koguta

3db25e6e-dfe2-4b06-a079-80e6064073c4 – poroże
7b1c57a3-54fd-441f-8cad-21157bd1a85b – kieł wilka
a4f0f4c8-dc3f-4cb2-be89-f0f56fbb09fa – kieł dzika
e8676cb3-98a9-4a71-949e-cb463e6f7732 – poroże

347e61a6-d36e-4d1e-99ce-98c8ecbeee73 – kadzidłowiec
38ea59b9-ead9-4fb5-a62a-2051abd844a2 – żółć
b6de890f-068b-4a58-b927-0860becae508 – miód
b9ed56a7-7965-48e3-ab35-78aec6733f3d – sól
f879ac63-2ce2-4114-83a2-89643c1ed102 – węgiel

33392df2-2b85-4875-998b-c313de495f57 – pajęczyna
a40e513f-045e-421c-99c9-c10dae3d9fe1 – grzyb jaskiniowy
abb6cc5a-3592-406f-82ab-edfb73e219be – muchomor czerwony

Zioła

0290b689-c01c-480f-b121-bed71ad1f5e0 – świetlik
05bef17b-ddeb-426d-aa53-52ff6d4f521e – mak
27b8a61f-36e4-4101-9be5-1b814d43bd8f – waleriana
2ddf6256-0662-44c4-99fe-f713b6d900ea – czworolist pospolity
4d9e61aa-3f90-4e5d-b836-f9e158196438 – piołun
5e9b4fa1-aafa-4352-b5d6-58df2c263caa – pokrzywa
7259b9bc-dfae-487e-a8bb-c1f500894e0c – rumianek
7da04bba-0564-42da-bcf1-9a2fc5faf025 – mięta
9b771c16-c0b1-438c-aeda-8c4d3ce28465 – dziurawiec
a11cc7f6-b499-4003-aef1-938e87b30a2e – mniszek
a314b580-bc97-4802-ae1f-8f4803e34503 – wilcza jagoda
a364b800-c1ca-4bd1-92cb-ae1689bfa7ea – oset
b5587dd4-f7d8-4378-9903-7626a227ca0f – lulek czarny
b9de1d84-a0c1-4b81-9f60-8d7fbb3cb9d4 – szałwia
bf7b7c2a-017b-4c7b-b9aa-0c4e29ce5913 – aksamitka
de134f81-cfbe-422d-9105-df3e0b3b59b5 – żywokost

Pokarm

0fc6cac7-29e6-4753-8873-0bcbbeba5548 – dziczyzna z sarny
1df1ee61-0b44-4efd-bfa4-37efbcd4be42 – mięso z sarny
29a4f58e-6e00-4f9c-9273-1a76e0eccff0 – wędzona kiełbasa
3a2d670c-bfc8-441a-aaf6-3a0ffc874b91 – podroby
4eed0a2b-1233-40b4-88f5-7f67de916b58 – gotowany kurczak
5ff91d0f-e525-4b37-9256-d8fea8be1c8d – język wołowy
6f1d0e9e-d532-4476-af7a-e24ea01da040 – mięso z zająca
ba4b74ad-f8f1-427e-905b-1bc8c27163e7 – mięso z dzika

1c2da556-488b-4a86-b22a-c42acb299938 – arbuz
2264f217-590e-4c0f-a4c6-f50c6532b9f6 – jabłko
2eeb7bf7-f0ac-4c46-9468-97c2f76cb254 – gruszka
7899825d-ed6f-4f00-b698-649ba652cf6d – burak
8d6964b1-b645-4aa1-adcc-db22646f3722 – kapusta
907a2cd5-2730-424e-bf11-ef1f2db8f7e1 – rzodkiewka

51555071-7c55-4da1-9b61-ee3c14fde18b – mleko
b2f8f5e3-8e5e-4600-a4bb-be17e2d4a058 – ser
c352d8ae-4021-4f9b-b49c-b1f087f2cd2c – precel

Zestawy naprawcze

167eb312-0e9d-4c2f-8ce3-56c32f5a84cb – mały zestaw płatnerski
238538b5-cd3e-460e-8e85-52c820edb716 – zestaw szewski
6aeb1531-369e-47cc-ad6c-f78df1c37d13 – zestaw płatnerski
85310d06-2845-46ee-be8f-295503b35035 – mały zestaw szewski
9f7a0c0a-6458-4622-9cc5-2f4dd4898b50 – mały zestaw krawiecki
9fa3000e-3807-48a8-bed8-81427f0bda55 – bandaż
c707733a-c0a7-4f02-b684-9392b0b15b83 – mały zestaw kowalski
cda856d8-9ee4-4f61-b2c7-eace8e082d62 – zestaw krawiecki
f961d38d-12e6-430c-92d5-d7e7e45a87e9 – zestaw kowalski

NCP kody

0185caf5-061e-4205-9863-bc10d7c12936 – drabina
01b1f552-9023-4a1f-842a-736cd53b71ac – kij do prania
05590d8f-8299-460d-bb39-51059b6474c7 – pochodnia
070173f1-1437-49a4-82c3-559665b76174 – taran
0bce49e7-5dc1-4cea-a1ec-e26098f95ee9 – moździerz
122abce4-50e2-4891-a74d-aafc2d6892d4 – siano
17090aac-a7f4-44c1-bb3b-ba179e29dd8c – hełm płatnerski
2069b83f-4f5d-4e7b-a96c-db87ca0aee84 – tłuczek
227b822e-750e-4cd1-a6ed-0823a5ed2ab3 – wędka
23f73bbf-1d3c-432f-8cff-ec88cdf2af7b – dłuto
2490e8ec-f4b3-4860-a049-37875d354d89 – kawał metalu
2551ce9f-9369-4679-8cba-4d6df2361546 – pusty koszyk
2a95e7f8-d175-4bea-a1ef-d2e40744dd57 – miska mieszalnicza piekarza
2b4ca587-d32b-4648-af09-dec3dab18261 – ceramiczny kufel
30b2916b-37be-4d62-ad7f-2389b137fd59 – drewniana chochla
36235c05-a733-484b-872d-eecdc245a7de – dymiona kiełbasa
3e533ef1-f62a-4751-b1d3-f1c9b4e05b87 – mały tasak rzeźniczy
415b1a6a-6df5-4908-8284-7bbae333f708 – zwykły młotek
4343eb87-1966-4594-a205-299da2a0fef1 – dłuto
43fd458b-8e49-4ad1-8e9a-1d7e44f2ab41 – osełka
47c3bd7b-1411-4da7-83e7-669385331d90 – flaszka
49200aeb-5676-45eb-9fb2-402df0d09aa9 – piła ciesielska
4ce95b2e-d0ed-439a-a705-ab051c499927 – nieukończony miecz
4d444b36-afde-42c9-8107-88ec448d4158 – żelazna motyka
4d45f922-7974-4852-8465-79fa2f67e0c2 – widły
4df9b037-ca0f-42db-a897-c9e73139efb2 – krzesło
4eabf7d8-3a3f-47db-8401-c2df38820706 – wielki młot
577cff5d-1479-420a-88a3-f538b5da454d – drabina
578a6bb7-4eae-4d06-9272-bdf692b249c6 – miska
5863190f-0439-44a7-830a-2dc09279bd4e – udziec kurczaka
5b51dca1-4307-4612-98d6-1cbd5458ebc7 – skrobak do skóry
68b5653e-7a01-47a2-81ba-2f1e2143faae – drewniany kufel
6cf01d7b-f6d4-4a9d-aa27-4667ea77da94 – łyżka
83a854f3-95f9-4ba5-b907-76434cf61c32 – czajnik
8519a72d-b2da-4938-8aed-2df96e8e1b34 – wór
8695b1fc-fedd-4962-8f10-03a0bd55b1e8 – klatka
87cdb842-3ed3-4e34-a589-95775ecbc9d0 – mięso rzeźnicze
87e51196-554d-409e-a5ec-f1fe5b4a07bc – wióry
8804ce02-0648-4efd-9637-334db5ed5e25 – młotek
8867336e-80c8-4e2f-9ee5-3b1cd610a2d8 – przepołowiona kłoda
8a046c31-9b1f-4451-9511-7dca13c11181 – chleb
8a814c90-a32e-4d5d-98d2-b808064ae603 – kij pasterski
8d6d4efb-f776-44da-8ac6-d7da39678cb8 – uzda
8fb83fd8-1996-45fb-9b71-a9d689544275 – młotek szewca
90f01aca-5dcb-410c-ab1e-97094f137d8c – stos porąbanego drewna
91ed1623-40e7-4b64-9de2-92d9d5873990 – widły
948f44e3-6a37-4826-bcd7-eec3ba7f10cb – kawałek ciasta

Klucze

0732868e-fe6e-4270-9463-10ed23641191 – klucz do kościoła w Sazawie
11b4ceab-c3d8-44d8-9bb8-9d53461df8b2 – klucz do skrytki Mikołaja
198f8f06-c74b-4acc-9c4a-7e336725c535 – klucz do zbrojowni na zamku Pirkstein
1f0883f0-02c5-4aa4-afc9-abf3d7b68ca4 – klucz do skrytki z ekwipunkiem
2221160c-e671-4c09-bb6b-e9c26eef6748 – klucz do zakazanych książek
2341dfcf-e662-4a4e-bf4d-cf2eb57ea328 – klucz do skrytki
27129b9b-1b15-4066-abe2-31957414da92 – klucz do skrytki z ekwipunkiem
340d4edd-cfc7-4468-8393-7255708fde80 – klucz
3a27aa85-9b45-46d1-9443-1187abdda548 – klucz
3e950df1-e625-4da1-88b7-280fb33d32de – klucz do stodoły
424ca78a-c782-42ad-bdf2-6e45d0720e0b – klucz do skrzyni bandytów
494c8365-2984-4514-a80a-2ba575c9a2f2 – klucz
5004e2a4-2f20-481a-afdd-cf7a71781bbb – klucz do skrytki bandytów
56be1ad5-676e-4b6d-9d6d-e94f3164a90c – klucz do klasztoru
5d800ac9-fbb9-4722-aa43-3772c28b7f44 – klucz do wieży kościelnej
5ec2db9d-d5ed-47e7-bdd3-2e9fda718076 – klucz do skrytki Tobiasza Fejfara
6f093d6e-49ad-470e-9c24-105007a98a8b – klucz do skrytki bandytów
7e02c3ff-4b3c-4687-aff4-e8c1404fa276 – klucz do skrzyni Hansa
7fc59505-3216-4f58-afa2-a6ad626a056f – klucz
90ccdced-8a2f-4cd3-a1b8-2af959116509 – klucz do szopy
964bc079-7797-475b-9c80-b76ce59de5b3 – klucz do domu kustosza
a16e6c86-2970-4106-a25b-9b4fba181972 – klucz
a7186135-4a2a-4b3f-aab9-b916f3fc8b8c – klucz Borii
b790194f-5316-4152-9118-3d3ba79903d5 – klucz skryby
b8bb2709-166b-41eb-b06c-2f45b8fc8c93 – klucz ze stodoły

Przedmioty związane z religią i mistycyzmem

10ef5335-7e57-4acc-92a0-7b0b239f8c6c – krzyż rodziny Adama
2b08dbc7-31bf-42fd-89ce-b840299930b5 – francuska świeca ołtarzowa
2dbbc3a4-694c-4c3e-8850-f03295438919 – Urim i Thummim
3d0308be-5d21-45bf-8c85-20b27370a472 – ilustrowana księga
43c9c6bc-cfd5-48f5-94ac-507f423c6ec7 – złoty krzyż
4628fa04-4870-47ed-b559-4c86162b6892 – złoty szal
6d34bc61-e20a-4da2-bbf5-2f7085706b8f – wafel
7d788e6e-dabb-4d23-8d6f-036eb812865d – obca stal
a50f682a-e3df-415d-ad77-32999f3976e5 – korona z mołdawitem
a641eebc-261a-47c9-bf32-fb8ec0325b92 – nekronomikon
bd872503-03d4-4697-801d-3ba71c524e93 – beczka smoły

Biżuteria i cenne przedmioty

01a84f8d-b928-415e-99fd-bf84168c623c – pierścień rodzinny
8aec9e19-a943-4d26-acc9-844acdcfa90b – ostrogi herszta bandytów
8bad010b-d13e-43f4-bba7-afe87a65f2e0 – ostrogi szlachcica
9689affb-0d84-4e64-ba8b-8549c79ac7bc – pierścień zajęczy
a9d66b07-0156-4b06-899b-81dead188c03 – pierścień Drahomiry
b81080b1-3a65-4930-85f5-873c56d4ff1f – tiara
b874e531-8d6e-456a-8625-7f44818a18dc – akt własności

Różne przedmioty misji

04ab1ca6-7403-4700-9557-af97a91add71 – ucho bandyty
0e06c953-0409-4459-947f-9c37d56191e2 – ostrogi herszta bandyckiego
14a80dc0-0ad0-4a06-9a09-8e95213ecad0 – sakwa Manfreda
1b5c172b-f1af-4852-acba-29ebdafc3cc9 – ostrogi herszta bandytów
1fd93de3-6234-459e-bbfc-407f7b6b942c – mała czara ze złota
3f770b82-32a7-410d-b546-c8744348ff93 – jelec dla nowego miecza
47fd0e05-5605-4500-bd63-0f32812e7aa2 – pióro gęsie
5b7055af-c38c-44c8-90ce-b495f1191f15 – krowia trucizna
5c76130f-edf5-43a8-a4a9-90ff30302606 – ostrogi bandyckiego herszta
66eaff51-b15e-41f6-822d-b05b9ae8f747 – wola
674bfdec-8c01-4cfd-9db2-3da74667ee0e – proszek z kości św. Tomasza
69c1ab92-2a58-4c36-84d9-2c043f26b9ef – kryształ Kyffhauser
87edb711-8d20-4627-af71-d17fbca48b08 – kielich komunijny
952ca69f-21e1-450c-a506-daec74cda27b – ząb Prokopiusza
95e7eab8-59af-43c6-baf1-0b4c1fed08b3 – sygnet gildii
993e22fa-2854-47b0-9502-7469471a58ca – sakwa z monetą
9b2cb9e0-6c49-464e-beff-f071d30c36b6 – sól z łez św. Madonny

Dokumenty i listy

07160d62-c215-4ed7-8721-ec343e5347f1 – dokumenty grawera
543ce983-2cdf-4905-afc5-7e3325ba46d8 – list pojmanego
c7f38ec8-6628-4b1d-bf9d-5247557f48a5 – list z Wranika
94131fb9-3956-4704-baf9-4415f8d229b5 – dokumenty Urlicha
9cfb899c-3bdd-44b3-9960-54c630ac1780 – podrobiony dokument nieobecności
62f6fbbc-e68d-4c4c-a472-f8fbbbb8fcf8 – zeznania Karela
9a2e6d4d-92ca-4011-940d-4ae85408054e – zeznania heretyka

Mapy skarbów

26c491bf-b876-43fc-ad25-34b3a6f7980f – mapa skarbów
2eae1626-8e2c-479d-b4cf-e3c298725986 – mapa skarbów XIV
327fc55f-4bd0-45c2-984c-c6ad62dac8c2 – mapa skarbów XI
40e6397c-2f66-4740-a4eb-1b7d77bb2a23 – mapa skarbów VII
4bc80faf-3615-4eba-b1e6-885e1ff76d4f – mapa skarbów V
4c71660a-527f-448b-8832-ef80dad3e322 – mapa skarbów XVI
59374dd5-b243-47f9-be1a-b168407f6d9a – mapa skarbów I
78e4ff84-aca1-46b2-9e13-3a538a8f4c63 – mapa skarbów IV
7a4cbad4-2c5f-4121-ae58-dfe17540a848 – mapa skarbów XVII
8178448f-fbe8-49bb-b574-edef9c3dc966 – mapa skarbów XXI
847a8a68-1097-4c97-baeb-f30c0bfd174d – mapa skarbów XV
84877aac-ea4f-45eb-bc53-77d4886207f1 – mapa skarbów XIX
87ccb223-a396-4381-8ce3-a08e99277a11 – mapa skarbów I
9a20ef55-669b-48d6-895f-b568e91f8a13 – mapa skarbów XII
a048af10-45f4-4766-b7eb-90f2d8098fef – mapa skarbów III
a4f2c91e-e504-4283-93c5-9bd2c00d5f0f – mapa skarbów XIII
b13d06f4-6c38-405d-9998-93128f4eb6dc – mapa skarbów VIII
b3b743c3-ff6c-459d-9941-6f8cf6e627eb – mapa skarbów IX
c5634802-25a9-4b5f-a96f-19b439a6695d – mapa skarbów XX
cc18118c-8add-4fee-9df8-ceb8c72e41b1 – mapa skarbów XXIII

Księgi historyczne i religijne

12f62ab4-1b4e-4c76-8293-73bbb227b027 – Reguła św. Benedykta I
15a92bc2-d1f3-438f-a104-c1fc7bd71996 – Reguła św. Mikołaja II
306e8746-088f-456a-9454-f43df58bb618 – Reguła św. Benedykta II
6e3c3cfd-0315-436b-9b52-9087a127e644 – Reguła św. Mikołaja IV
805ba438-34c7-4ef5-8699-d7a61721b1c4 – św. Wojciech
d00b8aa6-d846-4dfd-8a58-96f7dcd9289e – św. Prokopiusz i klasztor w Sazawie
d09b5bbf-8db5-4bea-a5c4-67bf11a6cbe8 – brewiarz

Przepisy alchemiczne i zielarskie

0d7225ca-3896-4a8d-a2c6-82558a7741a9 – przepis na truciznę
119f5336-3931-4dbc-96f4-d6f5b4fa87fa – przepis na miksturę miłosną
1324d620-c5ad-4000-8dc5-3253e2d49a1d – przepis na miksturę Łazarza
20fa3692-2e69-4562-8949-48fcf81fc813 – przepis na spirytus
2cd02a0f-d7e3-44c3-ac8f-7b6da6ac3f37 – przepis na napar łucznika
325afbbb-3f0c-4d79-a990-0a3124a44907 – przepis na dekokt z aksamitki
32ad55e4-fb31-406c-a8d0-706872ba206e – przepis na miksturę nocnego Marka
477821f4-91c4-45d6-95b2-3382e0d7350d – przepis na miksturę Artemizji
5538d184-00b8-4604-a68d-9eabbef1f591 – przepis na Aqua Vitalis
5eb14c68-d99c-4a11-a260-51cbf2a9d2a2 – przepis na miksturę barda
6039016f-464c-486e-8bb7-f4fe160dbe88 – przepis na miksturę krew jelenia
604529f5-ba8b-46e8-8210-2683d67d6dbb – przepis na miksturę Ezopa
67b39af3-6074-4acc-8b28-f11ce62faeff – przepis na miksturę snu
8b8f2de7-d10e-4ccd-8e97-39134ddd78ac – przepis na miksturę wiedźmy
99a4625d-816a-4d72-9859-098a5ba016ae – przepis na miksturę ochraniającą
a955dc3d-1327-40d2-a9ea-bb2d06f576ec – przepis na miksturę zguby
b3ee8c6a-9f16-45aa-88cb-6d0a4698d96b – przepis na miksturę kogucika
c5718b58-0082-412d-ae93-2ef6cf46ecd7 – przepis na antidotum

Księgi naukowe i łacińskie

3bed7288-086a-4a62-8291-22f32291b06f – księga łacińska II
40d029c9-3b81-4758-8aa2-a6c71fc4500b – księga łacińska III
5943bccf-03ce-4ced-bef7-b28f4d5f3fb1 – księga łacińska V
5b1ddc30-3422-46ce-98e4-e8d2eedaf028 – tekst łaciński
5b262db6-3fa3-4be6-b0d5-4c50f2d35a5e – księga łacińska IV
6407d0df-eba0-40de-9f7c-362d9301d58c – księga łacińska I

Kingdom Come: Deliverance – kody i wytłumaczenie użycia

cheat_eval

Wykonuje podany kod Lua. Nie jest to oszustwo, ale narzędzie do testowania i debugowania.
Przykłady:

  • Wypisanie wszystkich metod w tablicy cheat:
    cheat_eval cheat:print_methods(cheat)
  • Wypisanie wszystkich metod na metatablicy gracza:
    cheat_eval cheat:print_methods(getmetatable(player))
  • Zapisanie wartości czegoś w konsoli:
    cheat_eval cheat:logInfo(tostring(player.soul:GetState("health")))

cheat_save

Natychmiast zapisuje grę, bez wymagań dotyczących przedmiotów czy limitów zapisów.
Przykłady:

  • Zapisanie gry:
    cheat_save

cheat_find_buffs

Znajduje wszystkie buffy pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalny) Całość lub część nazwy buffa. Jeśli puste, wypisuje wszystkie buffy.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie buffy:
    cheat_find_buffs token:
  • Pokaż buffy zawierające 'heal’ w nazwie:
    cheat_find_buffs token:heal

cheat_add_buff

Dodaje określony buff do gracza.
Argumenty:

  • id: (wymagany) ID buffa lub całość/część jego nazwy. Wykorzystuje ostatni wynik z cheat_find_buffs.
    Przykłady:
  • Dodanie ostatniego buffa z 'heal’ w nazwie:
    cheat_add_buff id:heal
  • Dodanie buffa o ID:
    cheat_add_buff id:29336a21-dd76-447b-a4f0-94dd6b9db466

cheat_remove_buff

Usuwa podany buff od gracza.
Argumenty:

  • id: (wymagany) ID buffa lub całość/część jego nazwy. Wykorzystuje ostatni wynik z cheat_find_buffs.
    Przykłady:
  • Usunięcie ostatniego buffa z 'heal’ w nazwie:
    cheat_remove_buff id:heal

cheat_remove_all_buffs

Usuwa wszystkie buffy od gracza.
Przykłady:

  • Usunięcie wszystkich buffów:
    cheat_remove_all_buffs

cheat_add_buff_heal

Zatrzymuje krwawienie, leczy rany i przywraca całe zdrowie, wytrzymałość, poziom głodu i zmęczenie.
Przykłady:

  • Leczenie ran i krwawienia:
    cheat_add_buff_heal

cheat_add_buff_immortal

Dodaje buffy, które czynią gracza nieśmiertelnym. Aby usunąć, użyj cheat_remove_buff_immortal.
Przykłady:

  • Aktywowanie nieśmiertelności:
    cheat_add_buff_immortal

cheat_remove_buff_immortal

Usuwa buffy, które czynią gracza nieśmiertelnym.
Przykłady:

  • Wyłączenie nieśmiertelności:
    cheat_remove_buff_immortal

cheat_add_buff_invisible

Dodaje buff niewidzialności. Na ten moment ustawia wartość widoczności na zero. Aby usunąć, użyj cheat_remove_buff_invisible.
Przykłady:

  • Dodanie buffa niewidzialności:
    cheat_add_buff_invisible

cheat_remove_buff_invisible

Usuwa buff niewidzialności.
Przykłady:

  • Usunięcie buffa niewidzialności:
    cheat_remove_buff_invisible

cheat_find_horses

Znajduje i wyświetla statystyki koni.
Argumenty:

  • token: (opcjonalny) Całość lub część nazwy konia. Jeśli puste, wypisuje wszystkie konie.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie konie:
    cheat_find_horses token:

cheat_set_horse

Ustawia wybranego konia jako konia gracza.
Argumenty:

  • token: (opcjonalny) Całość lub część nazwy konia. Jeśli puste, wypisuje wszystkie konie.
    Przykłady:
  • Ustawienie konia po części nazwy:
    cheat_set_horse id:mrh_05

cheat_teleport_horse

Teleportuje konia do gracza.
Przykłady:

  • Teleportowanie konia:
    cheat_teleport_horse

cheat_find_items

Znajduje wszystkie przedmioty pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalny) Całość lub część nazwy przedmiotu. Jeśli puste, wypisuje wszystkie przedmioty.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie przedmioty:
    cheat_find_items token:
  • Pokaż przedmioty zawierające 'arrow’ w nazwie:
    cheat_find_items token:arrow

cheat_add_item

Dodaje przedmiot do ekwipunku gracza.
Argumenty:

  • amount: (opcjonalne, liczba) Ilość dodawanych przedmiotów. Domyślnie 1.
  • health: (opcjonalne, liczba) Stan przedmiotu (procenty). Domyślnie 100.
  • id: (wymagane) ID przedmiotu lub całość/część jego nazwy. Wykorzystuje ostatni wynik z cheat_find_items.
    Przykłady:
  • Dodanie ostatniego przedmiotu z 'bow’ w nazwie:
    cheat_add_item id:bow
  • Dodanie przedmiotu o określonym ID:
    cheat_add_item id:802507e9-d620-47b5-ae66-08fcc314e26a
  • Dodanie 10 przedmiotów o nazwie ui_nm_arrow_hunter w stanie 50%:
    cheat_add_item id:ui_nm_arrow_hunter amount:10 health:50

cheat_add_all_items

Dodaje wszystkie przedmioty do ekwipunku gracza. Uwaga: to może być kiepski pomysł!
Przykłady:

  • Dodanie wszystkich przedmiotów:
    cheat_add_all_items

cheat_remove_item

Usuwa określony przedmiot z ekwipunku gracza.
Argumenty:

  • amount: (opcjonalne, liczba) Liczba usuwanych przedmiotów. Domyślnie 1.
  • id: (wymagane) ID przedmiotu lub całość/część jego nazwy. Wykorzystuje ostatni wynik z cheat_find_items.
    Przykłady:
  • Usunięcie ostatniego przedmiotu z 'bow’ w nazwie:
    cheat_remove_item id:bow
  • Usunięcie przedmiotu o określonym ID:
    cheat_remove_item id:802507e9-d620-47b5-ae66-08fcc314e26a
  • Usunięcie 10 przedmiotów o nazwie ui_nm_arrow_hunter:
    cheat_remove_item id:ui_nm_arrow_hunter amount:10

cheat_remove_all_items

Usuwa wszystkie przedmioty z ekwipunku gracza. UWAGA: Usuwa cały ekwipunek, więc przedmioty, które chcesz zachować, przenieś do skrytki!
Przykłady:

  • Usunięcie całego ekwipunku:
    cheat_remove_all_items

cheat_remove_all_stolen_items

Usuwa wszystkie skradzione przedmioty z ekwipunku gracza.
Przykłady:

  • Usunięcie skradzionych przedmiotów:
    cheat_remove_all_stolen_items

cheat_own_all_stolen_items

Sprawia, że wszystkie skradzione przedmioty w ekwipunku stają się własnością gracza (usuwa flagę „skradzione”).
Przykłady:

  • Przejęcie własności skradzionych przedmiotów:
    cheat_own_all_stolen_items

cheat_repair_all_items

Naprawia wszystkie uszkodzone przedmioty w ekwipunku gracza. Uwaga: Może zdjąć przedmioty z wyposażenia, więc nie używaj w trakcie walki.
Przykłady:

  • Naprawa wszystkich przedmiotów:
    cheat_repair_all_items

cheat_damage_all_items

Uszkadza wszystkie bronie i zbroje w ekwipunku gracza. Uwaga: Może zdjąć przedmioty z wyposażenia, więc nie używaj w trakcie walki.
Argumenty:

  • health: (wymagane, liczba) Poziom zdrowia przedmiotów (od 0 do 1).
    Przykłady:
  • Uszkodzenie wszystkich broni i zbroi do 50%:
    cheat_damage_all_items health:0.5

cheat_set_all_merchants_fence

Ustawia, że wszyscy kupcy akceptują skradzione przedmioty. Efekt znika po ponownym uruchomieniu gry.
Argumenty:

  • enable: (wymagane, wartość logiczna) true lub false.
    Przykłady:
  • Włączenie:
    cheat_set_all_merchants_fence enable:true
  • Wyłączenie:
    cheat_set_all_merchants_fence enable:false

cheat_find_perks

Znajduje wszystkie perki pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalny) Całość lub część nazwy perka. Jeśli puste, wypisuje wszystkie perki.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie perki:
    cheat_find_perks token:
  • Pokaż perki zawierające 'hunt’ w nazwie:
    cheat_find_perks token:hunt

cheat_add_perk

Dodaje określony perk do gracza.
Argumenty:

  • id: (wymagane) ID perka lub całość/część jego nazwy. Wykorzystuje ostatni wynik z cheat_find_perks.
    Przykłady:
  • Dodanie ostatniego perka z 'hunt’ w nazwie:
    cheat_add_perk id:hunt
  • Dodanie perka o określonym ID:
    cheat_add_perk id:09a5f2a0-d59f-42c2-a80c-bec9ad7ca168

cheat_remove_perk

Usuwa określony perk od gracza.
Argumenty:

  • id: (wymagane) ID perka lub całość/część jego nazwy. Wykorzystuje ostatni wynik z cheat_find_perks.
    Przykłady:
  • Usunięcie ostatniego perka z 'hunt’ w nazwie:
    cheat_remove_perk id:hunt

cheat_remove_all_perks

Usuwa wszystkie perki od gracza.
Przykłady:

  • Usunięcie wszystkich perków:
    cheat_remove_all_perks

cheat_phys_hover

Użycie klawisza F1 włącza i wyłącza funkcję lewitacji. Funkcja wykorzystuje fizykę, aby unosić gracza lekko w górę.


cheat_phys_push

Użycie klawisza F2 włącza i wyłącza funkcję pchnięcia. Funkcja wykorzystuje fizykę, aby przesunąć gracza do przodu.


cheat_phys_sprint

Użycie klawisza F3 włącza i wyłącza funkcję sprintu. Funkcja wykorzystuje fizykę, aby przyspieszyć gracza.


cheat_no_stash_lockpicking

Wyłącza minigrę otwierania zamków przy skrytkach i automatycznie otwiera skrytki do plądrowania.
Efekt znika po ponownym uruchomieniu gry.
Przykłady:

  • Wyłączenie minigry otwierania zamków w skrytkach:
    cheat_no_stash_lockpicking

cheat_no_door_lockpicking

Wyłącza minigrę otwierania zamków przy drzwiach i automatycznie otwiera drzwi.
Efekt znika po ponownym uruchomieniu gry.
Przykłady:

  • Wyłączenie minigry otwierania zamków w drzwiach:
    cheat_no_door_lockpicking

cheat_no_lockpicking

Wyłącza wszystkie minigry związane z otwieraniem zamków (zarówno w drzwiach, jak i w skrytkach).
Przykłady:

  • Wyłączenie minigier otwierania zamków:
    cheat_no_lockpicking

cheat_no_pickpocketing

Wyłącza minigrę związaną z kieszonkowaniem i automatycznie otwiera ekwipunek osoby do splądrowania.
Osoba nadal może cię przyłapać. Efekt znika po ponownym uruchomieniu gry.
Przykłady:

  • Wyłączenie minigry kieszonkowania:
    cheat_no_pickpocketing

cheat_stash

Otwiera skrytkę gracza. Działa tylko, jeśli masz odblokowaną przynajmniej jedną skrytkę.
Przykłady:

  • Otworzenie swojej skrytki:
    cheat_stash

cheat_loc

Wyświetla lokalizację gracza w świecie gry.
Przykłady:

  • Wyświetlenie lokalizacji gracza:
    cheat_loc

cheat_teleport

Teleportuje gracza na podane współrzędne.
Możesz wylądować w powietrzu lub pod mapą. Przed użyciem zaleca się zapisanie gry i włączenie nieśmiertelności.
Argumenty:

  • x: (wymagana liczba) Współrzędna X.
  • y: (wymagana liczba) Współrzędna Y.
  • z: (wymagana liczba) Współrzędna Z.
    Przykłady:
  • Teleportacja na konkretne współrzędne:
    cheat_teleport x:3000 y:1500 z:300

cheat_set_state

Ustawia jeden ze stanów gracza na określoną wartość.
Argumenty:

  • state: (wymagane) Jeden ze stanów: health, exhaust, hunger, lub stamina.
  • value: (wymagana liczba) Wartość przypisana do wybranego stanu.
    Przykłady:
  • Ustawienie zdrowia na 100 punktów:
    cheat_set_state state:health value:100

cheat_add_stat_xp

Dodaje punkty doświadczenia (XP) do jednego z atrybutów gracza.
Argumenty:

  • stat: (wymagane) Jeden z atrybutów: str, agi, vit, lub spc.
  • xp: (wymagana liczba) Ilość XP do dodania.
    Przykłady:
  • Dodanie 100 XP do siły gracza:
    cheat_add_stat_xp stat:str xp:100

cheat_set_stat_level

Ustawia poziom jednego z atrybutów gracza.
Argumenty:

  • stat: (wymagane) Jeden z atrybutów: str, agi, vit, lub spc.
  • level: (wymagana liczba) Pożądany poziom atrybutu (maks. 20). Poziomu nie można obniżyć.
    Przykłady:
  • Ustawienie siły gracza na poziom 20:
    cheat_set_stat_level stat:str level:20

cheat_add_money

Dodaje określoną ilość groszy do ekwipunku gracza.
Argumenty:

  • amount: (wymagana liczba) Ilość groszy do dodania.
    Przykłady:
  • Dodanie 200 groszy:
    cheat_add_money amount:200

cheat_set_bow_reticle

Włącza lub wyłącza celownik dla łuku. Nie działa, jeśli łuk jest naciągnięty.
Argumenty:

  • enable: (wymagane, wartość logiczna) true lub false.
    Przykłady:
  • Włączenie celownika:
    cheat_set_bow_reticle enable:true
  • Wyłączenie celownika:
    cheat_set_bow_reticle enable:false

cheat_set_wanted_level

Ustawia lub usuwa poziom poszukiwania gracza. Nie wpływa na reputację frakcji.
Argumenty:

  • level: (wymagana liczba) 0=niewidoczny, 1=poszukiwany za pieniądze, 2=poszukiwany do więzienia, 3=poszukiwany martwy.
    Przykłady:
  • Wyzerowanie statusu poszukiwanego:
    cheat_set_wanted_level level:0
  • Sprawienie, że strażnicy zaatakują na widok:
    cheat_set_wanted_level level:4

cheat_wash_dirt_and_blood

Zmywa całą krew i brud z gracza oraz jego konia.
Przykłady:

  • Oczyszczenie siebie i konia:
    cheat_wash_dirt_and_blood

cheat_unlock_recipes

Odblokowuje przepisy. Może działać lub nie – nie jest do końca przetestowane.
Przykłady:

  • Odblokowanie wszystkich przepisów:
    cheat_unlock_recipes

cheat_set_regen

Regeneruje wybrany stan gracza w czasie, wykonując impuls raz na sekundę.
Argumenty:

  • enable: (wymagane, wartość logiczna) true, aby włączyć regenerację; false, aby ją wyłączyć.
  • amount: (opcjonalne, liczba) Ilość regeneracji na sekundę.
  • state: (wymagane) Stan do regeneracji: all, health, stamina lub exhaust.
    Przykłady:
  • Dodawanie 1 punktu do wszystkich stanów na sekundę:
    cheat_set_regen enable:true state:all amount:1
  • Dodawanie 100 punktów do wytrzymałości na sekundę:
    cheat_set_regen enable:true state:stamina amount:100
  • Wyłączenie regeneracji wszystkich stanów:
    cheat_set_regen enable:false state:all

cheat_find_skills

Znajduje wszystkie umiejętności pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalny) Całość lub część nazwy umiejętności. Jeśli puste, wypisuje wszystkie umiejętności.
    Przykłady:
  • Wyświetlenie wszystkich umiejętności:
    cheat_find_skills token:
  • Wyświetlenie umiejętności zawierających 'pick’ w nazwie:
    cheat_find_skills token:pick

cheat_set_skill_level

Ustawia poziom jednej z umiejętności gracza.
Argumenty:

  • skill: (wymagane) Nazwa umiejętności (pełna lub częściowa) lub ID. Użyj cheat_find_skills, aby wyświetlić listę umiejętności.
  • level: (wymagana liczba) Pożądany poziom umiejętności (maks. 20).
    Przykłady:
  • Ustawienie poziomu umiejętności otwierania zamków na 20:
    cheat_set_skill_level skill:lockpicking level:20
  • Ustawienie poziomu umiejętności łuku na 20:
    cheat_set_skill_level skill:18 level:20

cheat_reveal_map

Odsłania całą mapę, usuwając „mgłę wojny”.
Przykłady:

  • Odsłonięcie całej mapy:
    cheat_reveal_map

cheat_get_time

Wyświetla informacje o czasie gry w konsoli.
Przykłady:

  • Wyświetlenie czasu gry:
    cheat_get_time

cheat_set_time

Przesuwa czas w grze o określoną liczbę godzin.
Argumenty:

  • hours: (wymagana liczba) Liczba godzin, o które chcesz przesunąć czas.
    Przykłady:
  • Przesunięcie czasu o 5 godzin do przodu:
    cheat_set_time hours:5

cheat_set_time_speed

Ustawia prędkość upływu czasu w grze jako stosunek między rzeczywistym czasem a czasem w grze.
Wyższy stosunek, np. 1000, oznacza szybszy czas gry. Domyślnie jest to 15. Wartość 0 wstrzymuje czas.
Argumenty:

  • ratio: (wymagana liczba) Stosunek między rzeczywistym czasem a czasem gry. Domyślnie 15.
    Przykłady:
  • Przyspieszenie czasu gry:
    cheat_set_time_speed ratio:1000

cheat_kill_npc

Znajduje i zabija wszystkie możliwe do zabicia NPC w danym promieniu od gracza.
Argumenty:

  • token: (wymagane) Całość lub część nazwy NPC.
  • radius: (opcjonalne, liczba) Promień zabijania wokół gracza. Domyślnie 5.
    Przykłady:
  • Zabicie ojca Godwina:
    cheat_kill_npc token:Father Godwin radius:2
  • Zabicie wszystkich bandytów w pobliżu gracza:
    cheat_kill_npc token:bandit radius:10

cheat_find_npc

Znajduje i wyświetla informacje o NPC. Działa tylko, jeśli NPC został załadowany w świecie gry.
Argumenty:

  • token: (wymagane) Całość lub część nazwy NPC.
    Przykłady:
  • Znalezienie ojca Godwina:
    cheat_find_npc token:godwin

cheat_teleport_npc_to_loc

Teleportuje jednego lub więcej NPC na podane współrzędne. Użyj cheat_loc, aby uzyskać lokalizacje.
Argumenty:

  • max: (opcjonalne, liczba) Maksymalna liczba NPC do teleportacji. Domyślnie 10.
  • x, y, z: (wymagane liczby) Współrzędne teleportacji.
  • token: (wymagane) Całość lub część nazwy NPC.
  • radius: (opcjonalne, liczba) Promień teleportacji wokół celu. Domyślnie 5.
    Przykłady:
  • Teleportacja ojca Godwina w konkretne miejsce:
    cheat_teleport_npc_to_loc token:Father_Godwin x:1 y:2 z:3

cheat_teleport_npc_to_player

Teleportuje jednego lub więcej NPC do lokalizacji gracza.
Argumenty:

  • max: (opcjonalne, liczba) Maksymalna liczba NPC do teleportacji. Domyślnie 10.
  • token: (wymagane) Całość lub część nazwy NPC.
  • radius: (opcjonalne, liczba) Promień teleportacji wokół gracza. Domyślnie 5.
    Przykłady:
  • Teleportacja ojca Godwina do gracza:
    cheat_teleport_npc_to_player token:Father Godwin

cheat_target_entity

Śledzi cel, na który patrzy gracz. Umożliwia używanie innych komend na tym celu.
Przykłady:

  • Użycie: Komenda jest przypisana do klawisza F4.

cheat_kill_target

Zabija obiekt, na który gracz patrzy za pomocą F4 lub komendy cheat_target_entity.


cheat_spawn

Generuje bandytów, Kumani lub zwierzęta. Niektóre stworzenia i NPC mogą po prostu stać w miejscu.
Argumenty:

  • class: (wymagane) Typ: bandit|cuman|hare|horse|boar|sheep|pig|cow|buck|doe|reddeer.
  • count: (opcjonalne, liczba) Liczba do wygenerowania. Domyślnie 1.
  • radius: (opcjonalne, liczba) Promień wokół gracza. Domyślnie 5.
    Przykłady:
  • Generowanie 10 bandytów:
    cheat_spawn class:bandit count:10

cheat_spawn_npc

Przeszukuje bazę danych NPC i generuje dopasowane postacie.
Argumenty:

  • token: (wymagane) ID postaci lub całość/część jej nazwy.
    Przykłady:
  • Generowanie Olena:
    cheat_spawn_npc token:olena

cheat_exec_delay

Opóźnia wykonanie innej komendy.
Argumenty:

  • time: (wymagane, liczba) Czas opóźnienia w sekundach.
  • command: (wymagane) Komenda do wykonania po czasie.
    Przykłady:
  • Wykonanie cheat_save po 5 sekundach:
    cheat_exec_delay time:5 command:cheat_save

cheat_exec_file

Wykonuje zestaw komend zapisanych w pliku.
Argumenty:

  • file: (wymagane) Nazwa pliku z komendami.
    Przykłady:
  • Wykonanie pliku my_commands.txt:
    cheat_exec_file file:my_commands.txt

cheat_find_items

Znajduje wszystkie przedmioty pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalne) Część nazwy przedmiotu. Jeśli puste, wyświetla wszystkie przedmioty.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie przedmioty:
    cheat_find_items token:
  • Pokaż przedmioty zawierające „sword” w nazwie:
    cheat_find_items token:sword

cheat_find_buffs

Znajduje wszystkie buffy pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalne) Część nazwy buffa. Jeśli puste, wyświetla wszystkie buffy.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie buffy:
    cheat_find_buffs token:
  • Pokaż buffy zawierające „heal” w nazwie:
    cheat_find_buffs token:heal

cheat_find_perks

Znajduje wszystkie perki pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalne) Część nazwy perka. Jeśli puste, wyświetla wszystkie perki.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie perki:
    cheat_find_perks token:
  • Pokaż perki zawierające „sword” w nazwie:
    cheat_find_perks token:sword

cheat_find_skills

Znajduje wszystkie umiejętności pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalne) Część nazwy umiejętności. Jeśli puste, wyświetla wszystkie umiejętności.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie umiejętności:
    cheat_find_skills token:
  • Pokaż umiejętności zawierające „pick” w nazwie:
    cheat_find_skills token:pick

cheat_find_horses

Znajduje wszystkie konie pasujące do podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (opcjonalne) Część nazwy konia. Jeśli puste, wyświetla wszystkie konie.
    Przykłady:
  • Pokaż wszystkie konie:
    cheat_find_horses token:
  • Pokaż konie zawierające „war” w nazwie:
    cheat_find_horses token:war

cheat_spawn_npc

Generuje NPC według podanego tokena.
Argumenty:

  • token: (wymagane) ID NPC lub jego część nazwy.
    Przykłady:
  • Generowanie NPC Olena:
    cheat_spawn_npc token:olena
  • Generowanie wszystkich NPC zawierających „father” w nazwie:
    cheat_spawn_npc token:father

cheat_spawn

Generuje bandytów, Kumanów lub zwierzęta.
Argumenty:

  • class: (wymagane) Typ NPC: bandit | cuman | hare | horse | boar | sheep | pig | cow | buck | doe | reddeer.
  • count: (opcjonalne, liczba) Ilość do wygenerowania. Domyślnie 1.
  • radius: (opcjonalne, liczba) Promień wokół gracza. Domyślnie 5.
    Przykłady:
  • Generowanie 10 bandytów:
    cheat_spawn class:bandit count:10
  • Generowanie 5 koni:
    cheat_spawn class:horse count:5

cheat_set_weather

Zmienia pogodę w grze.
Argumenty:

  • weather: (wymagane) Typ pogody do ustawienia.
    Przykłady:
  • Ustawienie deszczowej pogody:
    cheat_set_weather weather:rain
  • Ustawienie słonecznej pogody:
    cheat_set_weather weather:sunny

cheat_set_wanted_level

Ustawia lub usuwa status poszukiwanego gracza. Nie wpływa na reputację.
Argumenty:

  • level: (wymagane, liczba) 0 = niewidoczny, 1 = poszukiwany za pieniądze, 2 = poszukiwany do więzienia, 3 = poszukiwany martwy.
    Przykłady:
  • Usunięcie statusu poszukiwanego:
    cheat_set_wanted_level level:0
  • Ustawienie statusu „zabić na widok”:
    cheat_set_wanted_level level:4

cheat_set_all_merchants_fence

Ustawia, że wszyscy kupcy akceptują skradzione przedmioty. Efekt znika po ponownym uruchomieniu gry.
Argumenty:

  • enable: (wymagane, wartość logiczna) true lub false.
    Przykłady:
  • Włączenie opcji sprzedaży kradzionych przedmiotów u wszystkich kupców:
    cheat_set_all_merchants_fence enable:true
  • Wyłączenie tej opcji:
    cheat_set_all_merchants_fence enable:false

cheat_wash_dirt_and_blood

Zmywa całą krew i brud z gracza oraz jego konia.
Przykłady:

  • Oczyszczenie siebie i konia:
    cheat_wash_dirt_and_blood

cheat_teleport_npc_to_player

Teleportuje jednego lub więcej NPC do lokalizacji gracza.
Argumenty:

  • max: (opcjonalne, liczba) Maksymalna liczba NPC do teleportacji. Domyślnie 10.
  • token: (wymagane) Całość lub część nazwy NPC.
    Przykłady:
  • Teleportacja ojca Godwina do gracza:
    cheat_teleport_npc_to_player token:Father Godwin

Jak włączyć cheatowanie (Cheat) w KCD?

Jeżeli napotkasz trudności przy korzystaniu z kodów, warto upewnić się o ich poprawnym wpisaniu oraz o prawidłowym uruchomieniu konsoli. Dodatkowo istnieje możliwość przywrócenia usuniętych funkcji za pomocą moda Cheat dostępnego na Nexus Mods.

Niektóre mody wprowadzają swoje własne komendy albo wracają do tych usuniętych. Znajdziesz je pod kategorią „polecenia użytkownika”.

Jak wyłączyć cheatowanie w KCD?

Uruchomienie gry bez trybu programisty

Cheaty w Kingdom Come: Deliverance są dostępne tylko w trybie programisty, który można aktywować poprzez dodanie parametru -devmode w opcjach uruchamiania gry na platformie Steam. Aby wyłączyć cheatowanie:

  • Otwórz bibliotekę Steam.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na Kingdom Come: Deliverance i wybierz „Właściwości”.
  • W zakładce „Ogólne” znajdź „Opcje uruchamiania” i upewnij się, że nie ma tam wpisu -devmode. Jeśli jest, usuń go.

Usunięcie modyfikacji cheatów

Jeśli zainstalowałeś modyfikacje, które umożliwiają korzystanie z cheatów:

  • Przejdź do folderu instalacyjnego gry (zwykle w C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\KingdomComeDeliverance).
  • Otwórz folder Mods i usuń wszelkie pliki związane z modami cheatów (np. zzz_cheat.pak).

Resetowanie ustawień gry

Jeśli chcesz upewnić się, że wszystkie zmiany zostały cofnięte:

  • Możesz również rozważyć przywrócenie ustawień gry do domyślnych. W tym celu możesz usunąć pliki konfiguracyjne, które mogą znajdować się w folderze Documents\KingdomComeDeliverance.

Unikanie używania cheatów w przyszłości

Po wykonaniu powyższych kroków gra powinna działać bez możliwości użycia cheatów. Upewnij się, że nie instalujesz żadnych nowych modów, które mogłyby przywrócić funkcjonalność cheatów.

Mogą Cię zainteresować:

Mateusz Sołtysiak od 16 lat związany z branżą technologiczną, zdobywał doświadczenie m.in. w benchmark.pl i Wirtualnej Polsce. Pasjonat gamingu, który zaczynał od Commodore 64, a w FIFA 98 pokonywał znajomych, grając na myszce. Najczęściej gra w Age of Empires 2: DE, serię Battlefield i na PS Move, ceniąc innowacyjne podejście do rozrywki. To ekspert w branży, który łączy profesjonalizm z pasją.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (3 głosy)

Czytaj Więcej