Baldur’s Gate 3 można upodobnić do Wiedźmina 3. Wszystko za sprawą dwóch modyfikacji, z których jedna zmienia perspektywę kamery na TPP, a druga wpływa na sposób, w jaki kontrolujemy postać.
Modyfikacje, o których mowa, zauważone zostały przez redakcję PC Gamera. Dzięki pracy fanów w nową grę Larian Studios można grać niczym we współczesnego RPG-a. Mowa o przerobionym sterowaniu, pozwalającym na kontrolowaniu postaci za pomocą przycisków WSAD lub drążka analogowego na padzie. Modyfikację znaleźć można w tym miejscu.
Do powyższego trzeba dodać jeszcze moda Native Camera Tweaks – do pobrania stąd. Jak sama nazwa wskazuje, wpływa on na pracę kamery. Dzięki modyfikacji można zmienić jej przybliżenie i położenie oraz upodobnić grę do RPG-ów o bardziej współczesnym charakterze, jak właśnie Wiedźmin 3. Jeśli zastanawia Was, jak to wygląda w akcji, możecie obejrzeć poniższy film, gdzie zaprezentowano działanie obu modyfikacji.
Całość działa bez większych problemów, ale jest jedna mała niedogodność – kamera zdaje się resetować po zmianie lokacji. Zastanawiającym może być fakt, że podobnych opcji nie ma w podstawowej wersji gry. W gatunku izometrycznych RPG nie jest to nowość, bo coś podobnego było już w Neverwinter Nights 2, gdzie kamerę można było ustawić według własnego uznania.
Na koniec przypominam, że Baldur’s Gate 3 ukazało się jak dotąd jedynie na PC. Powstaje wersja na PlayStation 5, ale na nią trzeba poczekać do 6 września. Twórcy pracują także nad edycją dla posiadaczy Xbox Series X/S, ale na przeszkodzie stanął słabszy model konsoli, który ma problem z poradzeniem sobie z kooperacją w trybie lokalnym.
Może Cię zainteresować: