Lepiej przygotuj się na ogromne problemy z wydajnością w Cities: Skylines 2 w dniu premiery

| autor: Miłosz "AlexB" Szubert | Przeczytasz w 2 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Lepiej przygotuj się na ogromne problemy z wydajnością w Cities: Skylines 2 w dniu premiery

Jednymi z najbardziej znanych problemów, z jakimi do dziś mierzy się Cities: Skylines, są te z wydajnością. Popularny city builder studia Colossal Order potrafi niemiłosiernie zwalniać i „ciąć”, gdy projektowane przez nas miasta osiągają imponujące rozmiary. Jeśli jesteście w gronie posiadaczy słabszych komputerów i mieliście nadzieję, że w przypadku nadchodzącej kontynuacji podobne kłopoty nie będą występować, to pragniemy rozwiać Wasze nadzieje, przynajmniej na dzień premiery.

Colossal Order nie osiągnęło planu

Ekipa Colossal Order opublikowała na oficjalnym forum gry oświadczenie, związane z niedawnym podniesieniem minimalnych i zalecanych wymagań sprzętowych Cities: Skylines II. Tłumaczy tam, że nie udało im się osiągnąć takiego poziomu optymalizacji tytułu, jaki pierwotnie założono. 

Mimo to twórcy nie chcą przekładać premiery gry, gdyż w perspektywie długoterminowej nie byłoby to najlepsze rozwiązanie. Deweloperzy zapewniają, że nadchodząca produkcja mimo wszystko jest w stanie zapewnić „wspaniałe wrażenia” i sprawić, że odbiorcy spędzą przy niej mnóstwo miłych chwil, nawet w obliczu kłopotów optymalizacyjnych. Czy faktycznie tak będzie? O tym przekonamy się 24 października.

Prace nad optymalizacją będą trwały

Na szczęście według obietnic twórcy nie zamierzają pozostawić rzeczonego tytułu w takim stanie na zawsze. Oto, co czytamy w oświadczeniu:

W nadchodzących miesiącach będziemy stale ulepszać grę, ale chcemy także spełnić oczekiwania dotyczące wydajności w nadchodzących wersjach. Naszą ambicją jest, aby Cities: Skylines II trafiło do jak największej liczby graczy, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby gra zaprezentowała cały swój potencjał.”

Wsparcie dla modów na wszystkich platformach

Na koniec przypominamy jeszcze, że Cities: Skylines II ukaże się również na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Premiera na tych platformach zaplanowana jest na drugi kwartał 2024 roku. Co istotne, zgodnie z omawianym w niniejszym tekście komunikatem wszystkie wydania będą mogły cieszyć się z pełnego wsparcia dla modów. Zważywszy na to, jak bardzo rozbudowana jest biblioteka fanowskich projektów do „jedynki”, jest to zdecydowanie powód do świętowania.

Może Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (2 głosy)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO