Zamknięte beta-testy Diablo 4 już za nami. Wszystko, co zwróciło uwagę twórców, może doczekać się poprawek – temu w zasadzie służą tego typu testy, o czym swego czasu przypominał jeden z deweloperów. Pierwsze efekty widać już teraz – Blizzard opublikował obszerną listę zmian, które zostaną zaimplementowane do gry przed premierą.
Wszystkie zmiany znajdujące się na opublikowanej liście są sugestiami graczy, którzy wypowiadali się na forach Diablo 4, discordowym serwerze oraz Reddicie. Oprócz ich opinii twórcy zapoznali się także ze statystykami rozgrywek. Wszystkie zdobyte w ten sposób informacje stanowiły podstawę do opracowywania poprawek. Mowa o różnych systemach gry – począwszy od podziemi, a na klasach postaci i interfejsie skończywszy.
Wielu graczy narzekało na przymus wracania się przez odwiedzone już podziemia. Twórcy zmienili więc ich układ, aby ten problem był mniej odczuwalny. Postarali się też o to, aby zadania polegające na zabijaniu przeciwników nie wymagały dodatkowej eksploracji – potwory mają same znajdować gracza. Zmienione zostaną także czynności podczas wykonywania celów, które zdaniem społeczności były uciążliwe.
W trakcie beta-testów Diablo 4 część graczy zwróciła uwagę na to, że niektóre umiejętności danych klas były zbyt mocne lub słabe. Zmieniono więc poszczególne umiejętności tak, aby były lepiej zintegrowane z całością. Balans nie jest jednak czymś, co można naprawić zaledwie jednym zestawem poprawek, dlatego Blizzard już teraz zaznacza, że od premiery pojawi się ich bardzo dużo.
Oprócz wyżej wymienionych zmian wprowadzono poprawki mające usprawnić interfejs. Zdarzało się, że niektóre jego elementy nie były poprawnie wyświetlane. Naprawione zostały także błędy, które uniemożliwiały przypisywanie akcji do konkretnych przycisków na padzie, drążków analogowych, albo też do rolki w myszy.
W becie nie brakowało też problemów związanych z samą rozgrywką. Twórcy zlikwidowali błędy powodujące niewrażliwość u bossów, a w niektórych przypadkach określili na nowo ich potencjał na poszczególnych poziomach trudności. Nie będzie też błędu umożliwiającego przyspieszanie ataków. Za ukończenie piwnic mamy natomiast otrzymywać skrzynie z nagrodami. W lokacjach tego typu mają też częściej pojawiać się wyzwania związane z podziemiami.
Wprowadzone zmiany do Diablo 4 zostaną omówione na oficjalnej transmisji z udziałem twórców. Wystartuje ona 20 kwietnia o godzinie 20:00 polskiego czasu na kanałach Twitch oraz YouTube. Deweloperom towarzyszyć będzie gość specjalny, Rhykker, czyli youtuber znany z materiałów dotyczących serii Blizzarda.
Nowe Diablo zadebiutuje 6 czerwca 2023 roku na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S oraz Xbox One. Koniecznie zerknijcie, czy Wasz komputer spełnia wymagania sprzętowe Diablo 4.
Może Cię zainteresować: