Bind na Jumpthrow w CS2 – jak rzucać granaty w skoku?

| autor: Paweł Woźniak | Przeczytasz w 4 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Bind na Jumpthrow w CS2 – jak rzucać granaty w skoku?

Bind na jumpthrow w CS2 może być bardzo przydatny. Od odpowiedniego rzucenia granatem w trakcie skoku nieraz będzie zależeć ostateczne rozstrzygnięcie w rundzie, a właśnie wspomniana komenda ułatwia to zadanie. Co trzeba o niej wiedzieć i jak działa? W tym artykule opisujemy, na czym polega i jak ustawić bind na jumpthrow do CS2.

Spis treści:

Jak działa jumpthrow bind w CS2?

Jumpthrow w CS2 to najzwyczajniej w świece rzucenie granatu w momencie skoku. Jumpthrow pozwala cisnąć granatem dalej niż przy normalnym rzucie, a ponadto dzięki synchronizacji rzutu ze skokiem mamy zawsze pewność, że każda taka akcja będzie identyczna. Bind na jumpthrow ma niebagatelne znaczenie w profesjonalnych rozgrywkach, gdzie gracze muszą być pewni miejsca, w którym spadnie rzucony przez nich granat.

Jumpthrow w CS2 działa z każdym typem granatu występującym w grze. Jego wielką zaletą jest wykonywanie powtarzalnych rzutów, co ułatwia umieszczenie granatu zawsze w tym samym miejscu. To sprawia, że jumpthrow jest szczególnie przydatny przy rzucaniu granatów dymnych. Dzięki tej funkcji (i po krótkim treningu) będziesz w stanie każdorazowo i bezproblemowo zadymić pożądany kawałek mapy.

Jak zrobić jumpthrow w CS2 bez komendy?

Na start warto wiedzieć, że w CS2 twórcy ułatwili rzucanie granatów podczas skoku – teraz można to robić, nie korzystając z żadnych komend. Jest to możliwe dzięki zmianom systemu tickrate, wprowadzonym wraz z przejściem z CS:GO na nowszą wersję gry.

Aktualnie wystarczy, że w odpowiednim momencie skoku wypuścimy przycisk myszy odpowiadający za rzut grantu i wtedy jumpthrow powinien zadziałać w odpowiedni sposób. Bez ciągłego ćwiczenia nie mamy jednak pewności, że wykonamy manewr za każdym razem w dokładnie ten sam sposób. Dodatkowo wielu graczy przyzwyczaiło się do poprzednich metod, dlatego warto wiedzieć, jak je wykonać w CS2.

Jak zbindować jumpthrow w CS2?

Jumpthrow bind, czyli przypisanie jumpthrow do konkretnego klawisza, jest bardziej złożone niż ma to miejsce w przypadku innych ruchów w grze.

Postępując według poniższych instrukcji, masz pewność, że Twoje konto nie zostanie zbanowane za używanie jumpthrowa. Twórcy gry dopuszczają bowiem wykorzystanie tej funkcji. Jeżeli uczestniczysz w turniejach, upewnij się, że ich zasady pozwalają na używanie jumpthrow.

Bind na jumpthrow CS2 (szybki sposób)

Pierwszy sposób polega na wpisaniu w konsoli gry (uruchamianej klawiszem tyldy: ~) poniższej komendy:

  • bind „X” „+jump; -attack; -jump” (w miejsce X należy wpisać klawisz, którym chcemy wywoływać jumpthrow).

Ta metoda jumpthrow bind jest bardzo szybka i wygodna, ale ma jedną wadę – musi być wprowadzana za każdym razem, kiedy uruchamiasz grę.

Bind na jumpthrow CS2 (na stałe)

Jeśli często grasz w CS2 (a pewnie tak jest, skoro interesuje Cię Jumpthrow bind), polecam poniższą metodę, która wprowadza jumpthrow do gry na stałe. Ten sposób na jumpthrow bind wymaga:

  • Wyedytowania pliku z naszym configiem: autoexec.cfg. Powinien on znajdować się w plikach gry w folderze „cfg”. Należy skopiować ów plik i zmienić jego nazwę np. na „jumpthrow”.
  • Następnie możemy edytować plik – aby zbindować jumpthrow w autoexecu, przekopiuj do niego formułę z poniżej tabeli:
alias „+jumpaction” „+jump;”
alias „+throwaction” „-attack; -attack2”
alias „-jumpaction” „-jump”
bind v „+jumpaction;+throwaction;”
alias „+runthrow” „+forward;+jump;”
alias „-runthrow” „-jump;-forward”
bind h „+runthrow;+throwaction”
  • W miejsce “h” oraz “v” możesz przypisać dowolny pasujący ci klawisz. Pierwsza komenda służy do jumpthrow podczas stania w miejscu, a druga podczas biegu. Aby gra za każdym razem uruchamiała ten config, należy w opcja uruchamiania wpisać “+exec jumpthrow.cfg”.
Edycja opcji uruchamiania
Edytowanie opcji autouruchamiania CS2.

Co zrobić jeśli plik autoexec.cfg nie istnieje?

Może się tak złożyć, że nie masz pliku z configiem. W takim wypadku należy:

  • Samodzielnie stworzyć plik z configiem, najlepiej z pomocą windowsowego notatnika, pamiętając o tym, by był zapisany z rozszerzeniem .cfg
  • Następnie plik wrzucamy w miejsce, gdzie zainstalowana jest gra. Ważne, żeby trafił on do folderu „cfg”, gdzie znajdują się też inne pliki z tym rozszerzeniem. Pełna ścieżka może wyglądać tak: „C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\game\csgo\cfg”.
  • W samodzielnie stworzonym pliku z configiem należy umieścić wymienioną wyżej formułę na jumpthrow, a następnie upewnić się, że gra z niego skorzysta. W tym celu otwieramy Steama, przechodzimy do właściwości CS2, a następnie w opcjach uruchamiania wpisujemy: +exec autoexec.cfg
Bind na jumpthrow: Edytowanie pliku autoexec.cfg.
Edytowanie pliku autoexec.cfg.

Jak używać jumpthrow Bind w CS2?

Jeśli masz już przypisany jumpthrow do konkretnego klawisza:

  • Wyjmij swojego smoke’a, przytrzymaj lewy, prawy lub oba przyciski myszy.
  • Następnie naciśnij przycisk, który wybrałeś dla swojego bindu. Skrypt wykona skok i puści oba przyciski myszy za Ciebie.

Poniżej przedstawiamy film, który pokazuje, jak zrobić to, co opisujemy w sposobie drugim – bind na jumpthrow CS2 (na stałe). Niech to wideo posłuży Ci za przykład.

Przy okazji zobacz inne bindy i komendy do CS2:

Fan produkcji sieciowych (szczególnie tych dynamicznych), w których może zaspokoić swoje pragnienie rywalizacji lub po prostu spędzić czas ze znajomymi. Od pewnego czasu za sprawą Game Passa rozszerza zainteresowanie grami na rozmaite gatunki i tytuły, które do tej pory były mu zupełnie obce.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
4.2/5 - (17 głosów)

Czytaj Więcej