Premiera GTA 6 jest prawdopodobnie najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem w świecie gier wideo. Fani spodziewają się rewolucji, która przyniesie nam niesamowite przeżycia. Poprzednie produkcje studia Rockstar Games postawiły poprzeczkę naprawdę wysoko, a zapowiedzi i plotki sugerują, że rzeczywiście kolejna odsłona znanej serii niejednym nas zaskoczy. Ogromna mapa, szczegółowe otoczenie i następne nowe mechaniki – to wszystko z dużym prawdopodobieństwem zobaczymy, oczywiście kosztem innych rzeczy – wymagania sprzętowe i cena GTA 6 będą zapewne wysokie.
Poniżej znajdziecie zbiór informacji i materiałów, jakimi dysponujemy o GTA 6 – bohaterowie, miejsce akcji, premiera, spekulacje, zwiastun i inne.
Spis treści:
W spekulacjach na temat potencjalnej daty premiery GTA 6 pojawiał się wrzesień, październik, listopad lub grudzień 2024 roku. Źródłem tych teorii był raport finansowy Take-Two, czyli właściciela Rockstara, w którym mówi się o grach „przełomowych, mających ustalić nowy standard w branży”, które pojawią się w roku fiskalnym 2024 obejmującym również część roku 2025 (jedną z nich, według analiz, ma być właśnie GTA VI), a także doniesień znanych internetowych leakerów. Podejrzenia te zostały potwierdzone na pierwszym zwiastunie gry, na którym pojawiła się oficjalna informacja o premierze GTA 6 w 2025 r.
Przede wszystkim poznaliśmy miejsce akcji nowej odsłony Grand Theft Auto. W szóstej części wrócimy do słonecznego Vice City wzorowanego na Miami, ale akcja, w przeciwieństwie do GTA Vice City osadzonego w latach 80., będzie miała miejsce we współczesnych czasach.
Trailer GTA 6 prezentuje nam zarówno ruchliwe ulice, wysokie apartamentowce, luksusowe jachty, przydomowe baseny, jak i plaże. Miasto jest pełne życia. Na ulicach widać wyluzowanych mieszkańców cieszących się ciepłą pogodą, na plażach mnóstwo osób opala się i korzysta z atrakcji wodnych, na luksusowych jachtach odbywają się imprezy, a przed domami ludzie dbają o swoje ogródki. Po zmroku zaczyna się życie nocne. Kluby wypełniają się spragnionymi zabawy mieszkańcami, a na ulicach organizowane są nielegalne wyścigi samochodowe.
Na zwiastunie GTA 6 możemy również podziwiać naturę żyjącą na mokradłach wzorowanych na Parku Narodowym Everglades znajdującym się na Florydzie. Są pokazane także sytuacje, w których dzikie zwierzęta, takie jak aligatory, wkraczają do ludzkich siedzib i sklepów, siejąc przerażenie zaskoczonych klientów. Część wydarzeń ukazanych w trailerze to parodie nagrań znanych już wcześniej z internetu. Widać, że Rockstar nie zamierza zrezygnować ze swojego specyficznego humoru bazującego na naigrywaniu się ze współczesnej popkultury – i słusznie!
Zaprezentowany przez Rockstar Games pokaz przedstawia nam główną bohaterkę, która ma na imię Lucia i jest osadzona w zakładzie karnym. Całkiem możliwe zatem, że w prologu będziemy musieli się wydostać z więzienia, zanim zaczniemy gangsterską karierę na wolności. W przygodach w Vice City towarzyszyć będzie jej partner – Jason, z którym wspólnie będą rabować lokale oraz uciekać przed policją. Rabunek i strzelaninę z policją mogliśmy zobaczyć już kilka miesięcy temu, kiedy to pojawił się pierwszy wyciek z rozgrywki pokazujący napad na restaurację. Według plotek protagoniści GTA VI będą niczym Bonnie i Clyde. Ich relacja przedstawiona w krótkiej prezentacji zdaje się potwierdzać te podejrzenia.
Zwiastun pokazuje również pracę policji. Widzimy na nim stróżów strzegących bezpieczeństwa na ulicach Vice City, którzy gonią łamiących prawo zarówno na piechotę jak i w radiowozach. Mamy też możliwość obejrzenia w akcji oddziału szturmującego siedzibę lokalnych rzezimieszków.
Wszystko pokazane w trailerze przez Rockstar Games wygląda zachwycająco i chyba każdy fan serii po jego obejrzeniu nie może się doczekać premiery kolejnej części GTA, która zapowiada się na murowany hit.
W przeszłości o Grand Theft Auto VI zrobiło się głośno za sprawą mapy opublikowanej przez pewnego użytkownika serwisu Reddit. Sugerowała ona, że wrócimy w okolice Vice City, co wieloletni miłośnicy tej serii na pewno odebraliby pozytywnie. Informacje te okazały się prawdą. Rockstar zaprosi nas do olbrzymiego, otwartego świata, który będzie obejmował Vice City, złożone ze zróżnicowanych dzielnic, ale także przyległe do niego tereny takie jak mokradła czy archipelag wysepek wzorowany na Florida Keys.
Przyglądając się tablicom informacyjnym ukazanym na zwiastunie, można wyłowić również drogi kierujące do hrabstwa otaczającego VC, lotniska czy portu. Być może w grze pojawi się także Trójkąt Bermudzki, czyli miejsce, gdzie z nie do końca znanych przyczyn znikają samoloty i statki.
Niedawno na Reddicie pojawił się nowy przypuszczalny projekt mapy GTA 6, stworzony przez jednego z graczy. Szkic bazuje na trailerze oraz wcześniejszych przeciekach, więc możemy spodziewać się, że w grze świat może wyglądać całkiem podobnie.
Jeżeli czegokolwiek możemy być w przypadku GTA 6 pewni, to chyba tylko tego, że do pogrania w nią będziemy potrzebować nowego sprzętu. Będzie to raczej tytuł, wykorzystujący potencjał drzemiący w konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X, jak również w pecetach wyposażonych w najnowsze procesory i karty graficzne.
Czego będziemy potrzebować, by GTA 6 u nas ruszyło? No właśnie, jaki komputer do gier pozwoli pograć w najnowszy symulator gangstera? Żadnych oficjalnych informacji na ten temat oczywiście nie ma, ale lepiej będzie nastawiać się, że w przypadku GTA 6 wymagania będą należeć do naprawdę wysokich. Pewnie nie obejdzie się bez RTX, procesora Core i5 lub Ryzen 7 czy 16GB pamięci RAM. Eksperci z Game-Debate spodziewają się, że zalecana konfiguracja będzie prezentować się tak:
Warto też wspomnieć, że krążyła plotka o tym, że GTA 6 ma być grą na co najmniej 400 godzin i ważyć 750 GB. O ile nietrudno uwierzyć, że gra spokojnie wystarczy na kilkaset godzin (zwłaszcza z modułem wieloosobowym), tak informacja na temat wymaganej przestrzeni na dysku jest wyssana z palca. Natomiast czas potrzebny do ukończenia fabuły najpewniej będzie oscylować w granicach 100 godzin, a i to w dużej mierze będzie zależeć od podejścia każdego z graczy.
W plotkę o rozmiarze trudno uwierzyć także z innego powodu. Konsole obecnej generacji, po odjęciu przestrzeni wymaganej przez system, oferują w porywach 700 GB dostępnej przestrzeni. Instalacja takiego GTA 6 sama w sobie byłaby więc mocno utrudniona, nie mówiąc o graniu w inne gry, chyba że mielibyśmy osobny dysk dla najnowszej gry Rockstara. Posiadacze Xboxa Series S w standardowej wersji mają tej przestrzeni jeszcze mniej (około 500 GB) i nie mogliby nawet zainstalować takiej gry, a wiemy, że Microsoftowi zależy na tym, aby poszczególne produkcje działały na obu wariantach Xbox Series.
Na stronie NicheGamer pojawił się artykuł, w którym omówiono potencjalną cenę Grand Theft Auto 6. Przytoczony przeciek ma pochodzić z rozmowy pomiędzy deweloperami, którzy stwierdzili, że gra powstaje od 2014 roku, a jej budżet wynosi 2 miliardy dolarów. Zdaniem rozmówców cena GTA 6 na premierę będzie wynosić 150 dolarów (około 600 zł), aby szalenie wysokie koszty produkcji mogły się zwrócić.
Nie są to potwierdzone informacje, ale już teraz mówi się, że GTA 6 to najdroższa gra w historii. Mimo to gracze będą wściekli, jeśli faktycznie tyle przyjdzie im zapłacić za grę na premierę. Część z nich już teraz mówi, że poważnie przemyśli zakup nowej gry Rockstara. Jednak po tym co zobaczyliśmy w zapowiedzi, wielu z nich może zmienić zdanie i zacznie odkładać pieniądze na zakup nadchodzącego króla gatunku.
Zaprezentowany przez Rockstar Games trailer potwierdził jedną z plotek o postaciach, fabule i miejscu akcji. Przeciek od Jasona Schreiera mówił o dwójce bohaterów, których losy byłyby zainspirowane historią przestępców znanych jako Bonnie i Clyde. Jednym z protagonistów miała być kobieta latynoskiego pochodzenia, a drugim mężczyzna. Te plotki się sprawdzają. Lucię i Jasona – bo tak mają nazywać się główni bohaterowie – mogliśmy zobaczyć na zwiastunie GTA 6.
Fabuła Grand Theft Auto 6 ma być też pozbawiona charakterystycznej dla serii satyry wyśmiewającej między innymi mniejszości. Decyzja ta ma wynikać z obaw przedstawicieli studia o to, jak podobny kierunek mógłby zostać dziś odebrany. I jak przyznają niektórzy z pracowników: „dzisiejszej Ameryki nie można satyrycznie opisać, bo sama w sobie jest już satyrą”.
Potwierdzone zostało miejsce akcji. GTA 6 zabierze nas do Vice City znajdującego się w stanie Leonida. Jak wiemy z poprzednich gier, Vice City jest inspirowane miastem Miami, a co za tym idzie, Leonida przywodzi na myśl Florydę. Jak sugerują kolejne przecieki i zwiastun, oprócz samej metropolii będziemy mogli zwiedzić również jej otoczenie.
Opierając się na krążących plotkach, możemy spodziewać się, że pogoda odegra ważną rolę i nie zabraknie nawet takich zjawisk jak huragany czy powodzie. Krajobraz będzie także zmieniać się wraz z upływem lat – dostrzeżemy to w budynkach czy samochodach.
Kolejne elementy, jakie najprawdopodobniej trafią do GTA 6, to
Z kolei według tego, co możemy znaleźć w dokumencie rzekomo marketingowym, w GTA VI mają pojawić się takie atrakcje, jak:
Jeszcze inny przeciek pochodzi od Jasona Schreiera, który na łamach serwisu Bloomberg opublikował kolejną garść szczegółów. Swoją wiedzę zaczerpnął z rozmów, które przeprowadził z 20 anonimowymi pracownikami studia Rockstar Games. Wśród informacji o osadzeniu miejsca akcji wskazywał miasto zainspirowane Miami. Zostało to potwierdzone przez twórców gry na zwiastunie prezentującym Vice City, metropolii znanej ze starszej odsłony o takim właśnie podtytule. Według najnowszych doniesień na początku mielibyśmy mieć dostęp jedynie do tego miasta i jego okolic. Wraz z rozwojem fabuły udalibyśmy się również w inne miejsca.
Ponadto z plotek wynika, że w GTA 6 w interesujący sposób zostanie wykorzystana sztuczna inteligencja. Technologia AI ma dodać grze jeszcze więcej życia. Podobno wpłynie na generowanie wnętrz budynków, a także zachowanie NPC. Otaczający gracza ludzie mają reagować na przykład na pogodę, ale również na zachowanie czy samą obecność głównego bohatera. Nie będzie to zachowanie z góry nakreślone, lecz wygenerowane przez sztuczną inteligencję, przez co każdy NPC może postąpić nieco inaczej, widząc naszego protagonistę. Już na zwiastunie widzieliśmy postacie, które wchodzą ze sobą w interakcje na ulicach oraz nagrywają różne zdarzenia.
Osoby, które grały w GTA Vice City, San Andreas lub Chinatown Wars, z pewnością pamiętają piłę łańcuchową dostępną w tych grach jako część arsenału. Profil na LinkedIn jednego z byłych pracowników Rockstara wskazuje na to, że sprzęt ten może powrócić w GTA 6. Wspomniany mężczyzna podczas pracy zajmował się tworzeniem m.in. etykiet przedmiotów, które mają pojawić się w grze – wśród nich podobno znajdowała się piła łańcuchowa.
Profil pracownika został już wyedytowany, więc w opisie jego doświadczenia nie ma już wzmianki na temat piły mechanicznej w GTA 6. W Internecie nic jednak nie ginie – wpis znajdziemy na Reddicie. Tym samym wierzymy, iż ta broń rzeczywiście powróci w najnowszej odsłonie serii. Trzeba jednak pamiętać, że może pojawić się w innej formie, niekoniecznie jako narzędzie przeznaczone do walki.
Sukces GTA Online pokazał, że utrzymywanie gry przy życiu za pomocą dodatków ma bardzo dużo sensu. Nie jest wykluczone, że Rockstar spróbuje w GTA 6 tego samego także w kampanii fabularnej. Według przecieku mającego być dokumentem dla marketingowców GTA VI otrzyma dwa rozszerzenia fabularne. Pierwsze będzie skupiało się na uzależnionym od narkotyków bohaterze o nazwisku Tony Prince. Jego akcja ma rozgrywać się równolegle z wydarzeniami znanymi z GTA IV. W drugim dodatku gracze wcielą się w Ramona, członka gangu Vice City Vagos, który po długiej odsiadce próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Oba DLC mają oferować około 15-20 godzin zabawy i wprowadzać nowe mechaniki w stosunku do podstawowej gry.
Doniesienia o dużych rozszerzeniach fabularnych, które rzekomo miałoby otrzymać GTA VI, potwierdzają również inne przecieki, których autorem jest bywalec GTA Forums o pseudonimie Tez2, który wyrobił sobie opinię wiarygodnego informatora. Według jednego z jego ostatnich postów, nowa odsłona popularnego cyklu od firmy Rockstar Games będzie otrzymywała singlowe DLC w formie epizodycznej, podobnie jak miało to miejsce przy GTA IV i było planowane dla GTA V, zanim wybuch popularności GTA Online pozmieniał wszystko.
Według Teza2 rzeczone dodatki przyniosą aktualizacje oraz rozszerzenia mapy. Zostały one pomyślane w ten sposób, by jak najbardziej ograniczyć „crunch” przy produkcji „podstawki”. Pierwsze tego typu DLC miałoby zadebiutować w przeciągu roku lub dwóch od premiery podstawowego GTA 6.
Mogą Cię zainteresować: