A Plague Tale: Requiem to hit według pierwszych recenzji

| autor: Krzysiek Kalwasiński | Przeczytasz w 6 minut
Zwiększ rozmiar tekstu
A Plague Tale: Requiem to hit według pierwszych recenzji

W maju 2019 roku pojawiło się A Plague Tale: Innocence – doceniona przygodowa gra akcji, opowiadająca o rodzeństwie postawionym w obliczu największej tragedii. Wkrótce zadebiutuje jej kontynuacja zatytułowana A Plague Tale: Requiem. Premiera tej gry jest dość mocno wyczekiwana przez fanów, dlatego zebraliśmy w jednym miejscu wszystko, co już wiemy o grze. W sieci pojawiły się pierwsze recenzje, z których wynika, że Xbox Game Pass ma kolejny hit. Nie wszystkim jednak najnowszy tytuł studia Asobo się spodobał.

Spis treści:

A Plague Tale: Requiem premiera
A Plague Tale: Requiem ma nas urzekać i przerażać na zmianę.

A Plague Tale: Requiem – premiera, cena, preorder

Dziś premiera A Plague Tale: Requiem (18 października 2022 roku).

Gra pojawiła się na PlayStation 5, Xbox Series X/S, PC oraz na Nintendo Switch w chmurze. Dostępna jest także w usłudze Xbox Game Pass. Cena A Plague Tale: Requiem w wersji PC to 169,99 zł, a na konsolach 259,99 zł. Grę można kupić na następujących platformach:

A Plague Tale: Requiem – edycja kolekcjonerska

Dostępna jest też edycja kolekcjonerska. W cenie około 2000 złotych otrzymujemy następujący zestaw:

  • grę na wybraną platformę,
  • figurkę przedstawiającą bohaterów,
  • metalową broszkę,
  • ścieżkę dźwiękową na winylowej płycie,
  • 3 litografie.

Oceny A Plague Tale: Requiem – godna kontynuacja

Nadszedł zatem czas, by przyjrzeć się, jak A Plague Tale: Requiem wypada w oczach dziennikarzy branżowych. Patrząc na średnią ocen w serwisie Metacritic, która na ten moment dla wersji na PlayStation 5 wynosi 84/100 (na podstawie 51 recenzji), możemy wywnioskować, że studiu Asobo udało się stworzyć solidną produkcję, stanowiącą godną kontynuację pierwowzoru. Gra powinna spodobać się nie tylko fanom, ale również wszystkim graczom szukającym w grach dobrego scenariusza. Z grubsza oferuje ona więcej tego samego, lecz nie jest jednocześnie pozbawiona pewnych wad, choćby w postaci nie do końca doszlifowanych elementów gameplayu.

Zagłębmy się jednak bardziej w szczegóły i przytoczmy kilka cytatów z recenzji A Plague Tale: Requiem. Oto one:

  • Gamerant – 4.5/5

W tym roku nie było zbyt wielu opcji, jeśli chodzi o wysokiej jakości doświadczenia narracyjne. Większość dużych premier była skoncentrowana na trybie wieloosobowym lub innych aspektach, więc gracze spragnieni dobrej historii, w której mogliby zatopić zęby, powinni jak najszybciej zagrać w A Plague Tale: Requiem. Opowieść toczy się szybko i posiada zaskakujące zwroty akcji i narastające napięcie, które prowadzi do potężnej konkluzji, pozostającej z graczami na długo po obejrzeniu napisów”. – Dalton Cooper

  • PC Gamer – 85/100

Niemniej trudno jest mieć za złe Requiem pewne nierówności, gdy tak wiele z tego, co robi, ląduje dokładnie tam, gdzie powinno, a nawet sekcje skradankowe – kiedy uda ci się je ukończyć bez alarmów i przekraść się przez duże metalowe drzwi, które zwiastują moment bezpieczeństwa – potrafią być bardzo satysfakcjonujące. Frustracje znikają w pełnej dynamizmu przygodowej grze akcji, która płynnie przechodzi z ekscytujących pościgów do łamigłówek i konieczności kooperacji, utrzymując Twoją uwagę przez prawie 20 godzin”. – Jon Bailes

  • VG247 – 4/5

Między wzruszającym scenariuszem a filmowymi, wyrazistymi momentami masz ochotę umieścić Requiem nawet na poziomie hitów Sony – God of War, The Last of Us, A Plague Tale: Requiem. To dość osobliwa trylogia, ale pod pewnymi względami elementy tej produkcji AA trafiają tak samo, jak w przypadku jej definiujących gatunek rówieśników. Ale całe to skupienie na opowiadaniu historii, historycznych szczegółach i wizualnej wierności oznacza, że gdzie indziej da się dostrzec pewne małe wady”. – Dom Peppiatt

  • IGN – 8/10

Jak w przypadku oszalałego na punkcie cukru dziecka, które dokopuje się do dna torby pełnej smakołyków podczas Halloween, A Plague Tale: Requiem daje pewność, że rzeczy, które sprawiły, że pierwsza gra była wspaniała, będą jeszcze bardziej smakowite w niedorzecznych ilościach. Lubiłeś stada szczurów? Cóż, co powiesz na zwiększenie ich liczby o 1000! Podobała ci się makabryczna i wstrząsająca podróż, która testowała granice twojej emocjonalnej odporności? Świetnie, zwiększymy Twoje osobiste cierpienie o 200%! Ta kontynuacja jednej z moich ulubionych gier action-adventure poprzedniej generacji konsol podkręca tempo praktycznie w każdym aspekcie i w przeważającej mierze korzysta na tym, mimo że czasami jest nieco zbyt ciężka i nihilistyczna. Z ulepszoną mechaniką skradania, fantastyczną (i głęboko przygnębiającą) historią oraz grafiką, która mnie oszołomiła, A Plague Tale: Requiem to imponująca produkcja, która jest warta ogromnych okropności, którym mnie poddała”. – Travis Northup

  • Video Games Chronicle – 2/5

Skradanie się jest wciągające, lecz fragmenty te przerywa niezdarna walka, gra jest wizualnie oszałamiająca, ale słabo zoptymalizowana, a historia jest wciągająca, ale zbyt często przerywa ją niepotrzebna, frustrująca akcja, a nawet wtedy narracja za bardzo się przeciąga”. – Jordan Middler

Piękna i przerażająca opowieść

A Plague Tale: Innocence, zgodnie ze swoim tytułem, traktowało o niewinności dwójki protagonistów. Gra traktowała o ich próbie odnalezienia się w świecie trawionym przez czarną plagę. Rodzeństwo musiało się również zmierzyć z prawdopodobnie najbardziej traumatycznym wydarzeniem w swoim życiu. Dwoje młodych ludzi było jednak bardziej świadkami kolejnych wydarzeń, aniżeli ich uczestnikami. Ma się to zmienić w drugiej części.

A Plague Tale: Requiem skupia się na przemianie dwójki protagonistów i stawia ich w centrum wydarzeń.

Epidemia czarnej śmierci ma dalej zbierać swoje żniwo, a do tego dojdzie również wojna. Tak samo, jak w części pierwszej, wcielimy się w Amicię i Hugo. Rodzeństwo wyrusza w świat, by dotrzeć do miejsca kluczowego dla dalszego losu chłopca.

Twórcy poświęcają dużą uwagę zewnętrznym i wewnętrznym konfliktom postaci. Opowieść bazuje na kontrastach. Amicia i Hugo trafiają do Prowansji, która będzie jawić się jako piękne, wolne miejsce. Ponura rzeczywistość szybko jednak dopada rodzeństwo i uderza w nich ze zwielokrotnioną siłą. Teraz, uzbrojenie w doświadczenie i stanowczość, będą mieć więcej argumentów w walce z przeciwnościami losu.

A Plague Tale: Requiem fabuła
Szczurów ma być o wiele więcej niż w pierwowzorze.

Nowe możliwości w rozgrywce

Bohaterowie A Plague Tale: Requiem to osoby doskonale znane z oryginału, ale pewniejsze siebie i zdecydowanie bardziej zdeterminowane. W walce z przeciwnościami losu pomogą im nowe możliwości i umiejętności. Amicia, która zawsze stroniła od walki, tym razem skorzysta z kuszy i zwabi wrogów w pułapki – np. plamę oleju, którą następnie podpali.

Hugo natomiast nie będzie stronić od korzystania ze swojej wyjątkowej mocy. W „dwójce” otrzyma większą kontrolę nad szczurami, dzięki czemu będzie mógł nasyłać całe ich stada na przeciwników albo w łatwy sposób dowiedzieć się o położeniu wrogów. Nierzadko odwróci się to jednak przeciwko niemu. Warto przy okazji zaznaczyć, że szczurów ma być znacznie więcej niż w pierwowzorze.

A Plague Tale: Requiem – wymagania sprzętowe

Poniżej prezentujemy wymagania sprzętowe A Plague Tale: Requiem.

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows 10 (20H1 64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5-4690K (3,5 GHz) lub AMD FX-8300 (3,3 GHz)
  • Pamięć: 16 GB
  • Karta graficzna: 4 GB, GeForce GTX 970 lub Radeon RX 590
  • DirectX: Wersja 12
  • Miejsce na dysku: 55 GB dostępnej przestrzeni

Zalecane:

  • System operacyjny: Windows 10 (20H1 64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i7-8700K (3,7 GHz) lub AMD Ryzen 5 3600 (3,6 GHz)
  • Pamięć: 16 GB
  • Karta graficzna: 8 GB, GeForce RTX 3070 lub Radeon RX 6800 XT
  • DirectX: Wersja 12
  • Miejsce na dysku: 55 GB dostępnej przestrzeni, SSD
A Plague Tale: Requiem wymagania
Wymagania sprzętowe A Plague Tale: Requiem.

A Plague Tale 3 – doczekamy się kolejnej części?

Na koniec możemy sobie zadać jeszcze pytanie, czy powstanie trzecia odsłona cyklu A Plague Tale? Temat ten został poruszony w wywiadzie z Kevinem Choteau, reżyserem Requiem, opublikowanym na oficjalnym blogu PlayStation. Oto jego wypowiedź:

Myślę, że na razie to koniec. Ale drzwi nigdy nie są zamknięte i zobaczymy, jakie będą reakcje graczy. Chcemy poznać ich opinię przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji. To oni napędzają naszą pracę i jeśli nie spodoba im się to, co zrobiliśmy, musimy zrobić coś innego.”

Oceny A Plague Tale: Requiem
Powstanie trzeciej części A Plague Tale w dużej mierze ma zależeć od fanów.

Takie podejście może imponować w dobie drenowania marek na siłę. W uniwersum a Plague Tale drzemie jednak potencjał, który mógłby być bardziej wykorzystany przez kolejne produkcje. Na razie nie ma co martwić się na zapas i pozostaje cieszyć się, że Requiem jakościowo stoi na dość wysokim poziomie.

Komputronik Gaming Google News

Mogą Cię zainteresować:

Mój pierwszy wybór to wszelkiej maści gry zręcznościowe, ale dobrym RPG (zwłaszcza japońskim) również nie pogardzę. Bawi mnie wszystko poza typowymi grami sportowymi. Filmy również aktywnie zabierają mi czas, podobnie jak muzyka.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
4.9/5 - (10 głosów)

Czytaj Więcej


Czytaj NANO