Bind na Jumpthrow w CS2 – jak rzucać granaty w skoku?

| autor: Paweł Woźniak | Przeczytasz w 4 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Bind na Jumpthrow w CS2 – jak rzucać granaty w skoku?

Bind na Jumpthrow ma kluczowe znaczenie w takich grach jak Counter-Strike 2, gdzie liczą się zręczność, szybkie celowanie i kontrolowanie ognia.

Są to elementy rozgrywki, od których zależy być albo nie być całej drużyny, dlatego też gracze cały czas uczą się nowych strategii, mechanik czy taktyk, aby podnieść swoje wyniki. Do grona ważnych ruchów zręcznościowych należy tzw. jumpthrow.

W tym artykule opisujemy, na czym on polega, jak ustawić bind na jumpthrow do CS2 i jakie ma on znaczenie w trakcie rozgrywki.

Spis treści:

Jumpthrow Bind w CS2 – rzucanie granatów w skoku

Jumpthrow w CS 2 to najzwyczajniej w świece rzucenie granatu w momencie skoku. Jumpthrow pozwala cisnąć wybuchową niespodziankę dalej niż przy normalnym rzucie, a ponadto dzięki synchronizacji rzutu ze skokiem mamy zawsze pewność, że każda taka akcja będzie identyczna.

Bind na Jumpthrow ma niebagatelne znaczenie w profesjonalnych rozgrywkach, gdzie gracze muszą być pewni miejsca, w którym spadnie rzucony przez nich granat.

Zalety jakie niesie Jumpthrow Bind w CS2

Jumpthrow w CS2 działa z każdym typem granatu występującym w grze. Biorąc pod uwagę, że wielką zaletą jumpthrow jest wykonywanie powtarzalnych rzutów, gwarantujących umieszczanie granatów zawsze w tym samym miejscu, jest on szczególnie przydatny przy rzucaniu granatów dymnych. Dzięki tej funkcji (i po krótkim treningu) będziesz w stanie każdorazowo i bezproblemowo zadymić pożądany kawałek mapy.

Jumpthrow Bind w CS2 – sposób pierwszy

Na start warto wiedzieć, że w CS2 twórcy ułatwili rzucanie granatów podczas skoku – teraz można to robić nie korzystając z żadnych komend. Wystarczy, że w odpowiednim momencie skoku wypuścimy przycisk myszy odpowiadający za rzut grantu i wtedy jumpthrow powinien zadziałać w odpowiedni sposób. Wielu graczy przyzwyczaiło się jednak do poprzednich metod, dlatego warto wiedzieć, jak je wykonać w CS2.

Jumpthrow bind, czyli przypisanie jumpthrow do konkretnego klawisza, jest bardziej złożone niż ma to miejsce w przypadku innych ruchów w grze. Pierwszy sposób polega na wpisaniu w konsoli gry (uruchamianej klawiszem tyldy: ~) poniższej komendy:

  • bind „X” „+jump; -attack; -jump”

W miejsce X należy wpisać klawisz, którym chcemy wywoływać jumpthrow.

Ta metoda jumpthrow bind jest bardzo szybka i wygodna, ale ma jedną wadę: musi być wprowadzana za każdym razem, kiedy uruchamiasz grę. Jeśli więc często grasz w CS2 (a pewnie tak jest, skoro interesuje Cię Jumpthrow bind), polecam Twojej uwadze sposób drugi, który wprowadza jumpthrow do gry na stałe.

Jumpthrow Bind w CS:GO 2 – sposób drugi

Drugi sposób na jumpthrow bind wymaga wyedytowania pliku z naszym configiem: autoexec.cfg. Należy skopiować ów plik i zmienić jego nazwę np. na “jumpthrow”. Następnie możemy edytować plik – aby zbindować jumpthrow w autoexecu, przekopiuj do niego poniższą formułę:

  • alias „+jumpaction” „+jump;”
  • alias „+throwaction” „-attack; -attack2”
  • alias „-jumpaction” „-jump”
  • bind v „+jumpaction;+throwaction;”
  • alias „+runthrow” „+forward;+jump;”
  • alias „-runthrow” „-jump;-forward”
  • bind h „+runthrow;+throwaction”

W miejsce “h” oraz “v” możesz przypisać dowolny pasujący ci klawisz. Pierwsza komenda służy do jumpthrow podczas stania w miejscu, a druga podczas biegu. Aby gra za każdym razem uruchamiała ten config, należy w opcja uruchamiania wpisać “+exec jumpthrow.cfg”.

Edycja opcji uruchamiania
Edytowanie opcji autouruchamiania CS2.

Jak używać Jumpthrow Bind w CS2?

Wyjmij swojego smoke’a, przytrzymaj lewy, prawy lub oba przyciski myszy. Następnie naciśnij przycisk, który wybrałeś dla swojego bindu. Skrypt wykona skok i puści oba przyciski myszy za Ciebie.

Poniżej przedstawiamy film, który w prosty sposób pokazuje jak zrobić to, co opisujemy w sposobie drugim.

Co zrobić jeśli plik autoexec.cfg nie istnieje?

Może się tak złożyć, że nie masz pliku z configiem. W takim wypadku należy taki plik samemu stworzyć, najlepiej z pomocą windowsowego notatnika, pamiętając o zapisaniu pliku tekstowego z rozszerzeniem .cfg. Taki plik wrzucamy do folderu, w którym zainstalowana jest gra.

W samodzielnie stworzonym pliku z configiem należy umieścić wymienioną wyżej komendę, a następnie upewnić się, że gra z niego skorzysta. W tym celu otwieramy Steama, przechodzimy do właściwości CS2, a następnie w opcjach uruchamiania wpisujemy:

  • +exec autoexec.cfg
Bind na jumpthrow: Edytowanie pliku autoexec.cfg.
Edytowanie pliku autoexec.cfg.

Czy bind na jumpthrow w CS2 jest legalny?

Postępując według powyższych instrukcji, masz pewność, że Twoje konto nie zostanie zbanowane za używanie jumpthrowa. Twórcy gry dopuszczają bowiem wykorzystanie tej funkcji. Jeżeli uczestniczysz w turniejach, upewnij się, że ich zasady pozwalają na używanie jumpthrow.

Miłego (i dokładnego) rzucania granatów!

Przy okazji zobacz inne bindy do CS2:

A może interesują Ciebie komendy do CS2:

Mogą Cię zainteresować:

Komputronik Gaming Google News
Fan produkcji sieciowych (szczególnie tych dynamicznych), w których może zaspokoić swoje pragnienie rywalizacji lub po prostu spędzić czas ze znajomymi. Od pewnego czasu za sprawą Game Passa rozszerza zainteresowanie grami na rozmaite gatunki i tytuły, które do tej pory były mu zupełnie obce.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
4.6/5 - (13 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO