Bind na jumpthrow w CS2 może być bardzo przydatny. Od odpowiedniego rzucenia granatem w trakcie skoku nieraz będzie zależeć ostateczne rozstrzygnięcie w rundzie, a właśnie wspomniana komenda ułatwia to zadanie. Co trzeba o niej wiedzieć i jak działa? W tym artykule opisujemy, na czym polega i jak ustawić bind na jumpthrow do CS2.
Spis treści:
Jumpthrow w CS2 to najzwyczajniej w świece rzucenie granatu w momencie skoku. Jumpthrow pozwala cisnąć granatem dalej niż przy normalnym rzucie, a ponadto dzięki synchronizacji rzutu ze skokiem mamy zawsze pewność, że każda taka akcja będzie identyczna. Bind na jumpthrow ma niebagatelne znaczenie w profesjonalnych rozgrywkach, gdzie gracze muszą być pewni miejsca, w którym spadnie rzucony przez nich granat.
Jumpthrow w CS2 działa z każdym typem granatu występującym w grze. Jego wielką zaletą jest wykonywanie powtarzalnych rzutów, co ułatwia umieszczenie granatu zawsze w tym samym miejscu. To sprawia, że jumpthrow jest szczególnie przydatny przy rzucaniu granatów dymnych. Dzięki tej funkcji (i po krótkim treningu) będziesz w stanie każdorazowo i bezproblemowo zadymić pożądany kawałek mapy.
Na start warto wiedzieć, że w CS2 twórcy ułatwili rzucanie granatów podczas skoku – teraz można to robić, nie korzystając z żadnych komend. Jest to możliwe dzięki zmianom systemu tickrate, wprowadzonym wraz z przejściem z CS:GO na nowszą wersję gry.
Aktualnie wystarczy, że w odpowiednim momencie skoku wypuścimy przycisk myszy odpowiadający za rzut grantu i wtedy jumpthrow powinien zadziałać w odpowiedni sposób. Bez ciągłego ćwiczenia nie mamy jednak pewności, że wykonamy manewr za każdym razem w dokładnie ten sam sposób. Dodatkowo wielu graczy przyzwyczaiło się do poprzednich metod, dlatego warto wiedzieć, jak je wykonać w CS2.
Jumpthrow bind, czyli przypisanie jumpthrow do konkretnego klawisza, jest bardziej złożone niż ma to miejsce w przypadku innych ruchów w grze.
Postępując według poniższych instrukcji, masz pewność, że Twoje konto nie zostanie zbanowane za używanie jumpthrowa. Twórcy gry dopuszczają bowiem wykorzystanie tej funkcji. Jeżeli uczestniczysz w turniejach, upewnij się, że ich zasady pozwalają na używanie jumpthrow.
Pierwszy sposób polega na wpisaniu w konsoli gry (uruchamianej klawiszem tyldy: ~) poniższej komendy:
Ta metoda jumpthrow bind jest bardzo szybka i wygodna, ale ma jedną wadę – musi być wprowadzana za każdym razem, kiedy uruchamiasz grę.
Jeśli często grasz w CS2 (a pewnie tak jest, skoro interesuje Cię Jumpthrow bind), polecam poniższą metodę, która wprowadza jumpthrow do gry na stałe. Ten sposób na jumpthrow bind wymaga:
alias „+jumpaction” „+jump;” alias „+throwaction” „-attack; -attack2” alias „-jumpaction” „-jump” bind v „+jumpaction;+throwaction;” alias „+runthrow” „+forward;+jump;” alias „-runthrow” „-jump;-forward” bind h „+runthrow;+throwaction” |
Może się tak złożyć, że nie masz pliku z configiem. W takim wypadku należy:
Jeśli masz już przypisany jumpthrow do konkretnego klawisza:
Poniżej przedstawiamy film, który pokazuje, jak zrobić to, co opisujemy w sposobie drugim – bind na jumpthrow CS2 (na stałe). Niech to wideo posłuży Ci za przykład.
Przy okazji zobacz inne bindy i komendy do CS2: