God of War: Ragnarok – kiedy premiera? To dobry kandydat na grę roku

Autor
Miłosz "AlexB" Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (4 głosy)
| autor: Miłosz "AlexB" Szubert |Przeczytasz w 7 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
God of War: Ragnarok – kiedy premiera? To dobry kandydat na grę roku

Nie da się ukryć, że premiera God of War: Ragnarok jest jedną z tegorocznych produkcji, które cieszą się największym zainteresowaniem graczy. Wszakże to kolejna odsłona niezwykle uznanej serii, której poprzedniczka 4 lata temu rozbiła bank, jeśli chodzi o najlepsze premiery gier. Na szczęście oczekiwanie na ten tytuł powoli dobiega końca. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, produkcja zadebiutuje już wkrótce. Jednak czy faktycznie najnowsze dzieło studia Santa Monica jest godne takiego zainteresowania i dobrze kontynuuje dziedzictwo poprzednich części? My jak na razie nie możemy tego zweryfikować. Zrobili to jednak za nas recenzenci. Do jakich wniosków doszli i czego w ogóle możemy spodziewać się po nadchodzącej grze? Zapraszamy do zapoznania się z naszym tekstem, w którym podsumowujemy wszystko, co wiemy o God of War: Ragnarok.

Spis treści:

God of War: Ragnarok – kiedy premiera?

Powyższy zwiastun oficjalnie potwierdził datę premiery God of War: Ragnarok. Produkcja zadebiutuje na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Rzecz jasna gra zostanie wydana w pełnej polskiej wersji językowej (obejmującej napisy i dialogi). 

Premiera God of War: Ragnarok będzie miała miejsce 9 listopada 2022 roku.

Główne prace nad God of War: Ragnarok zakończyły się na początku października 2022 roku. Wówczas to ekipa ze studia Santa Monica ogłosiła, że gra otrzymała złoty status i zapisany danymi dysk trafił do tłoczni. Oto, co mogliśmy przeczytać na Twitterze: „W imieniu całego Santa Monica Studios oraz naszych partnerów dziękujemy fanom za wsparcie podczas procesu produkcyjnego. Jesteśmy już blisko premiery i nie możemy się doczekać, aż będziecie mogli zagrać 9 listopada”.

Warto zauważyć, że na grafice okraszającej ogłoszenie osiągnięcia złotego statusu przez God of War: Ragnarok nie znajduje się jedna, a aż dziewięć ekip produkcyjnych. Oprócz Santa Monica Studio na liście znalazły się PlayStation Studios Creative Arts, Valkyrie Entertainment, Bluepoint Games, Red Hot, Super Alloy, Jetpack Interactive, Super Genius i Original Force. Ich konkretny wkład w powstanie God of War: Ragnarok nie jest znany, lecz sam fakt ich udziału w pracach nad tytułem może pokazywać jego skalę i złożoność.

Czy pojawi się God of War: Ragnarok na PC?

Osoby reagujące alergicznie na słowo „konsola” zapewne są ciekawe, czy istnieją plany wydania God of War: Ragnarok na PC. Jak na razie nic o tym nie wiadomo, a tytuł zmierza wyłącznie na PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Trzeba jednak pamiętać, że Sony ostatnimi czas zmieniło strategię biznesową i coraz chętniej wydaje swoje produkcje na komputerach osobistych, choć ze sporym opóźnieniem. Jednym z ostatnich tego typu portów była poprzednia odsłona cyklu God of War, która ukazała się na początku 2022 roku, niecałe cztery lata po oficjalnym debiucie na PlayStation 4. Biorąc to wszystko pod uwagę, istnieje spore prawdopodobieństwo, że za kilka lat również God of War Ragnarok ukaże się na „pecetach”.

God of War: Ragnarok pre-order – edycje gry

Przedsprzedaż nowej odsłony God of War rozpoczęła się 15 lipca. Dostępne są cztery edycje:

God of War Ragnarok Launch Edition

God of War Ragnarok Launch edition

Podstawowe wydanie oferowane w ramach przedsprzedaży zawiera grę oraz dwa dodatkowe pancerze dla bohaterów. Mowa tu o Risen Snow Armor (dla Kratosa) oraz Risen Snow Tunic (dla Atreusa).

God of War Ragnarok Digital Deluxe Edition

God of War Ragnarok Digital Deluxe edition

God of War: Ragnarok Digital Deluxe Edition zaoferuje:

  • grę God of War: Ragnarok (w przypadku wydań fizycznych – na płycie)
  • Darkdale Armor dla Kratosa
  • Darkdale Attire dla Atreusa (strój)
  • Darkdale Blades Handles (uchwyty) dla Ostrzy Chaosu
  • Darkdale Axe Grip (uchwyt) dla Lewiatana (topora Kratosa)
  • ścieżkę dźwiękową God of War: Ragnarok
  • minialbum z grafikami koncepcyjnymi od wydawnictwa Dark Horse Comics
  • pakiet awatarów do PSN i motyw dla PS4

God of War Ragnarok Collector’s Edition

God of War Ragnarok Collectors edition

God of War: Ragnarok Collector’s Edition zaoferuje:

  • kod na God of War: Ragnarok, możliwy do zrealizowania w PSN (na PS4 i PS5)
  • steelbook (bez płyty)
  • 2-calowe rzeźby bliźniąt Vanir (ang. Vanir Twins) – styl ich wykonania ma przypominać figurki dołączone do edycji kolekcjonerskiej God of War z 2018 roku
  • zestaw krasnoludzkich kości
  • 16-calową replikę Mjolnira – młota, który będzie dzierżył Thor w God of War: Ragnarok
  • komplet cyfrowych dodatków z Launch Edition i Digital Deluxe Edition

Uwaga! Wydanie to nie zawiera fizycznej płyty.

God of War Ragnarok Jotnar Edition

God of War Ragnarok Jotnar edition

God of War: Ragnarok Jotnar Edition można określić jako bardziej ekskluzywną wersję kolekcjonerską. Prócz elementów opisanych wyżej zaoferuje ona:

  • 7-calową płytę winylową z dwoma utworami Beara McCreary’ego (kompozytora ścieżki dźwiękowej m.in. God of War i God of War: Ragnarok)
  • zestaw trzech przypinek (ang. pin) z wizerunkami sokoła, niedźwiedzia i wilka, mającymi symbolizować Faye, Kratosa oraz Atreusa
  • Legendarny Pierścień Draupnir, zapakowany w czerwoną, materiałową torebkę
  • zestaw kości Broka
  • płócienną mapę drzewa Yggdrasil, przedstawiającą wszystkie dziewięć światów z mitologii nordyckiej

W tym przypadku również musicie mieć na uwadze fakt, że wydanie to nie zawiera fizycznej płyty.

Jeśli chcecie dokładnie przyjrzeć się elementom obecnym w Collector’s Edition i Jotnar Edition, to zapraszamy Was do obejrzenia poniższego nagrania przygotowanego przez twórców. Otwierają oni na nim oba wydania.

Recenzje God of War: Ragnarok – mamy grę roku?

Pierwsze branżowe recenzje God of War: Ragnarok pojawiły się na niecały tydzień przed oficjalną premierą gry. Okazały się one niezwykle entuzjastyczne. W serwisie Metacritic tytuł może pochwalić się średnią ocen na poziomie 94/100 (na podstawie 117 opinii). Oto wybrane noty:

  1. IGN – 10/10
  2. GamesRadar+ – 4,5/5
  3. Game Informer – 9,5/10
  4. GameSpot – 9/10
  5. Destructoid – 9/10
  6. VG247 – 5/5
  7. Game Rant – 5/5
  8. Twinfinite – 5/5
  9. Fextralife – 9/10
  10. TheGamer – 4/5

We wszystkich opiniach przewijają się w gruncie rzeczy bardzo podobne pochwały. God of War: Ragnarok jest niezwykle udaną produkcją, zbudowaną na solidnych fundamentach. W stosunku do poprzedniczki najnowsza produkcja studia Santa Monica może pochwalić się usprawnionymi elementami gameplayu (bardziej rozbudowane drzewka umiejętności, więcej opcji ulepszania sprzętu itp.), większą różnorodnością, jeśli chodzi o bossów, ciekawszymi aktywnościami pobocznymi (a zwłaszcza bardziej fabularyzowanymi opcjonalnymi zadaniami) i generalnie okazalszą skalą.

Jednakże nie wszystkim musi się podobać fakt, że podobieństw z poprzednią częścią jest tu zbyt dużo. Gdzieniegdzie pojawiają się także narzekania na zbytnią zachowawczość w zakresie warstwy fabularnej i miałkie zakończenie.

Mimo pewnych wad God of War: Ragnarok w tym momencie jest drugą najlepiej ocenianą tegoroczną produkcja (według serwisu Metacritic). Dzieło studia Santa Monica wyprzedza jedynie Elden Ring (oraz porty Persony 5 Royal na nowe platformy i kolekcja klasycznych gier logicznych Nintendo Switch Portal Companion Collection, ale one nie liczą się w tej konkurencji). Rywalizacja o tytuł najlepszej pozycji tego roku może okazać się zatem niezwykle pasjonująca. Podobnie zresztą było 4 lata temu, gdy cała branża śledziła starcie poprzedniego God of War i Red Dead Redemption 2 (ostatecznie zwycięzcą okazał się ten pierwszy tytuł).

Fabuła nowej odsłony God of War

God of War: Ragnarok opowiada historię Kratosa, spartańskiego wojownika po dość traumatycznych przejściach, który po pokonaniu boga wojny Aresa zajmuje jego miejsce. Niestety zostaje on zdradzony przez Zeusa. W efekcie heros morduje cały grecki Panteon, na czele z jego przywódcą, który okazuje się być ojcem wojownika. Po tych wydarzeniach Kratos osiada w nordyckim Midgardzie, gdzie stara się odciąć od przeszłości. Znajduje żonę i rodzi mu się syn, Atreus. Niestety jego towarzyszka życia wkrótce umiera, a ostatnią rzeczą, o którą prosi jest to, by Kratos rozrzucił jej prochy na najwyższej górze wszystkich dziewięciu światów. Podczas wspólnej podróży z Atreusem, zorganizowanej w celu załatwienia tej sprawy, bohaterowie narażają się nordyckim bogom i inicjują wydarzenia, które prowadzą do Ragnaroku – wielkiej bitwy pomiędzy bogami i olbrzymami, mającej doprowadzić do końca świata. 

Nowa odsłona cyklu God of War rozpoczyna się w momencie, gdy do Midgardu dociera Wielka Zima (Fimbulvinter), poprzedzająca wspomniany kataklizm.

Kratos stara się zrobić wszystko, by zapewnić bezpieczeństwo synowi, któremu przeznaczone jest odegrać niebagatelną rolę w nadchodzącej awanturze.

Thor w God of War: Ragnarok

Wszystkie osoby, które przeszły poprzednią odsłonę cyklu God of War, zapewne pamiętają, że w ramach tzw. „prawdziwego zakończenia” (czyli po powrocie Kratosa i Atreusa do swojego domu) pojawia się cutscenka mocno sugerująca, że w kolejnej odsłonie naszym protagonistom przyjdzie zmierzyć się z Thorem – nordyckim bogiem piorunów. I faktycznie tak się stanie. Thor będzie szukał zemsty na bohaterach za śmierć jego synów i pomoże Freyi w odegraniu się za morderstwo Baldura. Projekt postaci został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu ubiegłego roku.

Thor pojawił się także na zwiastunie. Starcie między nim a Kratosem stanowi kulminację trailera fabularnego sprzed kilku tygodni.

Jak nietrudno zauważyć, w God of War: Ragnarok Thor nie wygląda jak perfekcyjnie umięśniony grecki bóg.

Uwagę zwraca chociażby jego wydatny brzuch. Nie wszystkim graczom taki wizerunek przypadł do gustu. W rozmowie z dziennikarzem magazynu Game Informer Cory Barlog i Eric Williams, reżyser gry, bronili jednak tego projektu. Podkreślili oni, że prezencja Thora w ich grze powinna budzić szacunek samym rozmiarem i postawnością. 
Myślę, że to fantastyczne, iż nie wszystko musi sprowadzać się do konceptu olśniewających mięśni w stylu Hulka, aby nadal wyglądało świetnie, potężne i onieśmielająco” – stwierdził Barlog.

Rozgrywka w God of War: Ragnarok

Model zabawy w God of War: Ragnarok ma stanowić rozwinięcie tego, co mieliśmy okazję zaobserwować w poprzedniej odsłonie. Akcję będziemy obserwować z perspektywy trzeciej osoby. Główny bohater przemierzy w towarzystwie syna kolejne lokacje pełne zagadek i przeciwników do pokonania, umiejscowione w różnych światach.

God of War Ragnarok

Eksterminować wrogów będziemy m.in. za pomocą ikonicznych Ostrzy Chaosu przyczepionych łańcuchami do przedramion Kratosa oraz topora o nazwie Lewiatan, posiadającego moce lodowe. Z kolei przed atakami skryjemy się za specjalną tarczą. Na przestrzeni rozgrywki pojawi się opcja zdobywania nowego sprzętu oraz ulepszeń do niego. Będzie można również nabywać nowe zdolności dla bohatera i zwiększać jego potęgę.

Komputronik Gaming Google News

Mogą Cię zainteresować:

Czytaj Więcej


Czytaj NANO