Fallout 4 to jedna z najlepszych gier z otwartym światem, jakie są obecnie dostępne na rynku. Ogromna swoboda eksploracji oraz możliwość zbudowania własnej bazy stanowią o wyjątkowości dzieła Bethesdy. Rozgrywkę można sobie tu także urozmaicić, na co pozwalają w Fallout 4 kody. Jest ich całkiem sporo i otwierają zupełnie nowe możliwości przed graczami. Po ich użyciu postapokaliptyczne pustkowie nie będzie już straszne w żaden sposób, co warto sprawdzić choćby z czystej ciekawości.
Trzeba tylko pamiętać, że kody do Fallout 4 mogą zablokować zdobycie niektórych osiągnięć. Dlatego najlepiej ich testowanie zostawić sobie na moment, kiedy już przeszliśmy wcześniej całą zawartość. Chyba że nie zależy nam na osiągnięciach.
Największą zaletą tytułów Bethesdy jest to, że komendy i sposób ich wprowadzania powtarzają się w różnych produkcjach. Jeśli graliście w Skyrima, to tu nie spotkacie się z niczym nowym. Po otwarciu okienka w Fallout 4 kody wpisujecie identycznie jak w ostatniej części TES-a.
Należy wcisnąć klawisz tylda (~), który znajduje się na klawiaturze nad tabulatorem. Po zrobieniu tego można wprowadzać w Fallout 4 kody.
To samo dotyczy komendy „help”, która pokazuje możliwe kody do wykorzystania.
Fallout 4 kody – pełna lista
W grze Fallout 4 kody są w dużej części takie same jak we wspomnianym Skyrimie. Dotyczy to między innymi komend odblokowujących wszystkie znaczniki na mapie, jak i takich, dzięki którym stajemy się nieśmiertelni. To naprawdę otwiera przed graczami zupełnie nowe możliwości w rozgrywce.
Fallout 4 – komendy dotyczące gry:
tgm – włącza God Mode;
tcl – włącza latanie i przechodzenie przez ściany;
coc [Nazwa Lokacji] – przenosi do wpisanej lokacji;
caqs – kończy wszystkie etapy danego zadania;
tmm 1 – pokazuje wszystkie znaczniki na mapie;
tfc – aktywuje tryb swobodnej kamery;
saq – rozpoczyna wszystkie zadania;
qqq – wyłącza grę;
tai – włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję;
tcai – włącza lub wyłącza bojową sztuczną inteligencję;
tg – włącza lub wyłącza trawę;
tm – włącza lub wyłącza menusy i interfejs;
tfow – włącza lub wyłącza mgłę wojny;
kill – zabija oznaczony cel;
resurrect – ożywia oznaczony cel;
unlock – odblokowuje oznaczony zamek;
lock – zamyka oznaczone zamki, a także NPC;
killall – zabija wszystkich przeciwników w pobliżu;
removeallitems – usuwa wszystkie przedmioty z ekwipunku wybranego NPC;
movetoqt – przenosi do celu aktualnego zadania;
enableplayercontrols – pozwala na kierowanie postacią w trakcie cinematica;
tdetect – włącza lub wyłącza zdolność wykrywania przez NPC, co ułatwia kradzieże;
setownership – zmienia właściciela danego przedmiotu, co ułatwia kradzież;
duplicateallitems – powiela przedmioty (trzeba oznaczyć pojemnik lub NPC, który go posiada);
fov X – zwiększa pole widzenia o wartość podaną w miejscu X;
player.placeatme [ID przedmiotu lub NPC] – przyzywa w pobliże postaci gracza wybrany przedmiot lub NPC;
player.additem [ID przedmiotu] – dodaje wybrany przedmiot do ekwipunku;
caqs – kończy wszystkie misje wątku głównego.
Fallout 4 – komendy dotyczące bezpośrednio postaci:
CGF Game.AddPerkPoints X – dodaje punkty umiejętności (w miejsce X należy wpisać ich żądaną liczbę);
player.sexchange – zmienia płeć postaci;
showlooksmenu player – zmienia wygląd postaci;
player.setrace [ID rasy] – zmienia rasę postaci;
player.advlevel – dodaje poziom postaci;
player.resethealth – przywraca punkty zdrowia i usuwa efekt promieniowania;
Player.AddItem [ID przedmiotu] [X] – dodaje wybrany przez nas przedmiot (w miejsce X należy wpisać żądaną liczbę);
Player.AddPerk [ID perka] – dodaje wybraną przez nas umiejętność;
Player.RemovePerk [ID perka] – odejmuje wybraną przez nas umiejętność;
setav CA_affinity [X] – ustawia poziom relacji aktywnego towarzysza (w miejsce X należy wpisać wartość, do jakiej chce się ją podnieść);
getav CA_affinity – ustawia poziom relacji równy tej, jaką ma aktywny towarzysz;
player.AddToFaction [ID frakcji] [0 lub 1] – pozwala dołączyć do wybranej frakcji, a po usunięciu słowa „player” z kodu sprawia, że do wybranej frakcji dołącza aktualnie zaznaczony NPC (0 oznacza poziom friendly, czyli przyjazność, a 1 poziom allied, tj. przynależność, w kontekście stosunków z danym ugrupowaniem);
player.RemoveFromFaction [ID frakcji] – usuwa postać gracza z wybranej frakcji, a po pominięciu słowa „player” w kodzie usuwamy z danego ugrupowania aktualnie zaznaczonego NPC;
removefromallfactions – usuwa aktualnie wybranego NPC z każdej z frakcji;
setally [faction id] [ID frakcji] [0 lub 1] [0 lub 1] – ustawia poziom dwóch wybranych frakcji (0 oznacza friendly, a 1 allied);
setenemy [ID frakcji] [faction id] [0 lub 1] [0 lub 1] – ustawia poziom dwóch wybranych frakcji (0 oznacza neutral, a 1 enemy).
Poniżej podajemy ID przydatnych przedmiotów, które zdecydowanie pomagają w trakcie przemierzenia pustkowi w Falloucie 4. Głównie składają się na nie różne typy amunicji, co nie powinno dziwić, ponieważ broń palna jest naszym podstawowym orężem.
Fan gier wszelakich, który nie boi się wyzwań, nawet takich jak tutorial do Cupheada. Kiedy ma czas to gra, a czas ciągle ma i udaje mu się go znaleźć jeszcze na czytanie książek, wśród których Władca Pierścieni i Wiedźmin zajmują wyjątkowe miejsce. Najlepiej działa pod presją czasu, gdy coś miało być wykonane na za dwa dni temu.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?