Jak grać w Assassin’s Creed Mirage? Ubisoft radzi graczom

| autor: Miłosz "AlexB" Szubert | Przeczytasz w 2 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
Jak grać w Assassin’s Creed Mirage? Ubisoft radzi graczom

Już za dwa dni, czyli 5 października, na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X/S premierę będzie miała gra Assassin’s Creed Mirage. Ta poboczna odsłona kultowej serii Ubisoftu ma stanowić swego rodzaju powrót do korzeni i stawiać na skradanie w dużych, otwartych przestrzeniach – w przeciwieństwie do RPG-owości znanej chociażby z AC: Valhalla czy AC: Origins. W grze nie zabraknie jednak i nowych elementów. Aby ułatwić Wam rozpoczęcie zabawy w rzeczonym tytule, ekipa z Ubisoftu przygotowała specjalny, przeszło siedmiominutowy materiał opisujący najważniejsze mechaniki z nadchodzącego tytułu i wyjaśniający, jak z nich korzystać. Oto on:

Assassin’s Creed Mirage – siedem porad

Omawiany materiał został podzielony na siedem rozdziałów. W pierwszym opisywane są narzędzia, którymi będziemy się posługiwać podczas przygód w IX-wiecznym Bagdadzie. Są to:

  • nóż do rzucania – służący do eliminowania przeciwników na krótkim i średnim dystansie,
  • bomba – służąca do robienia hałasu i odwracania uwagi wrogów,
  • pułapka – ogłuszający przeciwników przedmiot, który możemy umieścić na ziemi,
  • bomba dymna – przedmiot służący do tworzenia zasłon dymnych, dezorientujących wrogów,
  • dmuchawka – narzędzie do strzelania strzałkami usypiającymi,
  • pochodnia – służąca do rozświetlania zaciemnionych miejsc.

Nie do wszystkich opisanych przedmiotów otrzymamy natychmiastowy dostęp. Będą one odblokowywane stopniowo w toku rozgrywki.

Wymienione elementy ekwipunku będzie można ulepszyć. Zrobimy to w Biurze Ukrytych w Bagdadzie. Trzeba jednak pamiętać, że będzie nas to kosztowało odpowiednią liczbę materiałów, takich jak skóra czy żelazo.

Ulepszać będziemy mogli także bohatera gry. Za wykonywanie kolejnych misji zdobędzie on punkty doświadczenia, które pozwolą na awansowanie na kolejne poziomy. Umożliwi mu to nauczenie się nowych umiejętności podzielonych na trzy drzewka: Cienia, Sztukmistrza oraz Łowcy.

Jedną ze zdolności głównego bohatera jest tzw. Skupienie zabójcy. Jego wskaźnik naładujemy, dokonując kolejnych morderstw z ukrycia. Po aktywacji umiejętność ta umożliwia natychmiastowe wyeliminowanie maksymalnie pięciu przeciwników.

W starciach z wrogami oraz orientacji w terenie pomoże orzeł głównego bohatera, noszący imię Enkidu. Jego rola będzie podobna jak w kilku poprzednich odsłonach cyklu. Ptak będzie mógł namierzyć przeciwników, a także cenne przedmioty poukrywane w lokacjach.

W Assassin’s Creed Mirage powróci także system rozgłosu. Oznacza to, że popełnianie nielegalnych czynów będzie zwiększało zainteresowanie lokalnych strażników porządku osobą głównego bohatera. Na najwyższym, trzecim poziomie zaalarmowania przyjdzie nam się zmierzyć z niezwykle groźną, elitarną gwardią, więc w naszym interesie będzie utrzymywanie względnego spokoju w okolicy – np. zrywając plakaty z naszą podobizną porozwieszane w okolicy.

W Assassin’s Creed Mirage nie zabraknie także mechaniki wykorzystywania tłumu do ukrywania się przed przeciwnikami. Będziemy mogli wtopić się w grupy rozmawiających mieszkańców bądź przekupić niektórych z nich, by odwrócili uwagę strażników.

Co z tego wyjdzie?

Wygląda na to, że nadchodzące przygody znanego z AC: Valhalla Basima mogą okazać się produkcją, która przypadnie do gustu osobom niezadowolonym z RPG-owego kierunku, w którym od jakiegoś czasu podążała seria AC. Jak będzie w istocie? O tym przekonamy się wkrótce.

Może Cię zainteresować:

Filmoznawca z wykształcenia. Interesuje się wszystkim, co interesujące. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek i gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle).
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
5/5 - (1 głos)

Czytaj Więcej