Mimo że Baldur’s Gate 3 bez wątpienia jest grą naprawdę bardzo dobrą, nie da się ukryć, że tytuł ten trapi sporo niedoróbek, zwłaszcza jeśli chodzi o stronę techniczną, co niestety jest obecnie właściwie standardem w dużych tytułach. Na szczęście ekipa studia Larian nie zamierza spoczywać na laurach i kontynuuje pracę, by zapewnić graczom jak najlepsze wrażenia z obcowania z wydaną po przeszło 20 latach kontynuacją kultowego cyklu RPG opartego na mechanice papierowego Dungeons and Dragons. Najnowszym owocem tych starań jest pierwszy duży patch Baldur’s Gate 3, który ujrzał światło dzienne w piątkowe popołudnie.
Zgodnie z informacją podaną przez twórców jeszcze świeża aktualizacja wprowadza do Baldur’s Gate 3 ponad 1000 większych i mniejszych poprawek. Jest ich tak dużo, że z powodu ograniczeń w liczbie znaków nie mogły zostać w całości wymienione na platformie Steam. Pełna lista znajduje się za to na oficjalnej stronie gry.
Obejmuje ona zarówno zmiany w balansie, jak i wyeliminowanie różnej maści problemów technicznych. Gracze nie powinni już uświadczyć chociażby dziwnie lewitujących przedmiotów, błędnego wykrywania drużyny bohaterów przez NPC czy wyrzucania do pulpitu przy używaniu API Vulkan lub rozpoczynaniu długiego odpoczynku podczas zabawy kooperacyjnej.
Trzeba jednak pamiętać, że nawet po zainstalowaniu tak dużej aktualizacji musicie przygotować się na to, iż w Baldur’s Gate 3 możecie natrafić na inne, nienaprawione jeszcze błędy. Mnie podczas rozgrywki wciąż zdarza się, że gra utyka w trybie przerywnika filmowego, choć powinna rozpocząć się walka, co skutkuje koniecznością wczytania ostatniego zapisu. Nie pozostaje zatem nic innego jak czekać na kolejne patche.
Przypominamy, że Baldur’s Gate 3 jest obecnie dostępne wyłącznie na PC, również w polskiej wersji językowej (obejmującej jedynie napisy). Natomiast już 6 września szansę dołączenia do zabawy otrzymają także posiadacze PlayStation 5, zaś 31 grudnia gra trafi na konsole Xbox Series X/S.
Może Cię zainteresować: