Kingdom Come Deliverance 2, podobnie jak poprzedniczka, w dużej mierze stawia na realizm. O śmierć bardzo łatwo, leczenie ran jest czasochłonne i nie obywa się bez snu, a walka z kilkoma wrogami naraz to karkołomne wyzwanie. Choć sam początek gry jest bardzo wymagający, macie wiele okazji i sposobów na ułatwienie sobie rozgrywki tuż po odblokowaniu swobodnej eksploracji otwartego świata. W tym tekście znajdziecie porady dla początkującego gracza Kingdom Come Deliverance 2 oraz proste zadania z wyśmienitymi nagrodami.
Tuż po zadaniu fabularnym Laboratores i tym samym odblokowaniu swobodnej eksploracji świata Waszym głównym celem będzie dostanie się na wesele w Seminie. Dokonać możecie tego na dwa sposoby – kończąc kilka zadań dla kowala Radowana lub młynarza Krejzla. Jak najszybciej polecamy udać się do kowala – mieszka on w Tachowie, czyli bardzo blisko Troskowic, zaś nagrody za jego zadania są wyśmienite.
Już za pierwszą misję, czyli samouczek kowalstwa, otrzymacie wysokiej jakości miecz myśliwski oraz własny pokój z łóżkiem do zapisywania gry i skrzynią na przedmioty. W drugim zadaniu zmierzycie się z kilkoma bandytami, korzystając przy tym z pomocy sojuszników. Po drodze będziecie mieli okazję zdobyć wytrzymałą tarczę, odnaleźć swojego zaginionego konia, a ze zwłok bandytów zbierzecie sporo elementów pancerza oraz napierśnik, który powinien starczyć Wam aż do drugiego regionu gry.
W trzecim zadaniu Radowana będziecie mieli natomiast okazję zebrać ze zwłok pokonanych wrogów kolczugę, która skompletuje Waszą zbroję.
Znajdowani w świecie gry kowale i płatnerze mają na sprzedaż dużo dobrego, lecz bardzo drogiego ekwipunku. Przedmiotów tych zazwyczaj nie opłaca się jednak kupować, ponieważ samo podążanie za głównym wątkiem fabularnym zapewni Wam ekwipunek porównywalnej jakości. Wspominaliśmy już o napierśniku, który zdobędziecie z zadań kowala Radowana. Zbroja ta spokojnie powinna wystarczyć Wam na cały region.
W połowie gry, w głównym zadaniu Burza, automatycznie otrzymacie również wyśmienity długi miecz. Ledwie dwa główne zadania później, tuż po przybyciu do regionu Kuttenberg, weźmiecie udział w zasadzce na wrogi konwój. Przeszukując pokonanych tam przeciwników, skompletujecie niemal pełną zbroję płytową. Wasze pieniądze lepiej zachować na naprawę ekwipunku niż na kupowanie nowego – chyba że oferowany przez handlarza rynsztunek jest drastycznie lepszy od już posiadanego.
Nowością w Kingdom Come: Deliverance 2 jest możliwość stworzenia trzech oddzielnych konfiguracji wyposażenia i natychmiastowego przełączania się między nimi w dowolnym momencie (nie licząc walki). Komplety ubrań możecie zmieniać na ekranie ekwipunku.
Polecamy skompletować zatem trzy różne zestawy do różnych sytuacji – pancerz do walki i eksploracji, ciemne ubrania do skradania się i złodziejstwa oraz wytworny, charyzmatyczny strój do perswazji i uroczystości. Noszenie tylu elementów odzienia może być jednak ponad siły Henryka – z tego powodu zatem bardzo przydatne okażą się zwiększające udźwig atuty, które kupować można, zwiększając Waszą statystykę siły.
Szybkie zdobycie konia niezmiernie ułatwi Wam życie – na koniu możecie walczyć, szybciej się przemieszczać oraz przechowywać na nim przedmioty. Zaginiony po prologu koń Henryka, Siwek, odnajdzie się w Seminie u miejscowego stajennego. Możecie odzyskać go, płacąc 120 groszy lub wykonując dość łatwy test na perswazję.
W późniejszych etapach gry będziecie mieli okazję wymienić Siwka na lepszego konia (lub, jeśli nie odzyskaliście Siwka, otrzymacie darmowego konia w zadaniu głównym Z powrotem w siodle), lecz uważnie przemyślcie tę decyzję. Jeśli spędzicie dostatecznie dużo czasu na Siwku, w końcu automatycznie odblokujecie sekretny atut: Stary dobry Siwek. Znacznie zwiększa on statystyki Siwka i czyni go jednym z najlepszych wierzchowców w całej grze.
Zapisywanie gry w Kingdom Come: Deliverance 2 działa na taką samą modłę jak w poprzedniczce – stanu gry nie można zachowywać swobodnie. Głównymi sposobami na to jest wypicie Zbawiennego Sznapsa (mikstury, którą można kupować lub warzyć samemu) lub położenie się spać we własnym łóżku (cudze posłania nie zapiszą gry).
Gra okazjonalnie tworzy także automatyczne zapisy, zazwyczaj po rozpoczęciu nowego zadania lub po osiągnięciu konkretnego celu w misji. W ostateczności możecie również wybrać opcję „Zapisz i wyjdź” w menu głównym, po czym ponownie uruchomić tytuł. Zachowa to stan rozgrywki i pozwoli Wam wracać do danego momentu, dopóki nie nadpiszecie tego pliku, ponownie wychodząc z gry.
W pierwszym regionie gry, w obozie koczowników daleko na zachodzie mapy, możecie znaleźć instruktora Kocura, u którego poznacie techniki walki mieczem. Pierwszych nauczy Was za darmo, lecz by poznać jego najpotężniejszą sztuczkę, musicie pokonać go w pojedynku (najpierw zapiszcie grę). Jeśli się Wam uda, Kocur nauczy Was mistrzowskiego ciosu, najlepszej techniki szermierczej w całej grze.
Jest to ulepszona riposta – musicie zaatakować wroga mieczem, tuż zanim Was uderzy, czyli w okienku perfekcyjnego bloku (ikona zielonej tarczy). Wasz cios musi również być wyprowadzony w przeciwnym kierunku do ataku wroga, np. jeśli zamachuje się z lewej, musicie uderzyć z prawej, a jeśli wykonuje pchnięcie, trzeba zaatakować z góry. Poprawnie wyprowadzony mistrzowski cios sparuje wrogi atak i jednocześnie zrani Waszego adwersarza – poćwiczcie, a gdy go opanujecie, będziecie w stanie pokonywać nim nawet znacznie silniejszych przeciwników.
Henryk okazjonalnie musi jeść i spać lub zacznie tracić zdrowie z głodu i omdlewać. Wybierając jedzenie, uważajcie na jakość posiłku – nieususzona żywność psuje się po kilku dniach, a jej spożycie skutkować będzie zatruciem pokarmowym.
Na oba te problemy zaradzi pokój w tawernie. W większości wiosek i osad w grze znajdziecie oberżę, w której rozmawiając z gospodarzem, możecie wykupić dla siebie komnatę (cena waha się zazwyczaj od 50 do 100 groszy, da się targować).
W zamian będziecie mogli zwykle też za darmo i do woli jeść z kociołka z gulaszem wewnątrz karczmy, a śpiąc w swoim pokoju, zapiszecie grę. Wykupienie izby w każdej osadzie znacznie ułatwi eksplorację, bowiem zawsze będziecie mieli blisko do punktu odpoczynku i zapisu.
Mogą Cię zainteresować: