Brawl Stars podbiło serca fanów gier mobilnych. Tytuł oferuje mnóstwo postaci o zróżnicowanych umiejętnościach. Podobnie jak w pozostałych produkcjach tych twórców – szczególnie mamy tu na myśli Clash Royale – oznacza to ogrom potencjalnych taktyk do wykorzystania w grze. Nowi gracze mają zapewne wiele pytań. Jak grać postaciami w Brawl Stars? Jakie mają zdolności? Kim są Zadymiarze? Odpowiedzi znajdziecie w niniejszym poradniku.
Spis treści:
Wszystkie postacie w Brawl Stars należy wcześniej odblokować. Dokonuje się tego na dwa sposoby.
Zanim przejdziemy do opisów, kilka słów wyjaśnienia. W zależności od wersji językowej (polskiej lub angielskiej) natkniecie się na słowo Brawler lub Zadymiarz. Obydwa znaczą to samo – to po prostu ogólna nazwa bohaterów w Brawl Stars. W poniższych opisach terminy te są używane zamiennie.
Pierwszy Brawler, do którego otrzymujemy dostęp w grze. Posługuje się strzelbą, wypluwającą 5 pocisków na strzał i potrzebującą 1,5 sekundy na przeładowanie. Broń cechuje dość duży rozrzut i specjalna umiejętność, powodującą zwiększone obrażenia i odrzucenie przeciwnika przy trafieniu.
Brawler posługujący się dwoma pistoletami, dobry na długi dystans. Podstawowy atak powoduje wystrzelenie 6 pocisków w ciągu 0,8 sekundy. Jego specjalna umiejętność to wystrzelenie 12 pocisków, które lecą szybciej i niszczą napotkane ściany. Colt świetnie nadaje się do zadawania obrażeń na dystans i przeczesywania traw w poszukiwaniu ukrytych wrogów.
Przebrana za niedźwiedzia postać z Brawl Stars potrafi generować falę uderzeniową, którą może zaatakować wielu przeciwników naraz. Dzięki temu szybko zbiera punkty na odpalenie specjalnej zdolności, jaką jest wprowadzenie do gry wielkiego niedźwiedzia. Ten podchodzi do najbliższego przeciwnika (nawet jeśli ukrywa się w krzakach) i zaczyna z nim walczyć wręcz.
Postać z dwururką, która w bliskim dystansie potrafi zadać spore obrażenia. Bull ładuje swoją superzdolność, kiedy otrzymuje obrażenia. Umiejętność polega na wykonaniu szarży, która zadaje obrażenia napotkanym przeciwnikom i niszczy przeszkody. Można ją także wykorzystać do ewakuacji, kiedy na polu bitwy robi się za gorąco.
Dynamike rzuca w kierunku wrogów dwie laski dynamitu z krótkim lontem. Wyjątkowość ataku polega na tym, że dynamit można przerzucić nad przeszkodami znajdującymi się na mapie. Oczywiście tego typu atak może zadać obrażenia kilku wrogom jednocześnie. Zdolność specjalna bohatera to rzut wybuchową beczką – zadaje ona duże obrażenia wielu wrogom naraz, niszczy przeszkody, a postacie, które przetrwają eksplozję, są odrzucane do tyłu.
Biega po planszy z wyrzutnią rakiet. Jego ataki mają daleki zasięg, zadają obrażenia obszarowe i podpalają zaatakowany obszar na 2 sekundy. Długi czas przeładowania sprawia, że po oddaniu strzału trzeba się od razu schować. Jego superzdolność polega na wystrzeleniu 9 rakiet uderzających w spory obszar mapy. Uwaga: ten atak jest anulowany, jeżeli w trakcie jego wykonywania Brock zostanie odrzucony do tyłu, przyciągnięty lub ogłuszony.
Jessie ma mało energii i zadaje raczej przeciętną ilość obrażeń, ale jej zdolności pozwalają na sianie zamętu wśród wrogów. Jej podstawowy atak polega na wystrzeleniu kuli energii, która po zaatakowaniu pierwszego wroga odbija się i szuka następnego przeciwnika. Każdy kolejny trafiony oponent otrzymuje 25% mniej obrażeń niż poprzedni. Tym atakiem można rozproszyć za jednym zamachem kilku wrogów. Zdolność specjalna Jessie to postawienie wieżyczki strażniczej, atakującej wrogów na średnim dystansie.
Łucznik, którego podstawowy atak to wystrzelenie trzech eksplodujących strzał. To akcja długodystansowa, pozwalająca potencjalnie zadać obrażenia całej grupie wrogów. Wymaga jednak dużej precyzji. Zdolność specjalna Bo to założenie wybuchowej pułapki, zadającej spore obrażenia i odrzucającej wrogów do tyłu.
Bardzo dużo punktów zdrowia, konkretne obrażenia i szybkość – to cechy El Primo. Ta postać walczy jednak tylko na krótki dystans, bowiem jej podstawowy atak to seria uderzeń pięściami. El Primo ładuje swoją zdolność specjalną, gromadząc obrażenia od wrogów, a polega ona na zaatakowaniu wybranego wroga z powietrza – atak zadaje mu obrażenia i odrzuca innych postronnych przeciwników.
Ma mało energii, ale potrafi zadawać duże obrażenia. Tick rzuca w przeciwników minami, podczas gdy jego superzdolność polega na odłączeniu głowy od reszty ciała – goni ona za najbliższym wrogiem i eksploduje obok niego, powodując spore obrażenia, niszcząc przeszkody i odrzucając wrogów.
Tak, jak Tick, Barley ma mało energii, ale duży potencjał, jeśli chodzi o zadawane obrażenia. Podstawowy atak to rzut butelką z płynem, która zostawia na planszy kałużę na 2 sekundy. Wrogowie wchodzący w kontakt z płynem dostają obrażenia. Jego zdolność specjalna działa podobnie i polega na rzucie pięcioma butelkami, po których kałuże utrzymują się przez 4 sekundy.
Postać grająca na gitarze i wywołująca tym fale dźwiękowe, które atakują wrogów. Potrafi pokryć spory obszar i atakuje wielu przeciwników naraz. Minusem są niskie obrażenia. Jego superzdolność polega na wywołaniu fali, która leczy sojuszników i samego Poco.
Dużo energii i duże obrażenia, na których nie zawsze można polegać. Darryl wystrzeliwuje 10 pocisków w dwóch falach. Działa to najlepiej na krótkim dystansie (na dłuższym ciężko trafić kogokolwiek). Darryl ładuje superzdolność poprzez zwykłe czekanie – zadawanie/otrzymywanie obrażeń nie ma tu żadnego znaczenia. Zdolność specjalna polega na przetoczeniu się przez planszę, odrzuceniu wrogów i zadaniu niewielkich obrażeń.
Dużo energii i duże obrażenia. Jej atak polega na wyprowadzeniu kilku uderzeń pięściami na krótkim dystansie. Zdolność specjalna otacza ją tarczą, która ogranicza otrzymywane obrażenia o 70% przez 3 sekundy.
Średnia ilość energii i ataki, na których nie zawsze można polegać. Penny wystrzeliwuje sakiewkę, która przy kontakcie z wrogiem zadaje obrażenia obszarowe. Zdolność specjalna to rozstawienie moździerza, który strzela potężnymi pociskami na długi dystans. Sam moździerz niestety ma mało energii i łatwo go zniszczyć.
Carl jest górnikiem, którego podstawowy atak to rzut kilofem. Działa on jak bumerang i zawsze wraca do swojego posiadacza. Częstotliwość rzutu jest uzależniona od drogi, jaką musi przebyć kilof, na co należy brać sporą poprawkę podczas gry. Superzdolność polega na zakręceniu młynka kilofem – taki atak trwa 3 sekundy, zadaje obrażenia wielu wrogom naraz i dwukrotnie zwiększa szybkość poruszania się postaci.
Postać w Brawl Stars, która posługuje się młotem pneumatycznym. Podstawowy atak generuje falę uderzeniową rozchodzącą się wokół bohatera, z kolei jej zdolność specjalna pozwala przyciągnąć wrogów do siebie. Połączenie obydwu tych ruchów pozwala na zadawanie obrażeń wśród wielu przeciwników jednocześnie, a przyciąganie umożliwia dodatkowo anulowanie superzdolności w toku u niektórych oponentów. Jacky ładuje swoją superzdolność poprzez otrzymywanie obrażeń.
Posiada karabin snajperski wbudowany w… parasol. Podstawowy atak polega na oddaniu strzału długodystansowego – im dalej znajduje się nasz cel, tym więcej obrażeń zadamy. Piper zapewnia świetne wsparcie drużynie, ale kiepsko sprawdza się w zwarciu za sprawą niskich obrażeń i długiego czasu przeładowania. Z pomocą przychodzi wtedy jej superzdolność – Piper wyskakuje w powietrze, staje się niewrażliwa na ataki i rozrzuca wokół siebie 4 granaty.
Pam, znana wcześniej jako Mama J, ma dużo energii i dobrze sprawdza się w leczeniu sojuszników. Podstawowy atak to puszczenie serii odłamków – pozwala on na zaatakowanie kilku wrogów, ale jest to niestety atak wyjątkowo niecelny. Jej zdolność specjalna to rozstawienie wieżyczki, która leczy kompanów z drużyny.
Bea ma raczej mało energii, ale duży potencjał do zadawania obrażeń. Atak podstawowy to oddanie strzału długodystansowego, który wprawdzie sam w sobie jest niegroźny, ale jeśli trafi w cel, to sprawi, że następny atak zada 175% więcej obrażeń. Superzdolność polega na wysłaniu 7 dronów, które atakują i spowalniają przeciwników.
Niskie obrażenia, ale za to duża szybkość poruszania się. Mortis potrafi szybko doskoczyć do wroga, wykonać atak (cios łopatą) i uciec. Zdolność specjalna to wysłanie stada nietoperzy, które w kontakcie z przeciwnikiem wysysają z niego energię i przekazują ją Mortisowi. Mortis może w ten sposób uzyskać maksymalnie 125% punktów życia.
Atakuje wrogów rzucanymi walizkami, które odbijają się od napotkanych elementów (podłoża, wrogów, przeszkód), potencjalnie atakując kilku przeciwników. Zdolność specjalna to umieszczenie na mapie bazy, z której wysyłane są roboty. Atakują one oponentów pociskami na krótkim dystansie. Na mapie może znajdować się maksymalnie jeden robot, a baza będzie je wypuszczać dopóki nie zostanie zniszczona.
Niezwykle powolny, ale za to zadający spore obrażenia i mający dużo energii. 8-bitowiec wystrzeliwuje serię laserowych pocisków, które dobrze sprawdzają się na średnim dystansie. Pojedynczy atak nie zadaje wielu obrażeń, ale wszystkie sześć już tak. Jego specjalna umiejętność polega na rozstawieniu wieżyczki, która wzmacnia zdolności sojuszników (zarówno ataki, jak i leczenie) o 35%.
Emz atakuje lakierem do włosów, zadając obrażenia wielu wrogom jednocześnie. Po dokonaniu ataku na samym końcu zasięgu broni powstaje chmura, która przez chwilę zadaje jeszcze dodatkowe obrażenia. Superzdolność tej postaci w Brawl Stars to stworzenie toksycznej chmury, która spowalnia zarówno postać, jak i przeciwników, i do tego zadaje niskie obrażenia. Tego ataku nie da się przerwać i pozwala on na wystawienie wrogów innym członkom drużyny.
Frank to kawał chłopa – cechuje go mnóstwo energii, duże obrażenia, ale i niska szybkość poruszania się podczas wykonywania ataków. Ładuje on swoją specjalną zdolność poprzez otrzymywanie obrażeń od innych. Podstawowy atak to uderzenie młotem w podłoże i wygenerowanie fali uderzeniowej, która może uszkodzić kilku wrogów naraz. Zdolność specjalna to też uderzenie młotem, ale tym razem fala uderzeniowa jest większa, niszczy przeszkody, a także ogłusza przeciwników na 2 sekundy, czyniąc ich łatwym celem dla reszty drużyny.
Gene posyła kulę dymu, która powoli podróżuje po polu bitwy i zadaje obrażenia, jeśli wejdzie w kontakt z wrogiem. W takim wypadku kula rozdziela się na 6 pocisków. Superzdolność tej postaci to wysłanie magicznej ręki, która przyciąga wrogów, ale nie zadaje przy tym obrażeń.
Dużo energii i wysokie obrażenia! Bibi atakuje kijem baseballowym, wykonując zamachy o łuku 150 stopni. Jeśli Bibi podczas ataku ma pełny pasek amunicji, zacznie się dodatkowo zapełniać tzw. pasek Home Run. Trwa to 2 sekundy i gdy już będzie pełny, następny atak Bibi będzie dodatkowo odrzucać przeciwników do tyłu. Superzdolność Bibi to wypuszczenie balona (z gumy balonowej), który atakuje napotkanych wrogów. Może zadać obrażenia tej samej postaci w Brawl Stars więcej niż raz.
Rzuca 3 karty tarota, które przeszywają wrogów na wskroś i tym samym mogą zaatakować wielu oponentów za jednym zamachem. Atak ma daleki zasięg i szybkie przeładowanie. Zdolność specjalna to stworzenie czarnej dziury, która najpierw przyciąga wrogów, a następnie częstuje ich eksplozją.
Bardzo szybki Zadymiarz. Wystrzeliwuje 4 rakiety długodystansowe. Superzdolność polega na stworzeniu obszaru, w ramach którego zarówno Maks, jak i sojusznicy uzyskują premię do szybkości poruszania się.
Kiełek (w angielskiej wersji Sprout) rzuca w przeciwników kulę nasion, która eksploduje w kontakcie z przeciwnikiem. Kulę da się przerzucić ponad przeszkodami. Ciekawa jest umiejętność specjalna, dzięki której Kiełek może stawiać przeszkody – żywopłoty. Łączą się one z istniejącymi na planszy ścianami i utrzymują się przez 10 sekund.
Ma mało energii, ale potrafi zadawać mnóstwo obrażeń. Spike domyślnie rzuca kaktusem, który w kontakcie z przeciwnikiem lub po osiągnięciu maksymalnego zasięgu rzutu eksploduje i rozrzuca dookoła kolce. Jego superzdolność polega na rzuceniu granatu, który zamienia kawałek planszy w ciernie. Ciernie spowalniają i zadają obrażenia.
Posługuje się trucizną w walce. Domyślny atak to długodystansowy rzut trzema sztyletami, które dzięki truciźnie zadają obrażenia jeszcze przez jakiś czas po trafieniu. Zdolność specjalna Kruka pozwala mu na wyskok połączony z rozrzuceniem łącznie 28 sztyletów. W powietrzu jest on niewrażliwy na ataki.
Zabójczy na krótkim dystansie. Leon rzuca czterema ostrzami, które lecąc po łuku, atakują wrogów. Im krótszą drogę przemierzy ostrze, tym dotkliwsze zada obrażenia – innymi słowy, wrogowie stojący najbliżej dostają największe bęcki. Bardzo fajna jest jego zdolność specjalna, bowiem czyni ona Leona niewidzialnym na 6 sekund, do momentu wykonania ataku lub zbytniego zbliżenia się do wroga. Rozważ wykorzystanie jej do ataków z zaskoczenia!
Brawler z mocą kontrolowania piasku. Sandy atakuje wrogów, rzucając w nich piaskiem. Atak pokrywa teren szerokim stożkiem, zadając raczej umiarkowane obrażenia. Superzdolność jest dużo efektywniejsza, bowiem polega na wywołaniu burzy piaskowej, która trwa 9 sekund i ukrywa sojuszników przed oczami przeciwników, ułatwiając ataki z zaskoczenia.
Zadymiarz chromatyczny, który został udostępniony jako postać w Brawl Stars w ramach Karnetu Zadymiarskiego w Sezonie 1. w maju 2020 roku. Gale atakuje kulkami śnieżnymi rzucanymi na duży dystans, potencjalnie zadając obrażenia wielu wrogom naraz. Jego unikatową zdolnością jest wywołanie długodystansowego podmuchu powietrza i śniegu, który odpycha wrogów i zadaje niewielkie obrażenia. Działa również przez przeszkody.
Zadymiarz chromatyczny udostępniony w ramach Karnetu Zadymiarskiego w Sezonie 2. w czerwcu/lipcu 2020 roku. Surge strzela we wrogów sokiem. Jeśli wystrzelony strumień trafi w przeciwnika, rozdziela się i potencjalnie może uszkodzić jeszcze kogoś po drodze. Duża szybkostrzelność czyni ten atak wyjątkowo śmiercionośnym. Superzdolność Surge’a pozwala mu na wzbicie się w powietrze, odrzucenie wrogów do tyłu, a następnie wywołanie małej fali uderzeniowej przy lądowaniu. Co ciekawe, z każdym użyciem Surge zmienia nieco swój wygląd.
Zadaje duże obrażenia z dystansu. Podstawowy atak Naniego to trzy świetliste kule, które lecąc po trzech różnych torach spotykają się w tym samym miejscu na końcu zasięgu ataku. Jeśli wszystkie trzy kule trafią tego samego wroga, zadane obrażenia będą kolosalne. Zasięg ataku można kontrolować samodzielnie. Umiejętność specjalna polega na wysłaniu Peepa – zdalnie sterowanego ładunku wybuchowego, który zadaje srogie obrażenia i odrzuca wrogów do tyłu.
Postać w Brawl Stars, która dysponuje krótkodystansowym atakiem. W jego ramach dwukrotnie smaga wroga szalikiem. Udany atak kradnie 35% odebranej energii. Superzdolność Edgara pozwala mu na przeskoczenie przeszkód i dodaje mu krótki bonus do prędkości. Super ładuje się z upływem czasu.
Ma mało energii, ale potrafi leczyć kompanów z drużyny. Domyślnie atakuje rzutką, która zadaje obrażenia wrogom i leczy sojuszników. Unikatową umiejętnością jest rzucenie fiolki, która natychmiastowo leczy samego Byrona i jego drużynę, a także odbiera energię przeciwnikom.
Stu jest Zadymiarzem, który odpala dwa fajerwerki, jeden po drugim. Trafienie wroga podstawową bronią od razu ładuje Nitro, dzięki któremu Stu może wykonać szybki ruch po planszy, zostawiając po sobie płonący ślad opony. Przeciwnicy, którzy go dotkną w ciągu pierwszych 4 sekund, otrzymają obrażenia.
Postać z miotaczem ognia, który działa na długi dystans. Superzdolność Amber polega na rzucie butlą płynu, który tworzy sporą, łatwopalną kałużę. Zadaje ona obrażenia ogniem przez 4 sekundy i niszczy krzaki, których dotyka.
Kolejna z serii chromatycznych postaci w Brawl Stars. Lou nie zadaje dużych obrażeń, ale jego zdolności są wyjątkowo użyteczne dla każdej drużyny. Bohater domyślnie strzela soplami, które mają potencjał ogłuszyć wroga na 1,5 sekundy. Superzdolność Lou to tworzenie ślizgawek, które utrudniają wrogom manewrowanie, przyczyniają się do wspomnianego ogłuszania i zadają dodatkowe obrażenia.
Podstawowy atak Colette to pocisk w kształcie serca, który odbiera 37% energii przeciwnika. W efekcie im więcej energii ma wróg, tym więcej mu jej odbierzemy. To sprawia, że Colette sprawdza się znakomicie przeciwko oponentom z pełnym zdrowiem. Jej superzdolność to szybki bieg w wybranym kierunku, a następnie powrót do wyjściowej pozycji; jeśli Colette uderzy jakiegoś wroga podczas biegu, odbierze mu 20% energii.
Ruffs, znany wcześniej jako Pułkownik Ruffs, strzela dwoma równoległymi laserami, które odbijają się od ścian i – rzecz jasna – zadają obrażenia. Unikatową umiejętnością Ruffsa jest wezwanie zrzutu zaopatrzenia, który w pierwszej kolejności uszkadza wrogów w miejscu lądowania, a następnie udostępnia sojusznikom power-up, który poprawia energię i zadawane obrażenia.
Dużo energii i wysokie obrażenia. Co ciekawe, jego superzdolność ładuje się, gdy przebywa blisko wrogów. Podstawowy atak Buzza to 5 fal dźwiękowych zadających obrażenia kilku przeciwnikom naraz. Unikatowa umiejętność to rzucenie boi, za którą później Buzz skacze, ogłuszając po drodze okolicznych wrogów.
Dobra na daleki dystans. Belle strzela elektrycznymi pociskami, które przeskakują z jednego wroga na drugiego, atakując maksymalnie trzech oponentów. W ramach swojej superzdolności Belle może oznaczyć jednego z przeciwników, zadając mu drobne obrażenia, a także zwiększając siłę wszystkich ataków skierowanych w jego stronę o 35%.
Mityczna postać w Brawl Stars. Domyślnie wystrzeliwuje kulę glutów, która przyczepia się do czegokolwiek, po czym eksploduje. Atak specjalny Squeaka to również wypuszczenie kuli glutów, ale tym razem takiej, która po eksplozji dzieli się na sześć mniejszych, robiąc jeszcze większe spustoszenie.
Kolejna chromatyczna postać w Brawl Stars. Lola wystrzeliwuje sześć klejnotów z trzymanego w ręce lisa. Jest to broń na dość długi dystans, zadająca przyzwoite obrażenia, jeśli wszystkie sześć pocisków sięgnie celu. Superzdolność Loli to przyzwanie jej Ego, które kroczy i atakuje w tym samym kierunku, co ona.
Meg szybko się porusza i walczy na długi dystans, ale za to ma niski poziom energii i słaby atak. Może jednakże przyjąć bardziej zaawansowaną formę, za sprawą której nadrabia te braki. Meg w formie podstawowej atakuje dwoma pociskami, które niewiele robią wrogom, ale jej unikatową umiejętnością jest przeobrażenie się w mecha. Jako mech jest uzbrojona w dwa lasery i posiada dodatkową superzdolność, polegającą na wykonaniu zamachu – jest to atak, którym z powodzeniem można uszkodzić kilku wrogów naraz.
Grom ma raczej mało energii, ale potrafi zadawać spore obrażenia. Podstawowy atak to rzut krótkofalówką (może przelecieć ponad przeszkodami), która eksploduje i rozrzuca odłamki. Jego umiejętność specjalna to bardzo podobny atak, tyle że dużo silniejszy.
Chromatyczny Zadymiarz, którego podstawowy atak to kopniak zadający spore obrażenia. Jeśli Kieł nie trafi nikogo tym kopem, jego but poleci do przodu, atakując wrogów, jakich spotka na drodze. Sam but zadaje jednak mniejsze obrażenia. Jego Super to doskok do przeciwnika i sprzedanie mu kopniaka. Jeśli w pobliżu znajdują się inni oponenci, Kieł z automatu zaatakuje też ich (maksymalnie 4 wrogów w jednym ruchu).
Wyjątkowa postać w Brawl Stars. Eve potrafi się poruszać i atakować na wodzie. Podstawowy atak to wystrzelenie trzech jajek, jedno po drugim. Jajka różnią się wielkością i zadają odmienne obrażenia – im większe jajo, tym poważniejsze szkody wyrządzi. Superzdolność Eve to umieszczenie na mapie jajka, z którego po 5 sekundach wyklują się młode. Młode atakują pobliskich wrogów.
Janet wysyła falę uderzeniową. Im dłużej celujemy falą, tym dalszy ma zasięg i tym więcej zadaje obrażeń. Jej superzdolność to użycie plecaka odrzutowego – Janet może latać ponad planszą przez 7 sekund i co sekundę zrzucać bombę na wrogów. W powietrzu jest ona niewrażliwa na ataki.
Kolejny Zadymiarz dysponujący dwiema formami. Bonnie potrafi przyjąć postać, w której posługuje się armatą o imieniu Clyde. W tej formie Bonnie strzela potężnymi pociskami na długi dystans. W wariancie alternatywnym wystrzeliwuje serię trzech granatów w kierunku wrogów. Ponieważ dysponuje ona dwiema formami, ma też dwie superzdolności. Jako armata może wystrzelić się w powietrze, w kierunku przeciwników, i zadać im obrażenia przy lądowaniu. Później Bonnie wraca od razu do swojego podstawowego wariantu. W jej alternatywnej wersji superzdolnością jest przemiana w formę armatnią.
Bardzo przydatny na polu bitwy w Brawl Stars. Otis w ramach podstawowego ataku strzela trzema pociskami z farbą. Jego umiejętność specjalna to rzut rozgwiazdą, która uniemożliwia wrogom korzystanie z ataków, superzdolności i gadżetów przez 3 sekundy, czyniąc ich niezwykle wrażliwymi na ataki innych sojuszników.
Ten Brawler rozpoczyna grę z w pełni naładowanym Superem. Podstawowa umiejętność to dwukrotny atak pięściami na krótkim dystansie. W zależności od potrzeb Sam może założyć dwa kastety, które zadają więcej obrażeń, ale spowalniają jego atak. W ramach specjalnej umiejętności Sam rzuca kastetami, atakując wrogów, którzy się napatoczą po drodze. Po tym ruchu Sam może przywołać kastety, które w drodze powrotnej również będą zadawać obrażenia.
Zadymiarz wspierający, potrafiący leczyć inne postacie w Brawl Stars. Podstawowy atak to wystrzelenie balonu, który lecąc, zadaje wrogom obrażenia. Ilekroć Gus trafi przeciwnika, ładuje mu się osobny pasek energii. Po trzech udanych atakach pasek staje się pełny i wówczas Gus może wezwać ducha, który leczy zarówno jego, jak i przyjaciół w pobliżu. Gus może wezwać łącznie 10 duchów naraz. Jego specjalna umiejętność to wystrzelenie balonowego pieska, który daje sojusznikom tarczę, chroniącą ich przed obrażeniami.
Zadymiarz, który posiada jedno zadanie – zadawanie jak największych obrażeń. Niech nie zmyli Was jego broń strzelająca gumowymi kulkami, bowiem potrafi ona siać niezłe spustoszenie. Przede wszystkim trzeba uważać na odbijające się od przeszkód pociski, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej wprawionych graczy. Specjalna umiejętność Rico to wystrzelenie długiej serii pocisków, które przebijają wrogów i odbijają się od ścian, zwiększając przy tym zasięg ataku.
Zadymiarz lubiący ciasteczka, które są jego główną bronią. Zadawane obrażenie zależą jednak od stopnia naładowania paska ciepła – im jest on większy, tym mocniejsze ataki wyprowadza Pearl. Umiejętność specjalna również została uzależniona od stopnia nagrzania pieca. „Ostudzenie”, bo tak nazywa się ten atak, zużywa i wyzwala zgromadzone ciepło w postaci wybuchu, rażąc wszystkich pobliskich wrogów. Jak łatwo się domyślić, zasadę mamy tu taką samą jak wcześniej – im wyższy poziom ciepła, tym większe obrażenia.
Skrytobójczy Zadymiarz zadający obrażenia z dystansu. Jego podstawowym atakiem jest „żuraw mikrofonu”. Po jego użyciu postać skacze przed siebie na krótką odległość i podczas lądowania atakuje żurawiem swojego mikrofonu pobliskich wrogów. Jak na dźwiękowca rodem z Brawlywood przystało, posiada umiejętność specjalną pozwalającą mu na wyskoczenie poza kadr, dzięki czemu staje się niewrażliwy i kontroluje miejsce lądowania, po którym zadaje obrażenia znajdującym się tam przeciwnikom.
Postać, której główną bronią jest muzyka. Niech Was nie zwiedzie jej słodki wygląd. Melodie, wyposażona w strzelający potwornymi nutami mikrofon, naprawdę potrafi siać zamęt na polu bitwy. W ramach specjalnej umiejętności wykonuje kilka sprintów, żeby złapać niczego niespodziewających się przeciwników.
Ten Zadymiarz będzie idealnym wyborem dla osób, które lubią słodycze. Podczas głównego ataku Mandy wystrzeliwuje cukierki ze swojego dozownika. Co więcej, gdy postać ta stoi w bezruchu, to jej zasięg ataku ulega zwiększeniu. Dozownik na cukierki jest również głównym źródłem specjalnego ataku tego Zadymiarza. Za pomocą „Cukrowego Promienia” Mandy wystrzeliwuje cukrową wiązkę, przeszywającą wrogów i znajdujące się w pobliżu elementy otoczenia, zadając przy tym duże obrażenia.
Asystentka do spraw bezpieczeństwa w Studiu Starr na pierwszy rzut oka nie wygląda na zbyt groźną. Jej wygląd potrafi być zwodniczy, bo w zanadrzu trzyma niebezpieczną wyrzutnię rakiet ciśnieniowych, które początkowo poruszają się z małą prędkością, a po chwili przyspieszają, goniąc swój cel. Przeciwnicy powinni uważać na jej umiejętność specjalną, za sprawą której Maisie tworzy falę uderzeniową, wyrzucającą znajdujących się przed nią wrogów w powietrze.
Zabójcza roślina – tak w skrócie można opisać Lily, czyli kolejnego Zadymiarza z Brawl Stars. Lily cechuje się umiarkowaną ilością zdrowia, ale za to bardzo dużą prędkością ruchu. To właśnie szybkość jest jej największym atrybutem, bowiem podstawowy atak przeładowuje się dosyć często. Dodatkowo w rękach wprawnego gracza specjalna umiejętność tej postaci może być zabójcza dla Zadymiarza z przeciwnej drużyny. Lily rzuca bowiem nasiono w linii prostej i po trafieniu wroga pozwala teleportować się za jego plecy.
Bliźniacy Larry i Lawrie to zgrany zespół, na który trzeba uważać na polu bitwy. W ramach podstawowego ataku Larry rzuca stos biletów, które eksplodują na małym obszarze, a następnie wywołują kolejny wybuch, tym razem jednak o większym zasięgu. Jednakże szybkość oraz czas odnowienia tego ataku nie należą do najlepszych. W przypadku umiejętności specjalnej do akcji wkracza Lawrie, brat Larry’ego. Atakuje on pobliskiego wroga, wystrzeliwując dwie fale – jedną składającą się z trzech naboi i drugą złożoną z pięciu wtyczek.
Zadymiarz wsparcia, który charakteryzuje się małą ilością życia i słabym atakiem. Mimo to jego zdolności mogą niejednokrotnie przechylić szalę zwycięstwa na korzyść zespołu, w którym się znajduje. Zwłaszcza strategiczne użycie specjalnej umiejętności Kit może okazać się kluczowe. Dzięki niej postać ta skacze na średnią odległość. Jeśli wskoczy na wroga, ogłusza go i zadaje obrażenia. Jeśli jednak wyląduje na sojuszniku, przekształca się w swoją alternatywną formę i go leczy. Oprócz tego rzuca kłębkami włóczki, które po natrafieniu na przeszkody wybuchają.
Hang to czołg w prawdziwym tego słowa znaczeniu. Duża ilość punktów życia sprawia, że będzie on idealnym Zadymiarzem do wysłania na pierwszą linię frontu. W odparciu nieprzyjacielskich jednostek pomoże jego podstawowa ofensywna akcja, czyli balonowy wybuch. Co ciekawe, Hang posiada wyjątkową cechę, dzięki której jego obszar działania i zadawane obrażenia zwiększają się, im więcej czasu poświęca się na odpowiednie wycelowanie ataku. Specjalna umiejętność polega natomiast na wystrzeleniu dookoła czołgu rybnych torped, które lecą przed siebie, szukając celu.
Griff to Zadymiarz, który raczej nie narzeka na brak pieniędzy. Każdy z dwóch rodzajów jejgo ataku polega bowiem na rzucaniu ich w biednych przeciwników. Przy podstawowej ofensywnej akcji za broń służą monety, które lecą w formie stożka. Po użyciu specjalnej zdolności Griff w podobny sposób miota banknotami o ostrych krawędziach. Po osiągnięciu swojego maksymalnego zasięgu wracają one do Zadymiarza, raniąc po raz kolejny nieszczęśników.
Przypominający mima Zadymiarz, który będzie nie lada wsparciem dla swoich sojuszników. Jego podstawowy atak to wystrzelenie naboju z palca. Umiejętność ta ma daleki zasięg i szybko się przeładowuje, jednak nie zadaje zbyt dużych obrażeń. Ważniejsza w kontekście Graya jest jednak jego zdolność specjalna. Zadymiarz otwiera bowiem międzywymiarowe drzwi, przez które kompani mogą uciec lub przeprowadzić atak z zaskoczenia.
Czy może być coś lepszego niż postać tanka, która ujeżdża dmuchanego smoka ziejącego ogniem? Draco to legendarny Zadymiarz, który ma bardzo dużo zdrowia, a jego superzdolność ładuje się, gdy otrzymuje obrażenia. Podstawowy atak to wystrzelony z elektrycznej gitary promień energii. Po użyciu specjalnej umiejętności postać wskakuje na dmuchanego smoka i atakuje wrogów ciągłym strumieniem ognia. Podczas wykonywania tej akcji Zadymiarz zyskuje również absorbującą obrażenia tarczę oraz zwiększa się jego prędkość ruchu.
Doug to archetyp Zadymiarza wspierającego sprzymierzeńców na polu walki. W przeciwieństwie do większości supportów ma on dużo zdrowia oraz zadaje spore obrażenia. Jego podstawowy atak leczy sojuszników i rani wrogów. Jeśli siadacie do rozgrywki tą postacią głodni, to lepiej nie używajcie jej specjalnej zdolności. Doug przywołuje bowiem hot doga, który pozwala jego sojusznikom na odrodzenie się w miejscu śmierci.
Zadymiarz wywodzący się z Zaczarowanego Lasu. Nic więc dziwnego, że jego główny atrybut stanowią grzyby. To właśnie one są arsenałem, po jaki Cordelius sięga przy okazji podstawowego ataku. Jego specjalna umiejętność może być przydatna, gdy potrzeba na krótko wyeliminować wrogiego Zadymiarza. Na czym ona polega? Po jej użyciu Cordelius wystrzeliwuje duży grzyb, który przenosi go i trafionego wroga do Krainy Cienia. W niej przeciwnik nie może korzystać ze specjalnej umiejętności, gadżetów ani hiperdoładowań.
Maszynista z zacięciem muzycznym. Ten Zadymiarz to typowy archetyp postaci, której głównym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń. Te pochodzą głównie z podstawowego ataku, w ramach którego Chuck wystrzeliwuje ze swojej czapki chmurę pary, rażąc nią znajdujących się w pobliżu nieprzyjaciół. Jeśli zaś chodzi o umiejętność specjalną, opisywany Zadymiarz po jej użyciu stawia słupek, który rani i odpycha wrogie jednostki, a następnie pędzi do kolejnego słupka, zadając po drodze obrażenia.
Typowy specjalista od wszystkiego. Chester to jeden z nielicznych Zadymiarzy, którzy mają w swoim zanadrzu ogromny arsenał możliwości. Jego podstawowy atak polega na wystrzeleniu serii dzwonków z czapki, a ich ilość zmienia się przy kolejnych atakach. Ciekawie zaczyna się robić, gdy użyje się specjalnej umiejętności Chestera. Posiada on bowiem aż pięć unikalnych zdolności, każda o innym działaniu. Mamy więc do dyspozycji wybuchające cukierki niszczące otoczenie, cukierek ogłuszający, specjalny proszek trujący, cukierki rozsypane na ziemi i spowalniające wszystkich wrogów oraz leczącą miętówkę.
Mała ilość obrażeń zadawanych może dawać mylne wyobrażenie o jej przydatności. Siła Charlie wiąże się z umiejętnościami kontroli otoczenia, która może okazać się niebywale potrzebna podczas walki z wrogimi Zadymiarzami. Główną bronią tej postaci jest wyrzucane przed siebie jojo, które zadaje obrażenia każdemu napotkanemu na drodze przeciwnikowi. Specjalna umiejętność pozwala natomiast uwięzić trafionego oponenta w kokonie.
Dobry tank w drużynie może zadecydować o zwycięstwie swojej drużyny! Zwłaszcza tak dobry jak Buster. Zadymiarz ten ma dużo zdrowia, dzięki czemu trudno jest go pokonać. Jego podstawowy atak to wiązka światła z projektora kinowego, raniąca wszystkich przeciwników w zasięgu. Specjalna zdolność z pewnością doprowadzi do szału wrogów chcących go wyeliminować. Po jej użyciu Buster tworzy bowiem tarczę odbijającą ataki wrogów.
Sprzątanie cały dzień w parku sprawiło, że Ash schował się przed światem w koszu na śmieci i niczym średniowieczny rycerz nosi go jak zbroję. Zamiast miecza ma miotłę, która potrafi być równie niebezpieczna co ostrze. Podstawowy atak tego Zadymiarza polega na uderzeniu wspomnianą prowizoryczną bronią i wytworzeniu fali uderzeniowej o małym zasięgu. Po użyciu specjalnej umiejętności Ash wypuszcza grupę mechanicznych szczurów, które wybuchają w kontakcie z napotkanym na drodze przeciwnikiem.
Krwiożerczy kupidyn, który zbyt dużo czasu spędził na bagnach. Angelo będzie idealnym wyborem dla osób szukających Zadymiarza zadającego duże obrażenia. Postać ta atakuje, wystrzeliwując z łuku strzałę o dużym zasięgu, która rani przeciwników. Ta akcja przynosi jeszcze lepsze rezultaty po naładowaniu strzału. Z kolei specjalna zdolność pozwala na stworzenie trującej dla wrogów chmury. Jeśli Angelo w niej stoi, wypuszczane przez niego strzały są zatrute i mocniej ranią przeciwników.
Mogą Cię zainteresować: